30 September 2018.
Aku tolak pintu bilik air belah bilik tetamu. Dia tengah buat kemasan terakhir. Aku pon baru je lepas solat subuh. Aku ni jarang solat subuh. Tapi alang-alang aku terbangun tadi aku pon solat jelah.
"Masuk jelah." Dia kata. Aik? Dia duduk membelakangi aku. Macam mana dia boleh tau aku tercegat kat pintu bilik air ni?
Aku masuk ke biliknya dan ambil tempat di atas lantai depan dia. Dia duduk atas katil sambil tangan ligat mengemas.
Tetiba rasa menyesal sebab masuk.
Dia tengah masukkan boxer :").
Muka aku tengah merah ke?
"Tak payah segan. Nanti benda nilah yang kau kena basuh, kena perah, kena sidai, kena lipat dan kena simpan."
Oh sit.
Dia buat aku makin segan.
"Bila masa lak aku segan?"
"Muka kau merah."
Kan aku dah cakap? Baru nak cover yang aku tak segan dan tak kisah. Lupa pulak yang muka aku tengah panas.
"Janganlah segan sangat." Katanya lagi. "Eh sukatilah nak segan ke apa."
Dia menggelengkan kepala. Kesal dengan aku yang ada je nak menjawab.
"Nasib baik kau Malay. Islam pulak tu. Kalau tak aku dah kiss. Bising betul."
"Bla bla bla." Aku berkata. Dia zip beg. Aku dan dia sama-sama tengok jam dah pukul berapa.
6.45 pagi.
Flight dia pukul 9.
Dia berlalu ke katil. Dia masuk dalam selimut lalu peluk bantal pocong. Dia nak tidurlah.
Aku pon bangun untuk blah dari bilik ni. Dia nak tidur, takkanlah aku nak kacau?
"Kau nak pergi mana tu?"
"Balik biliklah. Kau kan nak tidur?"
Dia geleng. Tangannya membuat isyarat untuk aku dekat dengannya. Aku akur. Aku mendekatinya lalu berdiri di sebelahnya yang sedang berbaring di atas katil.
"Nak apa?"
"Temanlah aku."
"LOL. Tak ada masa aku nak teman kau. Baik aku pon tidur dalam bilik sendiri."
"Tidurlah kat sini."
"Kat mana? Kat lantai? Huh. Memang taklah. Cukuplah masa umur aku belasan tahun dulu aku tidur atas lantai. Masa umur aku 17 baru appa mampu nak beli rumah ni." Aku bercerita tanpa disuruh. Aku bahasakan baba tu sebagai appa kalau dengan Vernon.
"Taklah. Maksud aku kat sini. Atas katil. Sebelah aku." Dia senyum cute. Nasib baik iman aku kuat. Kalau tak aku dah setuju dah.
"No thanks."
"Alahh. Jomlah."
"Ermm." Aku berfikir sambil tangan aku dengan ringannya menggosok rambut dia. Aku pandang dia. Aku ukirkan senyuman plastik.
Ecewahh. Ukirkan. Skema sungguh.
"Boleh blahlah!" Aku tolak kepala dia. Dia jeling aku.
"Lagipon kalau aku tidur sebelah kau, tak syoklah first night nanti. Sebab dah pernah merasa. Ye dok?"
Again pasal first night. Entah kenapa sel-sel otak byuntae aku berhubung masa ni.
"Kalau cam tu kau rap."
YOU ARE READING
Vernon Jatuh Dari Langit [√]
Fiksi Penggemar♣mengisahkan Qis yang asyik berangan nak kahwin dengan Vernon.♣ dlm cerita ni, mari kita bongkar siapa Qis yg sebenarnya. 50% memang fakta kehidupan Qis 50% direka supaya x terlalu tunjuk siapa Qis sebenarnya.(ayat keling) start: 18/1/18 finish: 25...