Aku melabuhkan punggung di atas sofa. TV dibuka. Bosan betul. Daniel dekat Korea π_π. But dia janji nak balik esok.
"Mama." Fahrin menghampiri aku. "Ya. Rin nak apa?" Aku gosok rambut dia dengan tangan kanan manakala tangan kiri mengusap perut.
Pregnant lagi gaiss.
Daniel gelojoh.
K just joking.
"Mama nampak toy box Rin tak?" Aku juling mata ke atas. "Ouh, mama letak dekat bawah katil. Cuba cek." Fahrin berlari naik atas bagi mencari.
Lepas beberapa minit dia turun. Kotak mainan diletak atas meja di depanku. Dia keluarkan mainan ultraman lalu hulur dekat aku. "Mama tak nak mainlah." Aku berkata. Malas sangat sekarang ni.
"OK kalau macam tu..." Dia lari keluar rumah dan kembali dengan 2 pistol air. "Choose. Nak ni ke nak ni."
Aku ambik pistol air. "Yeay! Jom main kat luar!" Aku berjalan ke luar rumah. Dia dah berlari melompat semua. Excited sungguh.
Hyper jugak anak Daniel ni.
"Rin punya kubur dekat sini!" Fahrin tunjuk kawasan belakang rak kasut. Kubur? Seriously?
"Kubur?" Aku soal balik. "Yelah. Yang kawasan pertahanan tu."
Aku tepuk dahi.
"Tu kubulah Rin." Fahrin sengih. Aku ambik tempat disebalik dinding sebagai kubu. "One two start!"
Aku dengan dia mula main tembak-tembak air. Masing-masing dah keluar dari kubu. Aku pon dah merasakan keseronokan main tembak-tembak.
Aku berlari agar dekat sikit dengan Fahrin. Tapi malang tak boleh dibau. Aku tergelincir sebab terpijak air yang ada di lantai.
"Mama!"
"Sayang!"
2 orang menerpa ke arahku. Perut aku dah mula rasa sakit. Nak kata yang aku nak bersalin, baru 8 bulan usia kandungan ni.
"Kenapa awak lari?" Aku pandang Daniel yang mencempung aku lalu masukkan aku ke dalam kereta. Fahrin ikut sama.
Dia kata nak balik esok.
Tapi tak apa. Belakang ceritalah.
Hospital...
Aku diperiksa oleh doktor. Daniel menunggu di meja doktor manakala aku dibaringkan di katil yang ada bagi memudahkan kerja dia scan keadaan baby.
Doktor tu mula scan perut aku. Dia hembuskan nafas lalu pandang aku.
"Nasib baik baby OK. Puan tak boleh banyak bergerak. Puan dah sarat. Ni pon dikira OK. Kalau puan hidup dalam drama melayu, mesti puan dah keguguran." Kepalanya digeleng-gelengkan. Biasalah doktor perempuan.
Asyik nak membebel je.
Masa zaman aku sekolah dulu selalu kena bebel dengan doktor perempuan bila sakit.
Padahal demam aje pon.
Doktor tu pergi ke arah Daniel dan mula cakap-cakap. "Mama." Fahrin muncul lalu cuba panjat katil hospital yang tinggi ni. Aku dukung dan letak dia sebelah aku.
"Mianhae." Dia peluk aku. Alololo... Cute betol anak aku dengan Daniel ni.
3 mix-blood kan? American, Korean and Malaysian.
Kulit dia putih macam orang Korea. Hidung dia mancung macam orang putih. Mata dia bulat macam orang melayu. Bibir pink macam orang Korea.
Cute en?
"Tak apa." Aku senyum dan gosok kepala dia. Fahrin memang diajar 3 bahasa. Malay, English and Hangul.
Aku ajar bahasa melayu je. Aku broken English. Hangul pon aku kurang pandai. Tapi dalam 3 bahasa ni, Fahrin biasa cakap Malay dengan English je.
YOU ARE READING
Vernon Jatuh Dari Langit [√]
Fiksi Penggemar♣mengisahkan Qis yang asyik berangan nak kahwin dengan Vernon.♣ dlm cerita ni, mari kita bongkar siapa Qis yg sebenarnya. 50% memang fakta kehidupan Qis 50% direka supaya x terlalu tunjuk siapa Qis sebenarnya.(ayat keling) start: 18/1/18 finish: 25...