Tok..tok..tok..tok.!!bunyi ketukan dari pintu utama pejabat.
"Masuk".arah satu suara dari dalam pejabat itu.
Mata yang tadi tertancap dekat kertas2 kerja segera dihalakan ke arah kelibat seorang wanita yang baru memasuki ruangan pejabat
.
"Maafkan saya sebab menganggu tuan.saya cuma nak hantarkan fail projek yang ayah tuan berikan kepada saya tadi.dia minta saya serahkan kepada tuan".ujar wanita 30-an itu."Ooh..tak mengapa Kak Mai.akak tak ganggu saya pun."kata Zarul a.k.a Zarul Zikuan Bin Tan Sri Emran..tangannya menyambut huluran Fail.
"Bila ayah saya bagi Kak Mai fail ne?".soalnya.matanya di halakan melihat wajah wanita yang telah di anggapnya sebagai kakak kandung.
"Tadi pagi..time akak breakfast dekat Cafe Mushrooms(author buat2 jerk😝)."..jawab wanita yang bergelar Kak Mai itu.
"Ooh..ok kak.thanks tau".ucap Zarul.Fail itu di buka perlahan sebelum membelek satu persatu helaian kertas yang ada.Kepalanya terangguk-angguk..
Hampir 3 minit dia meneliti kesemua kertas itu.dan sepanjang waktu itu juga.ruangan pejabat hanya sunyi sepi tanpa suara.
Kak Mai juga hanya berdiam diri dan berdiri tepat di hadapan lelaki muda yang berada tidak sampai 2 jarak dari tenpatnya.
Tetapi apabila dia teringatkan sesuatu..
"Ehh lupa pula akak nak bagitahu..ayah tuan kata nak jumpa tuan selepas meeting dengan Syarikat Permai Holdings nanti"..
"Dah kenapa pula ayah saya nak jumpa saya?ada apa2 masalah besar yang berlaku ke?".soalnya pelik..
"Yang tu akak tak berapa pasti lah pula tuan.Sebab ayah tuan takde pula kata apa2 tadi".jawab Kak Mai..
Jawapan spontan itu makin membuatkan dia keliru.Banyak persoalan menerpa di mindanya.
"Ehh tuan.wakil syarikat permai dah sampai dah.dia berada di bilik mesyuarat sekarang ne.ahli2 mesyuarat yang lain pun dah ada.tinggal nak tunggu kedatangan tuan aje".kata Kak Mai..
Dia baru shaja menerima makluman melalui email pejabat.
Hal itu serta merta mematikan lamunan Zarul.
"Haah.eh ye.ye.ye..sorry.saya tak sedar tadi.sempat pula mengelamun.hehe"..katanya bersama sengihan kecil di bibir.
Kepala yang tidak gatal turut di garu2..
Tangan kirinya di angkat kemudian jam berjenama Rolex itu di kerling seketika..jam menunjukkan pukul 3 tepat.
"Ok lah jom.tapi sebelum tu.akak tolong sediakan semua fail2 yang berkenaan dengan projek ye.i need now".arahnya.Kak Mai hanya mengganguk.
Tangan Zarul.sibuk mengemas helaian2 kertas yang bertaburan di atas meja.
Laptop di off kan.Kak Mai masuk semula dengan membawa fail2 yang Zarul minta disertakan sebentar tadi..
"Ehh aduh..lupa pula!".kata Zarul.dahi ditepuk perlahan membuatkan Pembantu peribadinya tertawa kecil.
"Haa.kak mai tolong maklumkan dekat pekerja lab company tuk sediakan hidangan dan minuman untuk tetamu2 tu ok".arahnya lagi..
"Baik tuan.nanti saya arahkan.".jawab kak mai ringkas.
"Ok.jom".Dua insan itu kemudian mengatur langkah untuk keluar dari ruang pejabat itu.
Pegangan pintu kaca dicapai sebelum meloloskan diri keluar dari bilik pejabat.
Kelihatan beberapa pekerja yang menundukkan sedikit kepala mereka apabila bertembung dengan Zarul.yalah Hormat mehh!!.
Zarul hanya melemparkan senyuman sahaja.
Hilang sahaja kelibat Zarul dan kak mai.Kedengaran beberapa buah mulut becok yang bergosip tentang bos muda mereka yang baru berkhidmat 3 bulan dekat syarikat milik ayahnya itu..muda2 lagi dah jadi CEO.fuh!
"Aduh..kacak nya tuan muda kita tu..tak tidur malam aku nak memikir".ujar syasya gedik.
"Haah lah wehh.dahlah kacak.bergaya.kaya.bijak.murah senyuman pula tu.untung lah bakal isteri dia nanti.".puji Milah pula melambung2..
Tangan mereka masing2 penuh dengan kertas kerja.namun bukan tangan yang sibuk bekrja.mulut mereka yang bekerja!
"Ehemm!!".laung satu suara.agak kuat sehingga mengejutkan kedua wanita tu.
"Ehh mak kau kuali terabang!".latah milah agak kuat.dia memang kaki latah.sampai kan kertas kerja itu terlempar jauh oleh milah.
"Hah..ne buat apa ne.ponteng ke??korang cerita apa tadi.asyik begosip aja".sindir Nizam a.k.a budak pejabat yang suka acah2 hot.
"Ishh menda nya gosip.takde lah"tipu syasya.
"Kau ne Nizam.tak boleh ke bagi salam.nasib aku takde heart attack.kalau ada.macam mana?!.kau nak bayar nyawa aku? hah".marah Milah.geram dia.
Nak je dia piat2 telinga lelaki tu sampai putus.
"Hahah.sorry lah.aku tak.sengaja
kut".kata Nizam meminta maaf..namun sempat tertwa kecil.Milah hanya menjeling tajam lelaki itu.
"Sorry2.aku tengok korang dok syok gosip.so aku pun nak join sekaki lah".katanya lagi tanpa rasa bersalah.
"Haah ye.sekaki..ke kau nak kaki ne naik kat kepala kau.."ujar Milah kasar.
Kaca mata besarnya di tarik semula agar seimbang dengan kedudukan.mata dan telinganya.
"Uishh.kau ne.garang betullah.haha".gelak Nizam..panas hati Milah.Syasya pula cuba menahan gelaknya melihat pertengkaran kecil itu.
"Memang tak sah 2 ekor ne.kalau jumpa je.asyik nak bergaduh aje.kalau jodoh ne.tak tahu lah aku.bukan takat kaki si milah ne bagi kat nizam.mungkin dengan siku sekali dia bagi.tak pun kepala lutut.haha".sempat lagi syasya mengejek di dalam hati.
".ishh.dah lah.jom lah sya.kita sambung kerja.malas aku nak.layan si gila ne"ajak Milah.sebelum berlalu pergi untuk meneruskan semula kerja mereka.
"Woii.haha.aku gurau je kut.kau ne".pujuk Nizam namun tidak di balas oleh Milah.
Dia hanya tergelak kecil.sebelum turut melangkahkan kaki menuju ke meja nya semula.
Ingin meneruskan meja yang tergendala..DONE!.for part1😊💕💕.jangan lupa vote n coment tau.typo?abaikan😭..
YOU ARE READING
Misi Penyamaran Cinta❤
DiversosKontroversi yang melanda Syarikat milik keluarga Tan Sri Emran telah menyebabkan jutawan tersohor itu memberi tanggungjawab kepada anaknya bagi menyelesaikan masalah tersebut. "Ayah nak kamu ubah penampilan kamu dari hujung rambut hinggalah ke huju...