"Assalamualaikum!"
Aku yang baru landing atas katil rasa terganggu. Baru je aku nak jerit suruh mama buka pintu, mama terlebih dulu menjerit.
"Qis! Pi bukak pintu!" Aku mengeluh. Little bro dengan little sis aku dah tidur. Diorang tidur pukul 9. Aku tidur pukul 12 paling AWAL. Paling LAMBAT pukul 4 pagi.
Sebab tu aku bangun lambat.
K. Sekarang ni dah pukul 10 malam. Siapa pulak yang kecoh ni?
Dengan malas aku keluar dari bilik dan bukak pintu. Aku tutup rambut dengan leher aku pakai kain batik.
Pintu dibukak dan jeng jeng jeng.
Si annoying tu rupanya.
"Ishh... Kau nak apa pulak?" Dia sengih sambil garu kepala. Halamak...
Pikir hensem ke sengih² macam tu?
"Aku bawak ayam KFC untuk kau. Spicy ni. Feveret ko en?"
Mata aku bersinar. Macam tau je aku tengah lapar. Aku nak ambil tapi Si Nabil pergi angkat tangan dia. Jadi ayam tu tinggi dan aku yang pendek comel ni tak dapat capai.
Pikir lawak ke memainkan perasaan orang yang tengah lapar?
"Sape lagi yang belum tidur? Selain Aunty Nita?" Tanyanya. Dia mesti tau mama belum tidur sebab tadi mama pekik suruh aku bukak pintu.
"Manalah aku tau. Bukannya aku cek bilik yang ada satu persatu. Aku bukan warden." Aku jeling dia. Dia lambaikan tangan tiba-tiba.
Dekat belakang aku. Apa benda kat belakang aku.
"Kau siapa? Tak pernah nampak pun sebelum ni." Tanya Nabil. Aku toleh belakang.
Vernon rupanya.
Ku fikirkan jembalang.
"Aku Vernon."
"Apa? Hanon?"
"Vernonlah. V E R N O N." Aku jawab lantang. Namanya siap dieja lagi.
"Ouh... Alah, kau ni. Aku gurau je. Kau ni piyed ke? Tak cukup pad? Nak aku beli?" Nafas aku turun naik.
Nafas, ya? Bukan nafsu. Jangan salah baca.
Sesungguhnya, aku selalu terbaca perkataan nafas tu kepada nafsu.
K k.
"Blahlah kau!" Aku rampas plastik ayam KFC tu lalu hempas pintu. Vernon pandang aku pelik.
"Kau ni betul² piyed, eh? Marah² je kerja kau."
Aku tinggalkan dia lalu masuk bilik.
Aku duduk atas katil lalu bukak plastik yang berisi kotak KFC yang snack plate. Aku mula meratah ayam.
Sebenarnya tekaan mereka betul.
Aku piyed.
Atau aku selalu panggil cuti² 1 Malaysia.
Tapi Nabil tu gila betul. Boleh pulak offer nak belikan pad. Pad aku banyak tau?
K.
Dalam set snack plate tu ada sayur, ada kentang putar, bun dan 2 ketul ayam.
Sedang syok aku melantak, pintu bilik air dibuka dari dalam sana.
Vernon muncul dalam bilik aku.
Aishh.
Aku lupa nak kunci pintu bilik air.
Nasib baik aku tengah makan. Kalau tengah pakai baju?
"Apa tu?"
"KFC."
"Hah? FNC?"
"KFClah pekak." Dia sengih. K.
Dia cute.
"Nak jugak."
"Tak boleh."
"Naklah jugak."
"Dia bagi aku. Bukannya kau. So jangan sibuk."
"Kau tau kan kita dalam bilik. Berdua pulak tu."
Dia jalan mendekati aku atas katil. Little sis aku tu cam biasa tidur kat katil abang aku.
Aku kakukan diri.
"Ada kondom tak?"
Mata aku yang kecik macam ni • (sbb mls) terus jadi besar. "K-kau nak b-buat apa dengan kondom?" Aku terundur sampai aku sandar kat kepala katil.
"Buat tulah."
Ewah ewah.
Jawapan dia.
Aku tenangkan diri aku dengan cara senyum pada dia walaupun wajah kami dah dekat. Dia letakkan tangan dia di tepi kepala aku.
"Buatlah kalau berani. Kau tak tau ke aku ada ilmu pertahankan diri? Lagipun."
"Lagipun apa?"
"Lagipun, kalau kau buat tu, aku boleh ter'pregnant'. So, there's no other way except marry me."
Dia mendengus then kembali melangkah untuk balik bilik. Aku tersenyum menang.
Sebenarnya aku cuak jugak tadi. Aku hembus nafas lega.
Boleh lak cerita ni jadi cam penpik yang heroinnya Korea.
Aku ni Malaysian. Melayu. Islam.
Buat masa ni, Vernon ibarat anjing ataupun bab-.
Jap.
Macam kasar sangat bunyinya.
Kesimpulannya, Vernon tu haram disentuh.
"Aku nak ayam tu." Aku toleh. Tak pergi lagi rupanya. "Haishh. Yelah." Aku hulurkan ayam peha pada dia. Dia ambil dan barulah dia pergi balik bilik.
Nice.
Aku sambung makan.
YOU ARE READING
Vernon Jatuh Dari Langit [√]
Fanfiction♣mengisahkan Qis yang asyik berangan nak kahwin dengan Vernon.♣ dlm cerita ni, mari kita bongkar siapa Qis yg sebenarnya. 50% memang fakta kehidupan Qis 50% direka supaya x terlalu tunjuk siapa Qis sebenarnya.(ayat keling) start: 18/1/18 finish: 25...