Final- Son

56.1K 2.1K 221
                                    

Yıllar Sonra

Memleket sevdası vardır ,insanın içinde nerede yaşarsan yaşa ,aitlik duygusu hep eksiktir.

Bir koku ya da bir dokunuş nedir bilinmez .
"Nerelisin ?" diye sorulduğunda gururla söyler memleketinin adını.

Soranda zaten bende buralıyım diye gururla söylemek için sorar .

Berat ,yıllar sonra kokusunu bile özlediği memleketine arkasında ya da önünde sorun olmadan ,gelmenin mutluluğunu yaşıyordu.

Bir yanında ilk göz ağrısı Hasret'i ,diğer yanında iki tane mucizesi ..
Doğduğu , büyüdüğü topraklara ,yanında çocukları arkasında sevdiği karısı ile bu sefer huzur içinde yaşamak için gelmişti.

Asmin ,elinde çikolata yiyerek yavaş yavaş yürürken Berat üç çocuğa birden bakmaya çalışıyordu.

Arkasını dönüp karısına bakıp şirin haline gülümsedi .
Bir insan her hamilelikte böyle tuhaf huylar edinir mi ?

Asmin ,her seferinde Berat'ı şaşırtacak bir şekle bürünüp adamın ağzını açık bırakıyordu.
Uçaktan iner inmez kendine çikolata almak için giden karısının iştahlı haline ve elindeki çikolata dolu poşete bakıp gülümsedi.

Berat, ben giderim demiş Asmin ise küçük bir kız çocuğu gibi dudak bükmüştü.
"Sen şimdi benim ne istediğimi bilemezsin , çocuklara bak iki dakikaya geliyorum "deyip adamı üç çocukla bırakıp gitmişti.
"Anni çok yaramaz dimi baba ? "Diyen Hasret ile iç çekti,

"Öyle Hasret'im anne çok yaramaz oldu" deyip kızına gülümsedi.
Asmin yanlarına gelince ise koşarak annesinin bacaklarına sarıldı .
"Bana da çikolata anni"diye mızmızlandı.

"Yemekten önce olmaz Hasret "
"Sen yiyoysun ama banane bende istiyoyum"
"Çikolata yersen İsmail ile oynayamazsın ama karnın arır .Tabi sen bilirsin bir karar ver bakalım  İsmail mi çikolata mı ufaklık" dedi.

Bu sefer Hasret annesine dudak bükerek "İsmayi" deyip iki kolunu birbirine bağlayıp önden yürümeye başladı.
Berat kızının küsüp önden giden hali ile iyice keyiflendi.
Hayatında ki kadınlar onun neşe kaynağı ,gülümseme sebebi olmuştu.
Yine de merak etti kızını ne için küstüğünü , iştahlı karısının yanına bir kaç adım attı.
"Niye vermedin kıza Asmin ? Niçin küstü ?
"Kendisi istemedi istersen sor .. "
"Hasret annen çikolata almış sende ister misin ?"
"Yersem İsmayi ile oynayabiliy miyim "diye heyecanla sordu.
"Allah'ım yine mi İsmail ?"
"Kızın yine İsmail'i seçti düşün aralarındaki nasıl bir aşk "deyip kahkahalarla gülmeye başladı.

Berat ise beş yaşındaki kızının yaşattığı  damat krizini kaldıramıyor İsmail abisinin oğlu olmasına rağmen çocuğu dövmek istiyordu.
"Kızıma bir yaklaşsın ben o İsmail'e neler yapıyorum görün bakın !  "deyip Hasret'i kucağına aldı.
Asmin kocasının arkasından ikizlerle gülerek gidiyordu.

Miran'ın yanlarına gelişi ile kalabalık aile arabaya bindiler.
"Hoşgeldiniz gençler nasıl buldunuz Adana'yı ?"
"Aynı Adana abi ne değişecek ?"
"Aynı olur mu güzelim Rüstem ağa ve pisliklerinden temizlenmiş bir Adana'ya geldiniz " deyip gülümsedi.
Berat abisine sitemle söylendi.
"Bu yüzden bizi bu topraklarda istemedin öyle mi Miran ağa ?"

"Başımın üzerinde yerin vardı ,bilirsin ama size sıçrasın istemedim kardeşim .Diğer pislikten yeni kurtulmuştunuz."

Asmin aklına gelenler ile  yaşadığı zor günleri hatırlayıp gözlerini kapatmaktan çekinip  derin bir iç çekti .

Kendiliğinden akan bir damla yaşı kocasından saklamaya çalıştı.

Yıllar geçse, yaraların iyileştiği düşünülse bile bazı yaraların izi kalıyordu.

Emanet Sevda ♣️Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin