Amar meraup muka. Dia tidak tahu apa yang dia rasa sekarang ni. But obviously segalanya negatif.
Malam Semalam dia pergi ke rumah Anna . Terkejut jugalah tiba tiba Anna tidak berniaga pada petang hari itu . Di sangkanya ada apa-apa yang berlaku kepada Anna . Tak pernah pula Anna tak berniaga without any important reason. Kalut jugalah dia pergi ke rumah Anna. Apabila dia panggil Anna, ibunya berkata Anna keluar.
Lagi bertambah la kerisauan dalam dirinya. Keluar? Keluar dengan siapa? Pelbagai bagai soalan yang berselerak didalam akal fikirannya. Tunggu punya tunggu, pukul 9:30 malam, ada kereta berhenti di hadapan rumah Anna. Kereta itu amat familiar dalam pandangannya. Kereta itulah yang selalu mengganggu saat saat berduanya dengan Anna. Amar mendengus kasar. Takkanlah.........
Lampu keretanya yang terpasang menampakkan dengan jelas Haikal dan disebelahnya Anna yang sedang diulit mimpi. Lama Haikal menenung muka Anna dalam jarak yang dekat
Lagi bertambah amarahnya apabila Haikal dengan beraninya menyentuh pipi Anna dan menenungnya dalam jarak yang dekat. Oh damn, tuhan saja tahu betapa dia mahu menumbuk Haikal pada saat itu. Baru saja dia mahu keluar dari kereta untuk 'menegur' perbuatan Haikal, Anna sudah terjaga .
Terbantut segala perlakuan Amar . Dia mahu melihat sejauh mana keikhlasan Anna dengan Haikal . Melihat Anna memberikan senyuman manis kepada haikal sebelum keluar membuatkan amarah nya seakan disimbah minyak panas .
NO! There's no way i will lost someone that i love again. NO WAY!
perancangan demi rancangan dibuat . Hanya untuk Anna . Anna tidak boleh dengan Haikal. Anna dengan aku! Im done losing everyone, lets keep this one on MY WAY!
Dengusan nafas psycho mula terdengar . Senyuman nipis yang tersimpan beribu makna terukir di bibir nipis Amar.
***
Pagi pagi lagi Anna sudah bangun untuk menyiapkan nasi Lemak untuk di jual pada pukul 7 nanti.
Jam dinding doraemon di kerling sekilas, 4:30 a.m. oh damn dah lambat ni.
Ini lah routine nya. Dulu boleh lah dia bangun pada pukul 5;30 untuk menyediakan Nasi Lemak kerana dibantu oleh ibunya. Selepas ibunya mendapat pekerjaan yang memerlukannya di dalam ofis, segala galanya Anna buat sendiri. Dah la Anna ni jenis 'slow slow alam' memang 6:30 jugaklah siap nasi lemak ni.
Dia membuka telefonnya sebentar sementara menunggu ikan bilis garing dan masak sepenuhnya.
Terjongket keningnya melihat nombor yang tidak dikenali meng-whatsappnya pada pukul 3:30 pagi tadi.
(Unknown) : hey there
(Unknown) : just get ready for something that u wasn't ready for.
(Unknwon) : love, A
Lagi la bertambah pelik Anna dibuatnya. Seriously? Salah nombor pun agak agak ah . Confident sangat ni. Lantas jari Anna menaip sepotong ayat untuk di pengirim
Anna : excuse me?
Anna : you've got wrong number. Please don't be so confident. Chaw
Lantaklah dia nak terasa ke apa. Ayatnya seperti sedang mengugut orang. Kalau penerima mesej sebenar itu baca, konfem menggeletar lutut kiri kanannya dan tidak akan surut 7 hari 7 malam. So orang yang suka mengugut ni memang takpayah hidup pun takpe kot. Tak sedar ke apalah yang dia boleh buat berbanding kuasa tuhan boleh buat? Uish......
Telefonnya diletak tepi. Rentung jugak ikan bilis aku satgi kalau di layan orang gila ni.
***
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...