"Abang ! " Puan Shafina menggoncang badan Affin yang sedang enak diulit mimpi
" apa ibu? Abang cuti sem la " kata Affin sambil memalingkan muka dari Puan Shafina
" abang bangunlah! Anna takde kt bilik dia bang ! " kata Puan Shafina. Air mata yang hampir gugur diseka. Ibu mana yang tidak gementar apabila anaknya hilang entah kemana
" dia pergi joging dengan johannah la tu " kata Affin masih lagi mamai.
" abang bangunlah! Ibu takut lah " Puan Shafina mendesak lagi
Dengan keadaan mamai, Affin bangun.
" Anna dia takde kt bilik bang! Katil dia bersepah tu "
Affin terkejut. Dia segera bergerak ke bilik Anna.
Dia seakan tak percaya apa yang dia tgk. Memang betul katil Anna bersepah. Dia cuba husnuzon mungkin Anna keluar sebentar ?
Affin kembali ke biliknya dan cuba call Anna. Terdengar deringan dari bilik Anna.
Jap, Anna mana pernah tinggalkan telefonnya kalau dia keluar ?
Jantung Affin semakin laju berdegup.
" ibu, ibu jangan risau Anna keluar je kot. Nanti dia balik lah tu " pujuk Affin.
Dia memeluk ibunya untuk mengurangkan kegelisahan. Dia sendiri beristighfar agar Anna hanya keluar dan tidak berlaku apa apa yang buruk
***
" jom keluar " ajak Amar di muka pintu
Anna menjeling sekilas. Air mata di mata nya dibiarkan mengalir. Dia memeluk lututnya dan memalingkan muka bertentangan dengan Amar.
Apalah khabar keluarga nya sekarang ? Mereka perasan tak akan ketidak-adaan dia di rumah itu ? Bila diorang mahu menjemputnya pulang ? Pelbagai soalan diotaknya.
Amar perasan akan air mata Anna. Hatinya menjadi lembut melihat Anna. Tapi kalau ini bukan cara yang dia perlu buat, sampai bila pun Anna tidak akan berada disampingnya
Dia menghampiri Anna, dia cuba memegang bahu Anna untuk menyalurkan semangat. Sekeras keras hatinya, dia juga mempunyai hati perut. Perempuan menangis ? Agak satu kelemahan baginya.
Anna menolak tangan Amar dengan kasar. Jijik dia berada disamping Amar. Sanggup dia buat Anna mcm ni tanpa fikir perasaan orang lain ? Dasar selfish!
Amar kembali dengan baran dia. Dia mengaku dia memang ego. Dia tidak pernah dipijak maruahnya oleh seorang perempuan innocent. Baginya perempuan yang patut terhegeh-hegeh dengannya dan bukanlah dia. Egonya makin dipijak pijak.
" kau siap sekarang kalau tak..." suara Amar yang bertukar keras membuat Anna takut. Bukan boleh percaya Amar pun. Tengoklah sampai culik aku ni, memang benda mustahil pun dia boleh buat.
" sa..saya takda baju " tergagap gagap Anna menutur ayat dalam sendunya. Apalah dosanya sampai diberi ujian sedemikian rupa
" lain kali explore bilik kau dulu! Aku dah letak a hundred of clothes kt almari kau tu. Tudung, baju, seluar, plus yang kecil " kata Amar sambil tersengih.
" awak ni pervert lah! Lain kali takpayah susah susah nak cari yg kecil kecil lah! Kita bukan ada apa apa hubungan pun sampai awak dibenarkan membeli pakaian kecil saya tu! " kata Anna sambil menolak Amar disebelahnya.
" nnti kita akan ada hubungan juga sayang, saya praktis awal awal " kata Amar sambil ketawa kuat. Suka dia menyakat Anna.
" ish kelakar sangat lah ? Dah keluar keluar saya nak siap nanti lambat awak juga yang bebel " kata Anna sambil membuat muka masam.
YOU ARE READING
Mr. Psycho Guy
RandomAnna Fasharina dan Amar Rykarl Anna Fasharina, Seorang gadis biasa yang baru sahaja tamat SPM . Hanya menolong ibunya menjual nasi lemak untuk meringankan beban ibunya Amar Rykarl , usianya yang sudah menginjak 26 tahun tidak menghalang untuk me...