{Angel}
Ik lig naast Chris in bed. Ik heb inmiddels zijn shirt aan en hij heeft zijn armen om me heen geslagen.
'Chris, je hoeft het echt niet te vertellen' zeg ik hem.
'Weet ik' mompelt hij. 'Maar ik wil het.' Ik knik. Hij zucht diep voor hij begint met vertellen.
'Toen ik dertien was gingen mijn ouders uit elkaar' zegt hij. 'Mijn vader was vreemdgegaan, al meerdere keren. Hij had zelfs het lef gehad een vrouw mee te nemen naar ons huis. Mijn moeder betrapte ze toen. Hij lag in hun bed, met een andere vrouw. Toen was mijn moeder er klaar mee. Ze heeft zijn spullen gepakt en op straat gegooid. Ik wist niet wat me overkwam. Ik zag mijn vader niet als iemand die ontrouw was. Hij was altijd super lief voor mijn moeder. Bijna elke week nam hij wel bloemen mee of chocolade.' Chris slaat zijn ogen neer. Ik verstrengel onze vingers en nestel me dichter tegen hem aan.
'Na een aantal weken kwam mijn vader terug' vertelt Chris na een aantal seconden stilte. 'Hij heeft toen mijn moeder verkracht. Ik hoorde mijn moeder schreeuwen dat hij op moest houden. Ik hoorde de pijn in haar stem, maar ik durfde niet naar ze toe te gaan. Ik was bang voor wat mijn vader zou doen.' Tranen ontstaan in Chris' ogen en snel knippert hij ze weg.
'Een jaar heb ik niks meer van mijn vader gehoord daarna. Toen ik jarig was feliciteerde hij me niet. Met Kerst kwam hij niet langs. Het leek alsof hij van de aardbodem was verdwenen. Mijn moeder en ik verhuisden naar de flat waar we nu wonen. Het andere huis was te duur geworden. Ik zag mijn moeder steeds dieper in de put zinken. Ze hield de rekeningen niet meer bij, ze kookte niet meer, ze deed niets meer aan haar uiterlijk. Ik was degene die heel het huis opruimde, die af en toe eten maakte. Mijn moeder lag hele dagen in bed. Ze vroeg nooit hoe het met mij ging.' Een traan rolt over zijn wang. Zacht veeg ik hem weg. Chris ademt diep in en uit. Zijn ademhaling is trillerig.
'Tot de dag dat ze een date had. Ze had zich helemaal opgemaakt en was na een lange tijd weer eens vrolijk. Ze kwam midden in de nacht thuis, maar niet alleen. Ze had haar date meegenomen. Ze waren straalbezopen. Ik hoorde wat spullen omvallen in de woonkamer en keuken. De volgende dag zat mijn vader aan de ontbijttafel. Mijn moeder had een date gehad met mijn vader. Ze zeiden dat ze het opnieuw gingen proberen.' Chris lacht schamper. 'Na een week is mijn vader opnieuw vreemdgegaan. Sindsdien hebben ze constant ruzie. En mijn moeder blijft mijn vader maar toelaten. Gelukkig woont hij niet bij ons. Ze doen allebei net alsof ik niet besta. Toen ik jarig was waren ze het allebei vergeten. Hoe kan je je eigen zoon zijn verjaardag vergeten? Toen ik zestien werd besloot ik alles anders aan te pakken. Ik ging van meisje naar meisje. Het maakte me niet uit hoe ze eruit zagen. Al mijn opgekropte gevoelens uitte ik in seks. Het kon me allemaal niets meer schelen. De laatste tijd is dat wel wat afgenomen. Maar ik heb nog steeds de status die ik toen had. Ik sta erom bekend dat ik van de een naar de ander spring.'
'Chris, ik begrijp het' zeg ik. 'Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar ik snap je.' Ik strijk zacht over zijn wang. Chris trekt zijn mondhoeken kort omhoog voor hij zijn voorhoofd tegen het mijne aanlegt.
'Bedankt dat je hebt geluisterd' fluistert hij. 'Je bent de enige die dit weet.' Ik voel mijn hart een slag overslaan. Ik ben de enige. Chris vertrouwt mij genoeg om zoiets persoonlijks te vertellen. Ik voel me zo'n bitch nu. Waarom ben ik die weddenschap ooit aangegaan? Chris verdient zoveel beter dan dat.
'Wat is er?' vraagt Chris. Ik kijk op en zie hem bezorgd naar mij kijken.
'Niks' mompel ik. 'Het is gewoon... Ik ben de enige die dit weet. Je vertrouwt me genoeg om dit te vertellen. Maar je weet helemaal niks over mij.'
'Dat is niet waar' zegt Chris. 'Ik weet wel wat over jou. Jij hebt mij ook dingen verteld. Zoals dat je nog nooit seks hebt gehad, maar dat niemand dat weet. We kennen elkaar niet zo lang, dus natuurlijk weet ik niet veel. Maar daar kan ik toch achterkomen naarmate we elkaar beter leren kennen?' Ik knik.
'Dat is waar.'
'Angel, wil je volgende week op date met me?' vraagt Chris plotseling. 'We zijn tot nu toe alleen nog maar op feestjes geweest.'
'Lijkt me leuk' glimlach ik.
'Angel, ga je zo slapen?' hoor ik mijn moeder vragen aan de andere kant van de deur. 'Het is bijna twaalf uur.'
'Ja' zeg ik terug waarna ik met mijn ogen rol. Chris grinnikt en houdt me iets steviger vast.
'Voor ik het vergeet te zeggen' begint Chris. 'Je ziet er verdomd goed uit in mijn shirt.' Een lichte blos ontstaat op mijn wangen.
'En jouw armen liggen verdomd lekker' zeg ik terug. We lachen beiden zacht. Snel doe ik het licht uit.
'Slaap lekker' fluistert Chris.
'Jij ook' glimlach ik en ik druk een snelle kus op zijn lippen voor ik mijn ogen sluit. Ik val echter niet in slaap. Die weddenschap zit me dwars. Ik wil ermee stoppen, maar ik wil Chris niet kwijt. Ik heb denk ik gevoelens voor hem ontwikkeld. Ik kan ze niet meer ontwijken. Ik zeg wel gewoon tegen Quinn en Amy dat ik nog doorga, maar tegenover Chris laat ik mijn eigen gevoelens het overnemen. Ik wil hem niet breken. Hij lijdt al genoeg.
(Het is bijna 2018. Dit jaar is echt snel gegaan. Een gelukkig nieuwjaar alvast!)
JE LEEST
Breaking The badboy
RomanceOp een feestje sluit Angel een weddenschap af met haar twee beste vriendinnen. Ze moet ervoor zorgen dat een jongen van school verliefd op haar wordt waarna ze hem weer kan dumpen. Klinkt makkelijk, toch? Er is echter één klein probleem, Angel is ni...