"Adik, duduk sini sekejap. Ada benda abah dengan ummi nak bincang dan yang lain boleh naik ke bilik masing-masing." Arah abah dalam nada lembut tapi tegas.
Aku dah cuak. Dalam kepala asyik fikir kesalahan apa yang telah aku buat sehinggakan malam yang selalu diluangkan semua menonton drama atau filem bersama-sama di ruang tamu ditangguh.
"Adik ada buat salah apa-apa ke ummi, abah?"
"Ummi nya beritahulah apa yang awak nak sampaikan." kata Rayqal kepada isterinya.
"Abang lah cakap dengan anak abang."
"Eh kita pula. Siapa yang beriya tak sabar nak beritahu tadi. I already give you a chance to tell her."
"Ala, abang. Abang beritahu, nanti saya tokok tambah je. Biar ada perasa sikit."
"Allahu, ummi abah. Nak gaduh pula berdua dekat sini."
"Gaduh manja je."
"Terlampau sweet sangat ummi dan abah ni. Sampai segan adik dibuatnya."
"Ish, abang lah ni." Aira menepuk bahu suaminya manja.
Seronok pula tengok ummi dan abah berdua. Andai suatu hari nanti ada yang masuk meminangku pasti aku terima. Asalkan dia baik untuk aku, keluarga aku dan juga agama aku. Tengok abah dengan ummi rasa ingin membina masjid pula tapi tiada calon. Sedih.
"Abah, nak beritahu yang ada kawan kepada ummi dan abah nak buat adik jadi menantu."
Aku dah kerut dahi. Rasanya baru doa teringin nak pendamping hidup tup tup ada pula yang berkenan nak buatkan aki jadi menantu.
"Betul ke abah ada yang nak buat adik jadi menantu?"
"Dah tu tak akan kamu nak jadi hantu pula. Intan, intan."
"Hehehe. Siapa abah?"
"Keluarga pihak sana minta kami rahsiakan dahulu siapa pengantin lelakinya." Kata Ummi.
"Anak papa Qorisy ke?" Tanya aku apabila hatiku mengatakan dia. Tidak mahu ada rahsia-rahsia.
"Haah, adik ada jumpa Danny ke?"
"He is my boss."
"Persiapan dah kami buat. Lagi beberapa bulan, adik just ready to be his wife." Kata ummi lagi.
"He what?!"
Abah dan ummi naik ke atas. Tidak sempat aku menahan mereka bertanya lebih.
"Why him?!!!!" Jerit aku kuat. Tidak peduli jika ada yang tak suka dengan jeritan aku.
All my readers tak tidur. Semua nk entry. Hahaha. Korang ni x tidur ke? Ish2. Nah belanja lagi satu before Aisy tidur. Ubat batuk dan selsema dh cuba telan, Alhamdulillah berjaya. Mata dah sayup2 je nk hbiskn. Esk ade rzki korang, Aisy akn update.
Sebelum tu, janga lupa vote dan komen.
Love, CKK.
TIDUR SEKARANG 😪
SELAMAT MALAM SEMUA 😴
YOU ARE READING
Can I Kill Him ?
RomanceXavia Intan anak bongsu kepada pasangan Dato' Sri Paduka Putera Rayqal dan Datin Sri Paduka Xendra Aira yang masih dalam usia remaja sudah mengetuai kumpula mafia milik bapa angkatnya yang juga merupakan sahabat baik kepada ibunya. Suatu hari dia me...