Günler geçmiş mevsimler değişmiş , acılar tazeliğini , yaralar kabuğunu gizlese de insan oğlu yaşamaya unutmasa da acılara rağmen gülmeye alışırdı.
ArtıkKıratlı Konağı'nda da gülmek kimseyi suçlu hissettirmez olmuştu .Baran ile ölen İsmet'in karısı Dicle de konağa getirilmişti.
Genç kadının kocasının ölümünün ardından hamile olduğu anlaşılmış herkes bu haberi koca bir umut olarak görmüştü.Hayat devam ediyordu işte babasının öldüğünden habersiz bir can doğmak istiyordu .
Dicle üzülse, ağlasa bile yıllardır bekledikleri bebekleri şimdi geliyorsa bildiği vardır diye sığındı .
Asmin'de Dicle ve karnında ki bebekle ayakta kalıyor, kızın karnına yatıp seviyordu.
Hayal ediyordu ben nasıl anne olurdum acaba diye öyle çok isterdi ki bir evi ,içinde koşturan çocuklar karnı burnunda kapıyı açtığı kocası olsun.
Kocası ,of ne işi vardı Asmin'in hayalindeki ailenin içinde Berat Ağa'nın ...
Asmin kedine iyiden iyiye kızmaya başladı .
'Geceleri artık o senin kocan abin değil demekten vazgeç adam güzelim hayalin ortasına daldı 'diye kendine sinirlendi.
Şimdi karısı da girer o kapıdan al sana hayal deyip iyice sinirlendi.Berat ,arada Asmin'in arıyor halini hatırını isteği var mı diye soruyordu.
Asmin çaresiz açıyor Berat'ın kendince ezbere söylenmiş sözlerini dinliyordu.
Son bir ayda ise iki günde bir aramaya başlamıştı.
Telefonu yine çalıyordu oflayarak ne konuşacağını düşünerek açtı .
"Efendim "
"Nasılsın Asmin ?"
"İyiyim ağam " sen nasılsın diye bile soramıyordu ki adama ne konuşacaktı.Siz mi dese ,sen mi dese karar veremiyor sırf bu yüzden aylardır telefonda konuştuğu adama bir kez olsun " nasılsın " bile diyememişti .
"Ben de iyiyim Asmin sen sormadın ama "demişti Berat da her zaman ki gibi ...
"Herkes iyi değil mi bir sıkıntı yok ? "
"İyiler ağam ."
"İyi.. "
İkisi de kapatmıyor ama konuşacak da bir şey bulamıyorlardı.
"Asmin ."
"Efendim ağam ."
"Neyse boşver Asmin selam söyle herkese bir şey isteyecek olursan çekinme. "demişti.
Asmin gülümsedi ben sana daha nasılsın diyorum .
Bir de çekinme diyor diye güldü .
Bu Berat ağa cidden çocuk diye düşündü .
Berat ise neden iki günde bir aradığını düşünse de umursamadı.
Emanetin tabi ki arayacaksın demişti kendi kendine fakat o da inanmıyordu .Asmin Berat'ın dediklerine ,hallerine gülerek aşağı indi.
"Noldu güzel kızım neye gülersin böyle ?"
"Gülüyor muyum hiç farketmedim anne "
"Gülersin hemde çok güzel gülersin "
Asmin utanarak başını eğmişti.
"Sen hep gül güzel kızım ki senin mutlu olmanı isteyenler rahat uyusun yattıkları yerde "dedi .
Asmin'in yanında Baran demiyordu. Sevdalı değildi bilirdi Asmin Baran'a sığınmış kabul etmişti ama Berat ile konuştuklarında gelini başka güzel olur farklı bakardı .
Gözlerinin içi gülerdi Asmin bunun farkında bile değildi ama Dila kadın bu saçları değirmende ağartmadım diye iç çekti .
Baran da bilirmiş diye düşündü yoksa neden Berat ile olsun diye rüyasına girsin.
"Anne ne düşünüyorsun yine
daldın? "
"Seni düşünürüm gül kokulum "
"Beni neden düşünürsün iyiyim ben ?"
"Dicleye nasıl baktığını görüyorum Asmin sende ana olmak istersin "
"Yok anne öyle değil ? "
"Ne zamandır annenin sözünü keser oldun Asmin hanım"
Asmin sessizce başını eğdi bu kadar belli mi ediyordu ,Allah seni bildiği gibi yapsın Asmin diye kendine kızdı .
"Diyorum ki kızım artık altı ay oldu evlisiniz ama sen burda Berat orda senin yerin kocanın yanıdır"
"Anne Berat ağam evlidir ,biz öylesine nikah kıydık ."
"Öylesine nikah olur mu kızım ,sizin nikahınız gerçektir. Ne yazık ki uğursuz kadının nikahı da gerçek ,oğlumu kuruttu şimdide ömrünü çalıyor, sen sahip çık Berat'a "
"Yapamam anne yuva yıkamam ben "
Dila hanım gidip kızına sarıldı .
"Orta da bir yuva olsa ben izin verir miyim ? Yok kızım yok oğlumun bir yuvası yok olsa iki günde bir emanet dediği kızın sesini duymak için arar mı ? "
"Şey o şeyden "
"Neyden güzel gelinim ?"
Asmin Dila hanımın kızım yerine gelinim demesine kızarmıştı.
Ne oluyor bana Allah'ım diye iç çekti .
Dila kızı daha fazla utandırmamak için konuyu kapattı .
"Hadi git bana güzel bir kahve yap da içeyim"
Asmin mahçup şekilde yanından kalktı .
Gerçekten Berat sesini duymak için mi arıyordu ?
Hayal kurma Asmin, hayal kurma yıkılırsa altından kalkamazsın diye kendine söylene söylene mutfağa girdi .
Dila hanım ise durmadı biraz da erkek tarafını yoklayalım bakalım bir aydır bu telefonlar niye sıklaşmış diye güldü .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Emanet Sevda ♣️
General FictionAsmin annesinin gül kokulu emaneti . Doğarken annesi babasına emanet ediyor . Büyürken babası amcasına . Çocukluktan başlıyor emanet yüreği ... Ömrü emanet ile geçen Asmin yirmisinde ay yüzlü pamuk kalpli bir kız. . Her şeye inat neşesi ile karşınd...