"Hello, baby girl."
"Danny?!"
"Surprise, I'm back."
"Aku nak berhenti! Sekarang juga!"
"Kau tak akan berani berhenti kerja macam ni terus." Katanya sinis.
"Siapa cakap aku tak boleh berhenti sekarang?"
"Aku yang cakap! Duduk semula, Xavia Intan!" arahnya.
"Fine!" Aku melabuhkan punggung dengan kasar ke atas kerusi. Mata membalas pandangannya sekejap.
"You can't ever look at my eye. Miss me?"
"Engku ada apa-apa tugas yang perlu saya buat?" Aku membuka buku catatan dan menekan pen tanda professional. Menyesal tak sudah ikut idea along Amir untuk bekerja disini. Jikalau aku tahu yang boss a.k.a CEO ni ialah Engku Danish Akhbar, hidup mati semula aku tak kerja dekat sini.
"Baby..." Dia panggil meleret. Aku terus bangun apabila dia juga bangun. Dia mendekati aku. Kemudian, pinggang ramping aku disauk merapati dia. Harumannya menusuk ke dalam hidungku. Tak tahu mengapa rasa terbuai sementara.
"Engku, be profesional." pintaku.
"Marry me." bisiknye ke telinga aku.
"No way!" Aku menolak dadanya tapi semakin erat pula rangkulan tangannya dipinggang aku.
"Engku, ada nampak. Erk, maafkan saya, Engku." terus kak Yasmin tutup pintu bilik ketuanya segera. Tak menyelamatkan keadaan sungguhlah kak Yasmin ni.
"Lepaskan aku, Danny! Apa pula cakap kak Yasmin tadi. One of us need to tell her the truth."
"Biarlah apa yang dia nak fikir. Sekarang ni masa kau dengan aku je. Come." Dia menarik tangan aku sebelum sempat aku memulas tombol pintu itu.
"Mungkin dengan perempuan lain macam Yusmira kau boleh buat dia orang ikut telunjuk kau. Tapi, bukan aku!"
"That's why I like you."
"Suka? Suka tu umum. So, untuk pengetahuan kau. Aku tak suka kau!"
"Yeah, but you love me, right?"
"No, I'm not!"
"Yes, you are."
"Prove!" Aku inginkan bukti.
Danny yang dirasuk dengan rasa bengang atas sikap degil Intan terus mendaratkan bibirnya ke atas gadis itu. 'Pang!' Melekap telapak tanganku dipipinya.
"You mess with the wrong girl, Engku!" Aku terus menendang perutnya tanpa amaran. Terduduk senak lelaki itu menahan sakit.
Aku terus keluar dari pejabat dia dan mengambil bag tangan terus berlalu pergi. Lantaklah orang nak judge aku macam mana. Bibirku dikesat kasar. Argh, shit!
10 minit sebelum dia berjumpa dengan Engku Danish Akhbar.
"Intan, can you help me to send this file to Engku?"
"Are you sure?"
"Yes, and good news for you. From now on, you will become a personal assistant for Engku. Anything please refer me. This your access card. Kad ini je ada akses untuk lepas pintu level 21. Scan sekali masuk dan keluar. Remote key ini untuk backup je just press green button." Beritahu kak Yasmin yang selepas itu menghilang. Maknanya aku sendiri perlu membawa diri dan fail bertemu dengan CEO syarikat gah ini.
Di level 21 hanya ada dua pejabat. Aku nampak satu pintu terpampang nama Engku Danish Akhbar dan lagi satu Engku Dania Alesya. Kemungkinan yang berada di tingkat ini kedua-duanya adik beradik. Sepertinya aku pernah dengar nama Engku ni tapi dimana ye. Aku mengetuk pintu bilik yang ada nama Engku Danish Akhbar.
'Tok! Tok!'
"Masuk!" Dengar suara garau dari dalam mengarah aku masuk.
Masuh sahaja ke dalam bilik itu aku tidak lansung nampak sesiapa. Tapi, kerusi di meja itu berpusing sekejap ke kiri dan sekejap ke kanan.
"Ehem." Aku berdehem apabila dua minit dibiarkan sepi. Nak keluar tadi diarahkan duduk. Dah duduk aku ditunggulkan dekat sini.
Apabila kerusi itu pusing menghadap aku, tidak sangka lelaki yang sama menolong mengutip dokumen fail aku yang berterabur tempoh hari. Itu tak mengejut sangat, yang mengejutnya lelaki itu ialah Danny a.k.a Engku Danish Akhbar a.k.a CEO Garuda Holding Berhad.
Maka, selepas itu berlaku lah drama akasia sebentar tadi yang penuh konflik. Aku menekup mulut dengan bantal dan tertidur. Ummi dan abah yang berada di rumah pun pelik apabila aku naik ke bilik laju tanpa sepatah kata di awal tengah hari.
Hahahaha. Siapa happy Danny dah muncul? Siapa benci Danny muncul? Jeng jeng. Masih belum tidur, baru lepas telan ubat.
Jangan lupa vote dan komen guys.
Love, CKK. 😘
YOU ARE READING
Can I Kill Him ?
RomantikXavia Intan anak bongsu kepada pasangan Dato' Sri Paduka Putera Rayqal dan Datin Sri Paduka Xendra Aira yang masih dalam usia remaja sudah mengetuai kumpula mafia milik bapa angkatnya yang juga merupakan sahabat baik kepada ibunya. Suatu hari dia me...