(26) - Nobody

7.9K 321 8
                                    

"9 tahun lepas....." Amar menarik nafas. Anna berhak tau. Bukankah Anna sebahagian dari hidupnya ?

" i still in highschool and...."

" eh Amar ?  " tegur seseorang dari belakang Anna. Potong doh!

Kata kata Amar terbantut dia memandang gerangan manusia yang menegur nya

" Khai! Eh kau buat apa kt Dubai ni " kata Amar sambil berdiri dan menyalam Khai.

" aku nak break kejap lah. Kau pulak buat apa kt sini ? U should be in London i thought " kata Khai sambil menjeling Anna yang sedang memakan Ais Krim.

" Saja bawak Anna jalan jalan. Aku tengok dia bosan sangat kat London " kata kata Amar buat Anna terkedu seketika. So kawan dia ni tau yang Amar menculik dirinya ?

" oh so this is Anna ? " tanya Khai

Mendengar sahaja nama dia dipanggil, dia segera pandang belakang untuk greeting Khai. Anna menguntum senyuman. Khai membalasnya.

" wow beautiful. Patutlah kau risau sgt kalau dia blah dari hidup kau " kata Khai sambil tergelak

Anna terus memakan Aiskrimnya kembali. Malas mahu masuk campur dalam perbualan lelaki itu.

" now you know kan. Dah la aku nak sambung makan ni. Kau sampai bila kt Dubai ? "

" lusa balik dah "

" okay. Malam ni lepak mana mana jom " ajak Amar

" On. Banyak nak diborakkan ni sebulan tak jumpa kau kt Malaysia tu alih alih kt Dubai pulak "

" ok bro. Jumpa malam nanti " kata Amar bagi mengakhirkan perbualan diorang. Dia tak mau Anna tertunggu tunggu dirinya ceceyy

" ok you too. " kata Khai dan bersalaman lalu terus ke luar dari Baskin Robins "

" im sorry, thats my bestfriend. " kata Amar apabila duduk

" its okay " sepatah Anna berkata.

" lepas ni u nak pergi mana ? " tanya Amar. Anna berfikir sejenak.

" balik hotel boleh? Dah pukul 3 ni , lagi pun saya penat la " jangan bilang Anna gedik gais. Memang jika period, manja dia lain macam.

Amar tersenyum melihat Anna versi manja. First time weh. Jikalau beginilah Anna tiap kali datang bulan, haih diminta Anna period tanpa henti sepanjang tahun, eh

" boleh sayang. Untuk awak semua boleh " kata Amar lembut.

Hampir gugur jantung perempuannya. Being called "sayang" is the best thing ever.

***

" awak nak pergi lepak dengan kawan awak pukul berapa ? " tanya Anna. Satu sudu suapan nasi beriyani ayam di masukkan ke dalam mulutnya. Yum yum

" kenapa u tanya ? "

" la takkan tanya pun tak boleh ? Saya nak tau je " bebel Anna.

Amar tergelak. Makin lama dia semakin faham dengan perangai Anna yang mempunyai pelbagai karakter.

" around 12 centu kot. Lepas kita dinner "

Anna mengangguk.

" u okay tak with that ? " tanya Amar pula.

" kenapa tak okay pulak ? Siapa saya nak halang awak lepak dengan kawan awak tu "

" you are my future wife so you have the power " kata Amar serious.

Tapi tidak bagi Anna. Sebaik saja ayat itu menyapa telinganya, tawanya meletus sampai tersedak dibuatnya

"Hey hey careful " kata Amar sambil menghulurkan apple juice yang diordernya

Mr. Psycho Guy Where stories live. Discover now