(53)- Bini

8.1K 411 74
                                    

Anna segera call khai untuk kepastian. Perasaan dia bercampur baur ketika ini. Kenapa khai tak call dirinya untuk memberitahu Amar sudah kembali ? Ini hal keluarga dia kot.

"Yes Anna " kata Khai dihujung talian

" Khai, Anna nak tanya ni "

"Yes"

"Amar...dia dah balik kan ? "

Tiada suara kedengaran dihujung talian

" khai? "

"Mana Anna tau ni ? "

" anna selalu call ofis Amar tapi selama ni setiausaha dia atau operator panggilan je yang jawab tapi tadi Anna call, suara lelaki. Suara Amar "

Terdengar suara dengusan lembut di hujung talian.

"Yes Amar la tu. Dia baru balik 2 minggu..."

"What ? Dia dah balik 2 minggu lepas tapi you tak bagitau i pun ? " anna naik berang

" sabar lah Anna, I tak habis cakap lagi kot "

" kalau I cakap, you gonna straight see him kan ? Thats why i dont want to inform you first "

" kenapa ? You pun nak jauhkan i dengan Amar ke ? " tempelak Anna

" no Anna, Amar dia sekarang on dilemma. I taknak dia terkejut balik balik je kena hadap benda yang sama dia hadap 2 bulan lepas. I slowly ajak dia jumpa you.."

" dilemma apa ? Sampai macam dia sorang je sedih dengan apa yang berlaku ? "

" ayah you...dia bagi dua choice kat Amar. Either Amar lepaskan you or Amar jangan jumpa you langsung after pembicaraan tu so you rasa Amar pilih yang mana ? "

Anna terdiam. Dia tau jawapannya tapi dia tak sanggup mengutarakannya. So kalau ayahnya tak memandai bagi choice dekat Amar, kemungkinan dia dengan Amar sudah bahagia ever after dah kan ? Anna mendengus kuat.

" dia pilih untuk jauhkan diri dari I kan ? " lemah sahaja suara Anna. Dia mengusap perutnya yang kian membesar. Air matanya yang sudah lama kering jatuh kembali. Dia tak sangka ayahnya yang dia rindui yang dia sayangi buat macam ni.

" yes Anna. He stucked. But dont you worry, i slowly dah bagi dia hint untuk pergi kat you. Lambat laun i guarantee you, he is coming back to you "

Anna tersenyum lemah. " terima kasih for the information Khai. Anna letak call dulu "

Talian panggilan dimatikan oleh Anna.

Dia cepat cepat kesat air matanya yang jatuh di pipi. Ah takde! Aku kena kuat!

Teet..

Satu mesej masuk.

Unknown : i deserve atleast a reply ?

Anna memutarkan bebola matanya. Mamat ni memang tak faham bahasa ke ? Tak suka tu maksudnya tak sukalah!

Anna : can you stop, Haikal ? Rimas!

Anna menekan button send dan terus pergi ambil wudhuk untuk sembahyang zohor. Otak dia sekarang amatlah serabut!

***

Amar membaca mesej yang baru diterimanya dari Anna. Haikal ? Haikal yang dulu pernah berebut Anna dari dia kah ? Takkan lah budak tu kacau Anna balik? Muka Amar naik merah.

Sebenarnya seminggu lepas balik dari istanbul dia sudah arahkan orang untuk memberikannya nombor telefon Anna. Tapi baru semalam dia berani untuk mesej Anna dan tak sangka Anna ingatkan dia adalah Haikal.

So..conclusion dia, Haikal still kacau bini aku right ?

Amar segera text Khai untuk datang ke biliknya since Khai sahaja yang nampak Anna dalam 2 bulan pemergiannya ke istanbul ini

Beberapa minit kemudian Khai masuk..

" wassup baru jumpa time meeting tadi kan ? Asal rindu ke ? " gurau Khai.

Khai sangat rasa seperti orang tengah ye. Baru je oncall dengan si bini sekarang tengah berjumpa dengan si suami. Nampak tak betapa orang tengahnya dia tu ?

