"Fiona!!!" Aku lari memeluk tubuh itu. Ya Allah rindunya aku dengan sahabat aku yang seorang ni.
"Woi, apahal datang Malaysia tak cakap dengan aku gila?!" Aku tepuk bahunya kuat.
"Auch!" Desis Fiona apabila seorang perempuan entah dari mana peluk dia dan menepuk kuat bahu dia. Mahu terkehel bahunya nanti.
"Sekejap." Fiona mencubit pipi aku.
"Eh, Xavia... I miss you, girl." Tubuhku dipeluknya.
"Cis, aku ingat kau lupa aku tadi. Baru nak hentak kepala kau dekat meja ni biar datang balik semua memori." Kataku disambut ketawa daripada Fiona.
"Mana Xavia and the boys? Takkan kau seorang je."
"She come with me." Danny menjawab bagi pihak aku.
"Don't tell me, Danny is your boyfriend."
"No lah. He's my senior."
"Xavia Intan is my girl." Kata Danny tegas.
"Yeah, whatever. So, Fiona how are you?" Aku memarahi Danny yang menyampuk perbualan aku dan Fiona.
"Bam! Aku dekat sini dengan boyfriend aku, Milo."
"Milo? Milo panas, milo susu, milo tarik, milo ais?" Fiona menepuk tangan aku.
"Ehem." Milo berdehem. Geram sahaja Milo mendengar sahabat baik girlfriendnya memainkan nama panggilan dia.
"Sorry, bro."
"Jom, wall climbing. Lama tak panjat ni. Gian." Ajak aku.
"Sorry, I can't." Fiona menolak.
"Why?" Aku nampak mata Fiona memandang Milo. Tak akanlah Milo yang tak bagi Fiona panjat. Ish, pantang betul bagi aku ada pasangan yang mengongkong tahap babun macam ni.
"Milo, aku tetap bawa girlfriend kau panjat dinding ni."
"Xavia, please. Tak apa, lagipun aku memang dah lama tak naik. Nanti cedera ke apa susah pula." Fiona masih berkeras tidak mahu mengikut aku melakukan aktiviti lasak itu.
"Believe me. Kalau ada apa-apa, aku ada untuk backup kau. Pergi sana dulu pakai safety. Nanti aku datang." Tegas aku. Milo tidak lepas memandang Fiona. Malah, Fiona juga asyik berpaling kebelakang memandang aku dan Milo.
Milo yang cuba bangun, aku tahan. "Don't you dare. I'm warning you. Danny, kau cakap dengan kawan kau ni jangan buat apa yang aku dah beri amaran. Nahas aku kerjakan nanti." Terus aku berlalu pergi.
"Siapa budak yang kau angkut tu?" Tanya Milo kepada sahabatnya, Danny.
"Xavia Intan."
"Anak kepada billionaire Malaysia, Dato' Sri Paduka Putera Rayqal dan tak salah aku, mak dia ada butik kan?" King meneka.
YOU ARE READING
Can I Kill Him ?
Roman d'amourXavia Intan anak bongsu kepada pasangan Dato' Sri Paduka Putera Rayqal dan Datin Sri Paduka Xendra Aira yang masih dalam usia remaja sudah mengetuai kumpula mafia milik bapa angkatnya yang juga merupakan sahabat baik kepada ibunya. Suatu hari dia me...