😈19😈

15.7K 759 9
                                    

"Cancel our wedding." Tubuh Yusmira yang duduk diriba Danny ditolak.

"Intan, ini semua salah faham."

"Salah faham apa lagi, Danny?"

"Wow, look who is here. Your baby girl." Kata Yusmira yang sedang cuba bangun dari lantai.

"Intan, let me explain."

"Nothing to explain."

"Before we end this, Yusmira I want to ask you."

"Tanya jelah. Semaklah kau ni." Yusmira duduk semula di riba Danny sambil memeluk leher lelaki itu.

"Apa hubungan kau dengan Danny?"

"He's my man. Kan, dear?" Danny memandang Intan.

Dia terkejut, air mata gadis itu mengalir di pipi itu tanpa segan. "Saya doakan awak bahagia. Terima kasih, Danny."

"Intan!" Tiba-tiba, gadis itu hilang dari pandangan dia. Sekelilingnya gelap, Yusmira yang ada diatas riba pun hilang. Kini dia terduduk melutut sendirian. Kesejukan mencengkam sehingga ke tulang. 

Dia merasa ada kehangatan bila ada seseorang memeluk dia. "Saya akan sentiasa ada untuk awak."

"Intan." Danny terpaku melihat gadis itu berpakaian baju kurung putih. Hatinya berasa tenang melihat Intan.

"Intan!" 

"Danny, bangun. Kamu ni mengigau ni."

"Papa." 

"Kamu ni mimpi apa sampai berpeluh teruk ni? Siap sebut nama Intan lagi."

"Tak ada apa-apa, papa."

"Mehlah, kita bangun solat subuh berjemaah. Nanti kamu nak jadi imam keluarga." 

"Ok, papa." Qorisy keluar daripada bilik anak terunanya.

" Qorisy keluar daripada bilik anak terunanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Intan."

"Hmm."

"Kau tengah buat apa?"

"Kau tak sibuk ke?"

"Cuba jangan jawab soalan aku dengan soalan, Intan."

"Aku tengah buat hantaran belah lelaki dengan abang Ferhad."

"Jom keluar dengan aku sekejap."

"Ish, Ferhad. Janganlah. Hahaha. Padan muka kau. Hah, siapa suruh kau tabur benda tu dekat aku, kan dah berglitter."

"Intan!" Bengang Danny dibuatnya apabila tengah-tengah menelefon baby girl dia, ada pula langau tu dekat situ.

"Apa? Aku sibuk ni."

"Lagi 5 minit, aku sampai. On the way ni."

"What?!" Aish, sabar jelah dapat bakal suami yang suka matikan panggilan mengejut macam ni. 

"Kenapa kau ni?" Ferhad bertanya.

"Aku nak keluar dengan Danny jap."

"Habis semua ni?"

"Kau lah sambung buat. Pengusaha butik kahwin pun kan. Benda ni untuk kau petik jari je."

"Yelah. Nasib baik sayang."

"Thanks abang Ferhad. Jasamu sangat adik kenang."

Nah, new entry untuk korang. Rasa2 tak merepek. Tapi, kalau macam tak kena, Aisy minta maaf. Selamat membaca. Jangan lupa untuk komen dan vote. Love you, guys. CKK.

Can I Kill Him ?Where stories live. Discover now