😈21😈

16.8K 764 59
                                    

"Banyaknya barang kamu beli." Kata ummi yang nampak Danny membawa beg plastik yang banyak ditangan.

"Menantu ummi ni nak rasa masakan air tangan Intan. Alang-alang waktu dinner pun dah nak dekat."

"Boleh juga macam tu. Aku pun tak pernah merasa air tangan kau." Sampuk Ferhad memeluk aku. Danny dah pandang besar kecil, besar kecil je dekat abang susuan aku.

"Eh, tak balik lagi ke?"

"Tak, cuma hantaran semua dah siap. Aku susun dalam closet kau, sebab tu je yang ada ruang."

"Thanks, bro."

"Ferhad, Danny boleh join abah dekat gazebo tu. Teman di sembang-sembang ke." Kata ummi.

"Ummi, I think you know my rules."

"Ok, ummi keluar. Jom." Aira menarik tangan anak susuannya. Danny berjalan seiring dengan mereka.

"Rules apa, ummi?"

"Intan kalau masuk kawasan dapur. Dia tak suka orang lain masuk kawasan tu." Beritahu Aira.

"Apa kata ummi dengan Ferhad je teman abah? Sebab Danny nak tengok dia sekejap."

"Ok. Jomlah, Ferhad."

"Ummi ni pandai je kan cipta alasan." Ferhad menepuk tangan umminya.

"They love each other. Cuma anak ummi seorang tu je tak reti nak beritahu isi hati dia." Kata Aira sambil tersenyum manis.

"I see it too."

"Baby girl

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Baby girl."

"Hmm."

"Nak tolong apa-apa tak?"

"Boleh jugak. Potongkan sayur. Intan rasa nak masak sayur campur untuk Ferhad."

"Kenapa mesti untuk dia?"

"Danny, kau minta aku masak 3 lauk. Please, dia abang aku."

"Ok, fine."

"Meh sini." Aku menarik tangan di kearah ruang tepi singki.

"Pegang pisau ni." Danny terdiam apabila Intan memegang tangan dia.

"Danny, can I ask you something." Lelaki itu memandang bakal isterinya.

"What?"

"Siapa Yusmira pada kau?"

"Kenapa kau nak tahu?"

"Jawab soalan aku bukan dengan soalan juga, Mr Danish."

Dia mendiamkan diri. "Buat semua."

Aku terus pergi kearah dapur memasukkan bahan untuk ikan kukus. Periuk disebelah aku tumiskan bahan butterprawn. "Intan."

"Dah siap letakkan sahaj dekat tepi tu."

"Pandang aku."

"Aku sibuk, Danny."

"Intan."

"Apa, Danny?"

"Kenapa setiap kali ada memori yang happy antara kita, kau spoilkan dengan bertanya pasal Yusmira."

"Sebab I need to know who am I for you and who is she for you."

"Kalau kau biarkan hubungan kita tanpa wujudnya Yusmira, kita akan lebih bahagia."

"Kau yang bawa Yusmira masuk dalam hidup kau. Bukan aku."

"Tapi, ia tak akan berlaku kalau kau dengan papa paksa aku masuk sekolah."

"Jadi, kau menyesal masuk sekolah tu?"

"Yes, I am."

"That's mean kau juga menyesal jumpa dengan aku."

"Baby girl, that's not what I mean."

"Apa-apa jelah, Danny."

"Intan, I love you."

"I wish I can tell the same."

"I can see in your eyes that you have feeling for me."

"Yes, I am. So, what?!"

Danny terdiam memandang aku. Aku mengalihkan pandangan. Benci melihat dia. Benci kerana dia masih menipu tentang kebenaran yang aku sudah tahu.

"Can we cancel our wedding?"

"Intan!"

"Please, Danny."

"You say you maybe love me. Why you want to cancel the wedding?"

"Because you are Yusmira's husband."

Air mata yang aku cuba tahan akhirnya mengalir. I hate this feeling.

"Macam mana kau tahu, Intan?"

"Intan! Tell me, macam mana kau tahu?!"

"Intan!"

"What happen, Danny, Intan?" Ummi menerjah masuk. Aku cepat-cepat mengesat air mata.

"Nothing, ummi. Adik pergi sakat Danny. Suruh dia potong bahan sayur campur."

"Ok. Ingatkan apalah tadi korang gaduh ke apa."

"Tak adalah, ummi."

"Danny, mari kita siap-siap berjemaah solat maghrib." Ajak abah.

"You need tell me everything that you know, Intan." Dia berbisik kepada aku sebelum mengikut abah dan abang Ferhad.

"Adik, tumis sayur campur ni lepas maghrib nanti. Jom, ummi." Aku peluk lengan ummi.

Ummi mengusap kepalaku, "Kenapa ni, Intan sayang?"

"Nothing, ummi. Adik nak mandi jap." Aku mengucup pipi ummi dan terus masuk ke dalam bilik.

I don't know why? Korang rasa2, Intan salah faham atau semuanya itu adalah kebenaran? Jangan lupe vote dan komen. Love, CKK.
P.S. Jangan nangis tau. Please amik kotak tisu letak tepi dulu.

Can I Kill Him ?Where stories live. Discover now