😈23😈

18.1K 796 16
                                    

Aku merangkul lehernya. Tie nya yang aku buka dicampak ketepi. Halkumnya bergerak menandakan dia ternanti-nanti. Aku daratkan bibirku dilehernya.

'I want to mark him.' Bisik hatiku sendiri.

"Intan, stop." Dia memegang bahuku.

"Kenapa?"

"Aku nak mandi." Terus dia masuk ke dalam bilik air hotel. Pecah ketawa aku.

Danny yang berada di dalam bilik air membasuh mukanya. Pantulan cermin menunjukkan wajahnya merah. "She know how to flirt." Katanya sendiri.

Keluar sahaja dia daripada bilik air kelihatan Intan sudah tidur. Rasa macam semalam sahaja mereka berkahwin. Padahal, dah seminggu mereka menjadi suami isteri. Kini, mereka dalam tempoh pengenalan dan honeymoon di Pulau Pangkor. Ini semua permintaan Intan sendiri yang hanya mahukan percutian di Malaysia. Lain dari yang lain.

Nasib baik budak kecil ni dah mandi sebelum mereka pergi makan malam tadi. Haish, comel sungguh. Geram sahaja tengok. Danny menarik selimut menutupi tubuh isterinya yang merengkot kesejukan. Dia masuk ke dalam selimut itu dan menarik isterinya dalam dakapan.

"Kita nak pergi mana?"

"Butik abang Ferhad. Intan suruh abang Ferhad rekakan satu baju untuk Intan." Beritahu aku. Selepas sahaja kejadian salah faham aku terhadap dia diselesaikan, aku membahasakan diriku sebagai Intan. Walaupun, pada mulanya dia macam percaya tak percaya, tapi aku buat tidak tahu sahaja.

"Tak ada butik lain ke?"

"Kenapa Danny jeles sangat Intan dengan abang Ferhad?"

"Sebab kau layan dia baik dan kau manja dengan dia. Aku cemburu."

"Tapi, itu semua layanan yang Intan bagi pada abang Ferhad, along Amir dan angah Amir. Untuk Danny lagi special,  tapi lepas akad nikahlah. Sekarang, tak boleh."

"Kau cakap dengan aku kan, panggil nama macam rasa budak tadik sembang dengan kawan-kawan dia."

Aku pandang dia tajam. "Habis tu, Danny nak suruh Intan panggil Danny apa?"

"How about I call you 'baby' and you call me as 'hubby'?"

"Lepas kahwin."

"Panggil sekarang. Practice makes perfect. So, tak adalah kau nanti tergagap-gagap lepas kahwin."

"Fine. B..bi..Hub.."

"Hubby. H.U.B.B.Y."

"Bie?"

"Oklah, aku terima."

"Baby, come." Dia mengajak akau menuju ke butik Ferhad.

"Loyalah tekak Intan dengar Danny, duk baby baby. Sekali tersebut binatang bab satu tu macam mana?"

Terus dia jentik dahi aku. Macam biasa dia usap bagi hilang rasa sakit. "Ish, kau ni. Tak akanlah aku nak samakan baby girl aku ni dengan haiwan color pink tu. Dah, jom. Kau tengok tu, abang kau tunggu depan pintu butik dia."

Aku melambai kearah Ferhad yang sedang menantikan kehadiran kami.

Aku duduk diatas sofa menanti abang Ferhad. Tadi, tiba-tiba mana datang makcik Datin, one of his client buat kecoh suruh uruskan anak dia punya wedding dulu. So, nak tak nak, aku dan Danny terpaksalah bersabar menunggu. Bila aku cakap yang aku tak kisah jika pekerja dia yang uruskan, Ferhad bertegas dia ingin jadi perunding majlis aku semua. Redha jelah. Semakin lama, mataku semakin kuyu. Tanpa sedar, aku bersandar di bahunya dan memeluk lengan Danny.

"Sor.." belum sempat Ferhad berkata apa-apa, Danny dah meletakkan jarinha dibibir tanda suruh diam.

Dalam nada berbisik, "Esok, semua just ready dekat hotel je. Akad nikah pagi tu, datang settle dekat rumah dia. Malam tu, macam apa yang dirancang."

"Ok."

"Kau nak pergi mana bawa makcik kecil ni?"

"Balik. Dia penat keluar dengan aku satu hari."

"Korang pergi mana je?"

"Setup balik hiasan dewan dengan budak pelamin kau dan pihak hotel berkaitan makanan hari kejadian. Kau nak tahu, dia boleh pula ajak aku main kejar-kejar dalam dewan tu."

"She's happy with you, bro." Kata Ferhad ikhlas.

"Thanks."

Dalam mood nk update. Comel kan heroin kita kan? Jangan lupa vote dan komen. Love, CKK. Hope you guys, love this chapter. Nampaknya story couple ni nk smpai pnghujung. 😘

Can I Kill Him ?Where stories live. Discover now