{Chris}
Wanneer mijn telefoon gaat pak ik hem op en zie dat Angel belt. Verbaasd neem ik op.
'Met Chris.'
'Heey' lacht Angel. Meteen merk ik dat er iets aan de hand is. 'Hoe gaat het met je? En met Iris? Laten we haar vooral niet vergeten.'
'Heb je gedronken?' vraag ik. Op de achtergrond is muziek te horen.
'Nee...' antwoordt Angel. 'Misschien.'
'Angel ben je alleen?' vraag ik.
'Weet je wat grappig is?' begint Angel, mijn vraag negerend. 'De weddenschap was dat ik jou zou breken. Maar nu heb je mij gebroken. Ik denk dat ik je mijn 50 euro moet geven.'
'Angel...'
'Het is oke' zegt ze. 'Je hebt je echte liefde nu. Iemand die blijkbaar wel goed genoeg voor je is.'
'Jij hebt het uitgemaakt' zeg ik. Angel lacht schamper.
'Het was een kwestie van tijd voor je volledig voor haar zou gaan' zegt ze. 'Het uitmaken was het beste om te doen. We weten allemaal dat je je broek niet aan kan houden.'
'Angel, kappen' sis ik.
'Kappen doe je in het bos' giechelt ze. Ik zucht diep.
'Waar ben je?' vraag ik dan.
'Een of andere club' antwoordt ze.
'Met wie?'
'Amy en Quinn.' Ze is een aantal seconden stil. 'Ik ga weer. Genieten van mijn leven.' Met die woorden hangt ze op. Meteen stuur ik Amy een bericht met de vraag waar die club is en ga vervolgens mijn appartement uit.
Als ik in de auto zit heeft Amy gereageerd dus ik start de motor en rij de straat uit.
Binnen een kwartier ben ik aangekomen en snel loop ik naar binnen. Zoekend kijk ik om me heen. Tot ik Angel zie, zoenend met een of andere jongen. Mijn woede begint op te borrelen en in grote passen loop ik op ze af. Meteen trek ik de jongen van Angel af en geef hem een klap in zijn gezicht.
'Blijf uit haar buurt!' sis ik.
'Chris!' roept Angel boos. 'Laat hem met rust.' Ik schud mijn hoofd en trek haar mee de club uit. Buiten trekt Angel zich los.
'Wat is je probleem?' roept ze. 'We hebben niks meer!'
'Hij moet van je af blijven' grom ik. Angel lacht schamper.
'Wat anders?' vraagt ze. 'Sla je hem in elkaar en vervolgens steek je je tong weer in Iris?' Ik sla mijn ogen neer. 'Dat dacht ik al.' Ze wilt weglopen maar ik hou haar tegen.
'Ik breng je wel thuis' zeg ik.
'Je bent zo hypocriet!' roept Angel. 'Als je mij zogenaamd het beste wenst donder je op uit mijn leven! Ik hoef níks meer met je te maken hebben!'
'Wij brengen haar wel thuis' zegt Amy en Quinn neemt Angel mee naar haar auto.
'Ik heb alles verpest' zucht ik tegen Amy.
'Dat klopt' zegt ze. 'Ik dacht dat je van Angel hield.'
'Dat deed ik ook' zeg ik. 'Maar Iris... Ik kan haar niet laten gaan.'
'Laat Angel dan gaan' zegt Amy. 'Je kan ze niet allebei hebben.' Met die woorden stapt ze in de auto. Zuchtend stap ik in mijn eigen auto en rij naar het appartement van Iris. Ik moet haar zien.
'Chris?' Iris kijkt me verbaasd aan als ik voor de deur sta.
'Hey, kan ik hier blijven vannacht?' vraag ik. 'Ik heb geen behoefte om alleen te zijn nu.' Ze knikt en laat me binnen waarna ze de deur achter zich sluit.
'Is er iets gebeurd?' vraagt Iris als we op haar kamer zitten.
'Angel belde me dronken op' vertel ik. 'Ze zei een aantal dingen dus ik ben naar die club gegaan. En toen zag ik haar zoenen met een andere jongen. Dus ik trok hem van haar af. En toen werd ze boos.'
'Chris, je hebt voor mij gekozen' zegt Iris. 'Dan heb je toch geen reden om iemand bij haar weg te halen? Je moet haar loslaten.'
'Ik weet niet of ik dat wel kan' fluister ik. 'Angel is er altijd voor me geweest en ik zal altijd van haar blijven houden.'
'Op deze manier kan ik niet met je zijn' zegt Iris. 'Als ze elke dag steeds opnieuw in je hoofd zit, voel je nog steeds iets voor haar. En als je met mij bent en je denkt aan haar hou je meer van Angel. Heb je ooit aan me gedacht voor ik terug in je leven kwam?'
'Wel tot Angel' mompel ik. 'Angel zorgde ervoor dat ik alles vergat.'
'Je hoort bij Angel' zegt Iris. 'We hebben een leuke tijd samen gehad, maar het is klaar. Ik hou van je, maar dit gaat niet langer. We moeten verdergaan met onze levens.' Ik zucht even, maar knik dan. Ze heeft gelijk.
'Ik ga morgen naar haar toe' mompel ik. Iris schudt haar hoofd.
'Je gaat nu.' Ze duwt me van haar bed af. 'Je kan nu toch niet slapen en Angel ook niet.'
'Angel is dronken' zeg ik.
'Dus?' Iris trekt haar wenkbrauw op. 'Ga naar haar toe. Verzin iets.'
'Dank je' glimlach ik en ik verlaat het appartement om opnieuw in mijn auto te stappen.
JE LEEST
Breaking The badboy
RomanceOp een feestje sluit Angel een weddenschap af met haar twee beste vriendinnen. Ze moet ervoor zorgen dat een jongen van school verliefd op haar wordt waarna ze hem weer kan dumpen. Klinkt makkelijk, toch? Er is echter één klein probleem, Angel is ni...