Spirit 18-Nama

1.2K 102 16
                                    

"Hello,ibu?",tanya seorang gadis yang sedang menyarung pakaian dalam biliknya.Dibiliknya hanya dia seorang sahaja,tiada orang lain.

"Ya,saya tahu.Saya akan teman Misa hari ni",kata gadis itu lagi.

"Baik,saya faham.Saya akan ke bilik mesyuarat waktu tengahari.Selepas saya makan ",katanya lagi.

Gadis itu menyarungkan kasut yang berwarna hitam.Gadis itu kemudiannya keluar dari biliknya.

"..mungkin aku patut lawat Blaze...."

Sementara itu

Tujuh gadis itu masih berlatih di gim.Gempa meniup wisel menyuruh mereka berehat.

"Hm,stamina kamu semua dah meningkat",kata Taufan.

"...urm...boleh saya tanya satu soalan?",tanya Crystal sambil mengangkat tangan kanannya.

"Boleh,apa dia?",kata Gempa.

"Tentang Undeafeated Queen,apa kuasa dia?",tanya Crystal.Soalan itu membuatkan Spirits of Elementals kecuali Blaze yang masih tak sedarkan dirinya,tergamam.

"K..kenapa tanya soalan tu?",soal Solar.

"Sebab...saya nak tahu?",kata Crystal.

"...sebenarnya,semua ahli organisasi kecuali pengasas tak tahu kuasa dia",kata Halilintar.

"Eh?!",kata tujuh gadis itu serentak.

"Lagipun,ramai orang tak tahu muka sebenar dia.Selain Qistina,Undeafeated Queen adalah ahli yang paling misteri sekali",kata Thorn.Tujuh gadis itu hanya mengangguk.

"Oh ya.Kita sambung latihan selepas tengahari,ya?",kata Gempa.Tujuh gadis itu mengangguk kemudian menuju ke bilik persalinan.

"Kita nak buat apa?",tanya Mel sambil menyarungkan pakaiannya.

"Kita lawat Blaze",balas Alina.

"Baik~"

Selepas mereka semua menukar pakaian,mereka menuju ke pintu keluar gim.Apabila mereka membuka pintu,mereka nampak ramai orang memberi laluan pada seorang gadis.

Tujuh gadis itu nampak wajah gadis itu lebih jelas apabila gadis itu berjalan didepan mereka.

Mereka terpegun apabila nampak wajah gadis itu.Melihat wajahnya,mereka tak tahu nak panggil gadis itu comel atau cantik,kerana wajahnya terlalu menarik.

"S.....siapa gadis itu?",soal Risa.

"Aku tak sangka dia keluar dari bilik dia"

"Betul,aku ingatkan dia akan terperuk jer dalam bilik"

Orang ramai mula berbisik antara satu sama lain.Tujuh gadis itu hanya memandang mereka dengan rasa pelik.

"Eh?Kamu bertujuh rupanya"

Tujuh gadis itu berpaling ke arah pemilik suara tersebut.

"Ah,Ayumu!",kata mereka bertujuh serentak.Ayumu tidak membawa sekali teddy bear nya.

"Kamu semua nak lawat Blaze,kan?Boleh saya ikut sekali?",kata Ayumu dengan senyuman comel.Tujuh gadis itu mengangguk.

Mereka berjalan menuju ke destinasi mereka.

"Ne,Ayumu.Boleh saya tanya?",soal Zara.

"Boleh,apa dia?",kata Ayumu.

"Kau pernah lihat muka Undeafeated Queen ke?"

Ayumu mendiamkan diri seketika.

"...pernah.Waktu aku jumpa dia pertama kali,aku nak bercakap dengan dia...tapi....aku tak berani",balas Ayumu.

First Love:Seven Princesses,Seven Spirits Of Elementals [C]Where stories live. Discover now