(17) - Positivity

9K 342 7
                                    

Amar start enjin jeep hijau tuanya dan menekan nekan minyak. Maklumlah, sudah lama dia tidak pakai jeepnya ini, berhabuk dah ekzosnya. Nasib baik tak jenis BMW dah lama tak pakai je rosak.

" Mike, did u bring all the medicine things ? "

Mike mengangguk.

" medicine ? Medicine apa ni ? " tiba tiba Anna mencelah di pintu yang menghubungkan Villa dan Garaj milik Amar.

" medicine la sayang. Nanti u injured ke, terkena penyakit ke " kata Amar sambil tersenyum

" ek eleh tak ekstrem langsung ada medicine medicine ni!  " kata Anna sambil memeluk tubuh. Bapak tak ekstrem ada medicine bagai! Hello nak meredah hutan mestilah solo molo okay? Baru adventurous gitu

" what do you mean by that huh ? I will make sure u are okay tau ? Even nyamuk nak hisap darah u pun, I balut lengan you yang nyamuk gigit tu " kata Amar sambil membetulkan beg galasnya

Mata Anna membulat. Seriously mamat ni ? Seriously ???????

" dah la lets! " kata Anna sambil keluar dari Villa. Wah! Bagaikan baru keluar dari penjara! Tahtah macam ni kot perasaan banduan yang baru keluar penjara. Rasa free and bahagia gila!

" eh eh u nak pergi mana tu ? " kata Amar sambil menyuruh Rashid dan Mikael menghalang Anna

" nak pergi waterfall lah. Takkan nak pergi disco baju tracksuit ni " Anna memberikan lawak bodohnya. Tolonglah! Mamat ni memang lembab

" memang la, kalau gi disco pakai baju macam ni, kena halau kau jakgi. But kau nak pergi mana? Kereta kt sini "

Cis. Kena hina

" kenapa pulak nak naik kereta ? Jalan jelah kaki bukan jauh sangat pun! " kata Anna. Berkerut kerut mukanya melihat Amar

" nope. Banyak lecak lumpur on the way there. Nanti tak sempat sampai waterfall tu, ada dah fall kt dalam lumpur nanti "

Baru sahaja Anna mahu membalas. Amar sudah membuat arahan supaya menutup mulut. Anna masam. Dia berpatah balik ke arah Amar dengan langkah yang kuat. Barulah nampak protes kan ?

" dasar anak orang kaya manja! " bebel Anna semasa melepasi Amar. Dia terus cuba memanjat jeep itu,

tapi apakan daya....

Dia hanyalah 155 cm, tempat pemijak kaki itu sahaja sudah smpai pinggang Anna. Maka terkial kial lah Anna untuk naik jeep itu

" ish dia ni kenapa tak kasi orang masuk! " marah Anna. Body jeep itu di pukul sedikit tanda marah. Actually dia sudah malu kerana acah acah protes nya sudah rosak akibat susah naik jeep. Adoi malunya!

Amar ketawa sendirian. Dia menghampiri Anna. Dengan kekuatan lelakinya, dia mendukung tubuh kecil Anna dan tepat tepat landingkan Anna di tempat duduk. Ringan macam kertas.

Perkara itu berlaku dengan cepat sehinggakan Anna tidak sempat memberi apa apa reaction. Dia hanya terkesima dengan apa yang berlaku 0.01 saat tadi.

" ha anak orang kaya manja ni lah yang tolong anak orang biasa ekstrem ni naik jeep " usik Amar. Muka Anna sudah merah merah menahan malu lagi membuat dia suka menyakat Anna.

Aduh, tak membantu sungguh ketinggian dia ini. Buat malu saja.

" diam lah! " kata Anna sambil memalingkan muka. Dia agak terkesan dengan tindakan selamba Amar mendukungnya. Aduh dah lah first touch, Amar. First dukung pun, Amar? This is so embarrassing!

" is everyone here already ? Rashid ? Mikael ? Lisa ? Mike ? " bagai komander, Amar berkata.

" yes boss! " bagai lalat mereka menjawab. Merata rata dan berterabur.

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now