😈16😈

16.4K 790 41
                                    

"Nak apa kacau orang ni?" tanya aku yang sedang menaip dokumen di komputer. Tangan Danny tak berhenti-henti mengusik tudung aku, barang-barang diatas meja dan banyak lagilah yang disentuhnya.

"Jom lunch date dengan aku." katanya yang berupa arahan.

"Tak nak. Puasa."

"Puasas yea?"

"Hmmm. Habis tu pagi tadi dekat pantri siapa yang melantak nasi lemak dua bungkus?"

"Erk, entah tak tahu." Dah kantoi.

"Jom lah. Jom. Jom. Jom."

"Eh, kau ni apahal? Sejak bila gedik macam ni? Nak pergi makan, pergi je lah."

"Gedik dengan kau je." Aku mendongak memandang dia yang sedang tersenyum. Senyuman itu memikat hati dan mengikat jiwa. Wajahnya yang semakin matang menampakkan karismanya dia sebagai seorang lelaki metroseksual. Hot bachelor yang selalu ditemu ramah dan berada di muka depan majalah. Itu pun aku ternampak pagi tadi sewaktu ingin belikan abah surat khabar Metro dan Berita Harian.

"Puas tatap muka aku, my baby girl." katanya buat aku sedar daripada terlalu asyik melihat ciptaan Allah.

"Tak berkelipkan mata kau pandang aku." tambahnya lagi.

"Kau pergi buat kerja sekarang. Waktu lunch nanti kau ada perjumpaan dengan klien sekejap dekat bilik mesyuarat level 13 berkaitan dengan usahasama pihak Temenggong Sdn Bhd."

"Spoil."

"Cancel sahajalah meeting tu."

"Kau dengar sini baik-baik. Allah dah bagi rezeki tu cuba jangan tolak. Kau ingat tak susahkan pihak sana ke yang jauh datang dari Putrajaya. Duit minyak dia orang lagi dan macam-macam lagi. Plus, for your information meeting tu akan mula lagi sejam. So, jangan nak susahkan orang sangat. Dah pergi masuk bilik sana, sambung buat kerja kau." Aku melepaskan tali leher dia.

Danny berjalan ke biliknya tanpa berkata apa-apa. Terkejut dan terkaku. Tidak sangka gadis itu seberani itu untuk menarik tali lehernya. Wajah merek tadi betul-betul rapat sehinggakan deruan nafas gadis comel itu menyentuh pipinya. Bibir merah mungil itu hanya dia pandang sambil menahan nafsu. Ikutkan hati mahu sahaja dia mendaratkan bibirnya disitu. Dia meraup rambutnya kebelakang sambil tersenyum senang. "You make me fall in love with you again, Xavia Intan."

Aku meletakkan kepala aku di meja. "Apa benda yang aku buat tadi?!" jerit aku dalam nada berbisik. Malunya Allah sahaja yang tahu.

Sepanjang mesyuarat diantara pihak Garuda Berhad Holdings dengan pihak Temenggong Sdn Bhd, aku hanya menahan sabar sahaja

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sepanjang mesyuarat diantara pihak Garuda Berhad Holdings dengan pihak Temenggong Sdn Bhd, aku hanya menahan sabar sahaja. Kalau aku tahu yang wakil pihak Temenggong Sdn Bhd tu perempuan gedik tu memang aku akan cancel kan. Lantak pi lah, last minute ke apa. Asalkan aku tak menghadap dengan jelingan dan mulut longkang minah tu. Tengok tu, geramnya aku. Dia selamba sahaja duduk di tepi Danny. Padahal yang itu tempat aku.

Can I Kill Him ?Where stories live. Discover now