" kau tengok ni " kata Amar sambil menunjukkan text dari Anna.

" ha kenapa "

" bengaplah dia ni. Kenapa dia expect aku adalah Haikal dengan guna nombor baru ni ? "

Khai terdiam " Haikal tu kacau dia lagi ke....? "

" thats the question. Kau sebagai orang yang selalu ada ngan dia sepanjang aku kat istanbul tu, ada information apa apa tak pasal hal ni ? " Amar cuba mengawal suara tapi gagal. Reaksinya menunjukkan yang dia dalam keadaan yang marah.

" aku taktau pulak pasal ni. Tapi kau kesah apa, tengok tu Anna tak layan kan kalau dia ingat tu Haikal " kata Khai, selamba.

" memang lah bini aku tu setia tapi yang tak boleh dipercayainya si jantan tu. Kang dia apa apa kan bini aku kang macam mana? " suara Amar kian meninggi.

"Yo chill, tu lah sebabnya kau kena ada sebelah Anna untuk bagitau Haikal tak pun satu dunia yang Anna tu isteri kau! " kata Khai

Amar terdiam. Dia memang mahu kembali kepada Anna tapi tidak secepat ini. Dia mahu kembali kepada Anna dalam keadaan yang tak perlu bersorok sorok

" Kau ni tak faham situation aku ke Khai? Bapak dia tak suka aku kot ? Kau nak aku selamba pergi rumah dia ajak dia keluar, gitu ? "

" aku taktau lah kau ni memang dah insaf suci betul sampai taknak jumpa Anna senyap senyap ? Ataupun kau memang dah tak sayang Anna tu " terang Khai,

" kau ni jangan cakap macamtu, aku sayang dia lah..."

" and then ? Prove it lah. Bapaknya cant do anything because in Anna's place, kau yang lagi tinggi dari bapak dia. Kau tu suami dia! Syurga dia bawah tapak kaki......?" Khai berhenti untuk membiarkan Amar sambung ayatnya.

"Suami" sambung Amar.

"Goodboy! So what are you waiting for ? "

" tapi...." Amar liat seperti mahu membantah cadangan Khai itu.

" ah takde tapi tapi. Nak ikut tapi tapi kau, anak kau dah umur 4 tahun baru habis tapi tapi " kata Khai dan terus berdiri untuk keluar.

Amar terkejut lalu terus menahan Khai dari keluar. " anak aku ? "

Khai baru tersedar yang dia terlepas cakap. Ah sudah! Tadi baru lepas kena marah dengan Anna, nanti pasal hal ni pun kena marah jugak macammana ?

" kau dah kenapa anak kau bagai? Dasar angau! Aku kata anak aku umur 4 tahun nnti baru habis tapi tapi kau tu! "

"Dah kenapa anak kau ? Kau ada girlfriend pun tak "

" aduh sakit pulak hati aku ni dengar ayat kau tu. Yelah punya lama tapi tapi kau tu sampai aku dari takde girlfriend sampai ada, dari ada girlfriend sampai dah kahwin sampai kahwin dah ada anak. Lama kan ? So decisions that you made today, is the result you gonna see in future bro "

Amar perlahan lahan angguk. Khai menghela nafas lega, nasib baik Amar sejenis lurus sekarang. Percayakan aja apa yang dia cakap.

" aku gerak dulu lah, ingat bro kalau kau taknak take a step today, sampai bila bila kau dengan Anna akan jadi macam ni. No tapi tapi " dan Khai terus keluar dari ofis Amar.

Amar mengangguk dan terus membalas text Anna

Amar : let's meet ?

****

HA HA HA 3 BULAN NANTI BARU BERSAMBUNG HAHAHA CEY TAKDELAH.

siapa suka Khai ? Nak buat tak Khai tikam belakang Amar pastu dia pulak kahwin dengan Anna ? Hahahahahahahah

Vote&comment 👇

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now