😈12😈

16.1K 799 27
                                    

Telefon bimbitku yang berbunyi tanda ada panggilan masuk. "Hah, nak apa?"

"Adik, kau dekat mana? Semua dalam rumah ni cari kau. Nak pergi jawab exam pagi ni. Janji denga along nak balik semalam sebelum pukul 12. Mana kau?"

"Aku dekat sekolah dah. Aku naik motor. Beritahu ummi dengan abah yang aku ok je. Cakap juga aku minta maaf sebab jawab exam tak jumpa ummi dengan abah dulu. Minta ummi dengan abah doakan dan restu aku ambil exam pagi ni." Terus aku mematikan panggilan.

Padahal, semalam aku balik sahaja ke rumah tapi hanya untuk ambil buku rujukan dan pakaian sekolah. Kemudian, terus aku keluar melalui balkoni dan menunggang motorsikal besarku ke sekolah. Aku tidak tidur malam membuat revision dan hanya bersiap di bilik persalinan perempuan yang ada di dalam sekolah.

Jam dipergelangan tangan aku lihat. Lagi, sejam sahaja aku akan menduduki peperiksaan ini dan semuanya akan berakhir. Aku membuka whatsapp.

Along, siapa hantar pergi sekolah? Korang datang sendiri ke? - Intan

Nope, abah dengan ummi hantar. Twins pun ummi angkut. - Along Amir

Aku tunggu tempat biasa abah pickup kita. I want to see them before taking the exam - Intan

Memang abah dengan ummi nak jumpa kau pun. Diaorang risau gila. Tak pernah-pernah kau hilang macam ni. - Along Iman

I just can say, I'm sorry - Intan

Aku bergerak kearah tempat yang ingin dituju. Sedang aku duduk tunggu di tempat menunggu bas berhenti sebuah kereta yang aku kenal. Siapa lagi kalau bukan milik mamat mata keranjang ni.

"Intan, where have you been?"

"Apa maksud kau?"

"Along kau beritahu aku yang kau tak balik rumah semalam."

"So, apa kaitan aku tak balik rumah dengan kau?"

"Xavia Intan!"

"Adik, ok tak ni?"

"Ok sangat. Jomlah belah dari sini." Aku menarik tangan along Amir menuju kearah abah dan ummi. Danny yang berada di belakang mengikut langkah kami.

"Assalammualaikum, uncle." Danny bersalaman dengan abah.

"Waalaikumussalam. Bukan hari ni budak form 3 sahaja ke yang berada si sekolah. Kenapa pula kamu ada disini dengan siap berpakaian sekolah?" tanya Rayqal kepada Danny.

"Saya datang nak support baby girl saya. Anak kesayangan uncle seorang tu." Muncung Danny kearah Intan yang sibuk melayan si kembar.

"Jomlah. Semua kawan kita dah berkumpul dekat dewan." Aku salam ummi dan abah.

Iman, Amirullah dan Amiruddin mengejar langkah adik mereka yang laju berjalan ke dewan. "Kenapa dengan Intan, uncle?"

"Uncle pun tak tahu. Rumah tak balik. Tahu-tahu ada dekat sekolah dah. Risau kami dibuatnya." jawab Rayyan.

" jawab Rayyan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Can I Kill Him ?Where stories live. Discover now