Hoofdstuk 16

3K 110 11
                                    

Na de landing in Evarium werd Bart direct weggeloodst door zijn kabinet voor staatszaken. Anna werd begeleid naar haar vertrekken in het paleis waar haar vijf hofdames van Sandraria stonden te wachten, samen met de vijf hofdames uit Evarium.

Zodra de deur achter haar gesloten was, stonden haar hofdames op om haar te omhelzen. Anna lachte, wat had ze haar meiden toch gemist.

De vijf hofdames van Evarium stonden stijf te wachten om zich formeel voor te stellen. Anna zag de afkeurende blik van één van de hofdames toen ze Caroline een flauwe grap zag vertellen waar ze zelf van plat lag. Na uitgebreid haar vriendinnen te hebben verwelkomd, rechtte ze haar rug en wachtte tot de hofdames van Evarium zich zouden voorstellen.

Het protocol schreef voor dat ze zich volgens rang moesten voorstellen met een reverence. De dame met een afkeurende blik begon, haar naam was Serène. Vervolgens waren er nog Sophie, Rozaline, Anneleen en Marie.

Nadat al de dames zich hadden voorgesteld was het tijd voor Anna om haar masker af te doen. Eerst werd er nog eens gecontroleerd of al de ruimtes beveiligd waren.

Anna stond voor haar tien hofdames en nam langzaam haar masker af. Het was belangrijk om nu geen emoties te tonen, zodat haar hofdames het besef van haar rang en de eer die ze kregen om haar te aanschouwen ten volle konden begrijpen.

Ze zag de oudste hofdame, Serène, haar ogen toeknijpen van jaloezie of woede. Het duurde maar een seconde, Anna had het bijna gemist. Maar ze besefte maar al te goed dat ze deze vrouw iets beter in het oog moest houden dan de andere.

Nadat de formele elementen van het protocol afgerond waren, was het tijd voor Anna om haar vertrekken beter te bekijken.

Het waren gigantische kamers met hoge plafonds en ramen die de muren bestreken. De ramen waren afgewerkt met een matte laag waardoor het licht binnen scheen, maar niemand door de ramen kon kijken om een foto te trekken of een glimp op te vangen van de toekomstige koningin.

Haar vertrekken bestonden uit een slaapkamer met een bed groot genoeg voor vijf, een zitkamer met plaats voor twintig mensen, een badkamer met alle mogelijke voorzieningen die ze zich maar kon voorstellen en het beste van al, zo vond Anna, was de dressing. De dressing was gevuld met alle mogelijke jurken in alle maten die je je maar kon inbeelden. Geen broeken meer voor de toekomstige koningin zuchtte Anna. Het was weer één van de vele regels van het hof.

Anna liep door de ruimtes en glimlachte. Haar vertrekken waren verbonden met die van de prins door een deur in haar slaapkamer. Zo konden ze s 'avonds in alle privacy tijd met elkaar doorbrengen. 

Ze spendeerde de rest van de dag met haar hofdames. Toen Anna een moment alleen rondwandelde in haar vertrekken volgde Carolina haar. Ze liep naast Anna, keek achter zich om te zien dat niemand hun volgde en vroeg. "En hoe was het?"

"Wat bedoel je?" vroeg Anna bewust onwetendheid veinzend.

Carolina rolde met haar ogen. "Je weet wat ik bedoel. Ik weet dat je huwelijksreis twee weken vroeger is geëindigd, maar alsjeblieft vertel me dat je toch seks hebt gehad."

Anna bloosde en deed een stap opzij zodat haar hofdames het niet zouden zien. "Carolina!" siste ze tussen haar tanden. "Dit is niet de tijd noch de plaats om erover te praten. Wat als één van de hofdames van Evarium het zou horen? Dit is iets zeer privé tussen mij en Bart."

Carolina lachte. "Wel aan je rood hoofd te zien, is er toch iets gebeurd. Anders zou je het mij al lang verteld hebben." Carolina knipoogde en ging verder. "Je hebt toch wel de grote O gehad hoop ik? Stel je voor dat de toekomstige koning van Evarium slecht was in bed. Of..." ze keek Anna met grote ogen aan. "Hij is toch niet klein? Dat zou echt hilarisch zijn."

Het Gemaskerd Huwelijk (18+) ✓Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu