Aku pandang setiap cm rumah Nabil. Kemas. Tersusun. Barang tak banyak sangat.
"Aku taulah rumah aku kemas. Tak payah nak cuba cari kesalahan rumah aku." Sampuk Nabil.
"Perasan gila kau ni." Aku jeling dia. "Memang aku perasan yang aku hensem."
"Lantakko." Aku abaikan dia lalu meneroka rumah dia. Aku masuk dapur. Peti ais aku bukak.
Full.
Dapur pun kemas. "Weh, Nabil. Kau pandai masak ke?"
"Mestilah. Sebab tulah peti ais aku full."
K aku terkezot.
Muka macam tak boleh diharap je mamat ni.
Aku kenal family dia. Dia ada mak bapak lagi. Adik beradik pulak ada 5 termasuk dia.
Sama ngan aku.
Yang sulung abang. Nama Shahril. Umur aku tak tau. Yang kedua kakak. Nama Syahira. Umur dia aku tak ingat tapi rasanya dia setahun lagi tua daripada along. Dia yang ke-3 jugak sama macam aku. Yang ke-4 adik perempuan bernama Aisyah. Umur dia sebaya dengan si kembar. Adik dia yang bongsu iaitu Alisya pulak darjah 1.
Kenapa skema sangat ayat aku?
"Dah-dahlah tu. Nanti lambat pulak aku sambung kelas bahasa Korea." Rungut Nabil lalu keluar dari dapur diikuti aku.
"Kenapa kau nak belajar bahasa Korea?"
"Sebab aku asyik dengar kau merungut, mengomel and marah² guna bahasa Korea. Aku teringin nak tau apa kau cakap."
Aku gigit bibir.
Aishh.
Lepas ni susahlah aku nak mencarut dekat dia.
Aku selalu cakap 'pabo' dengan 'shibal'.
"Boleh kita sambung kelas?" Tanya Vernon. Kelas mereka tertangguh sebab panggil aku tadi :).
"Weh, rumah kau ada tak benda yang menarik? Aku malaslah nak follow kelas kau ni."
"Ada. Bilik tu dijamin best." Tangan dia tunjuk bilik yang pintunya dicat warna biru cair tu.
"OK." Aku jalan ke arah bilik tu. Pintunya dibuka sambil tangan kanan aku meraba dinding bagi mencari suis. Bilik ni gelap betul. Tingkap pun ditutup dengan langsir hitam.
Lampu dah terbukak and terlihatlah ruang di dalam bilik tersebut.
"WAHHH..." Mata aku terbuka luas. Oh ya, mulut aku juga. Bilik ni memang bilik idaman aku.
Ada komputer, PS4, PS3, PS2, PS1 and banyak lagi yang berkaitan dengan game.
Eh jap.
Kenapa ada peti ais mini dekat situ?
Aku tutup pintu bilik then jalan ke arah peti ais tersebut.
Bukak.
Ni lagi heaven.
Penuh dengan coklat.
Nafsu makan aku melonjak naik.
"Nabil! Aku nak makan coklat dalam peti ni boleh tak?"
"Ha! Ambiklah kau."
Aku senyum. Baiknya Nabil ♥.
Ermm k k.
Cut!
♣♣♣
"Peewiit peewiit!"
YOU ARE READING
Vernon Jatuh Dari Langit [√]
Fanfiction♣mengisahkan Qis yang asyik berangan nak kahwin dengan Vernon.♣ dlm cerita ni, mari kita bongkar siapa Qis yg sebenarnya. 50% memang fakta kehidupan Qis 50% direka supaya x terlalu tunjuk siapa Qis sebenarnya.(ayat keling) start: 18/1/18 finish: 25...