13

155 37 3
                                    

"So cemana?" Tanya Vernon sambil pandang aku dan Nabil silih berganti. "Aku rasa kau patut balik jelah." Kata Nabil.

Ewahh.

Mudah sungguh kau berkata.

"Tapi..." Vernon brek kata-katanya. "Tapi apa?" Tanyaku. "Aku dah mula sukakan..."

"Kau dah mula sukakan aku?" Aku tanya dengan mata bersinar. Mereka jeling aku.

"Of course not. Aku dah mula suka duduk sini." Nabil pandang aku dengan pandangan mengejek.

Oh Vernon...

Begitu tegar sekali kamu melukai hatiku.

"See? Perasannya kau ni. Baik kau suka orang yang suka kau." Aku pandang Nabil sambil keningku bermain jongkang-jongket.

"Siapa yang suka aku? Aku ni bukannya cantik pun."

"Aku." Jawapan Nabil buat mulut aku ternganga. "Kau?" Tanyaku semula. Dia angguk.

Aku gelak. "Walawehh. Kau simpan jelah perasaan kau tu. Sebab aku takkan balas. Lagipun, aku lagi rela tak kawin langsunglah daripada kena balas perasaan kau and then kawin ngan kau."

K.

Aku gugup sebenarnya. Saja je gelak untuk tutup rasa gugup tu. Bukannya gugup sebab aku suka dia.

No. And never.

Tapi sebab tak pernah ada orang suka aku :').

Now aku harap yang dia bergurau sebab ni semua boleh buat aku kekok.

"Eleh. Aku cakap aku suka kau. Ada aku cakap aku cinta kau?"

"Alah! Sama je tu!"

"Mana ada sama. Cuba kau eja."

"S-U su K-A ka SUKA. S-U su K-A ka CINTA. Hah, kan sama tu?"

"Eh dahlah tu. Korang pikir aku tunggul ke kat sini?" Marah Vernon. Aku dan Nabil berhenti bergaduh.

"Sorry." Kata kami serentak. "Kau pilihlah. Nak balik Korea atau stay sini. Kalau kau stay sini, kau kena keluarkan kenyataan yang logik. Barulah diorang tak risau." Nabil sudah kembali ke topik asal kami melepak di meja taman ni.

"Aku sokong."

"Tak sangka kau sokong aku."

"Diamlah kau." Dia aku jeling dengan tahap ketajaman max. "Aku rasa macam nak duduk sini sampai hujung bulan. Then barulah balik sana."

"Aku sokong."

"Semua kau sokong." Perli Nabil. "Ek elemak. Suka ati akulah nak sokong ke nak bangkang."

"Kau dahlah tak bagi apa-apa cadangan."

"Dah otak aku tak bekerja keras memanglah tak ada idea nak melintas. Asyik duduk kat tepi jalan je dalam idea tu dalam otak aku. Tak nak melintas langsung!"

"Ouh. Gitu pon boleh?"

"Mestilah boleh."

"Sudahlah korang. Asyik bergaduh je. Kawinkan baru tau." Celah Vernon.

"Tak nak. Aku nak kawin ngan kau."

"But, not for me."

Aku keluh perlahan. Susah sangat ke dia nak selami hati aku?

Takut lemas?

Inda mengapa, Virnon.

Sayya boleh bagi itu pelampung.

Ehem. Qis bukan bangla ya.

Walaupun ada yang kata aku macam bangla :').

Qis pasrah.

"AHAHAHA! Kena reject."

"Diamlah kau, setan."

"Kaulah diam."

"Kaulah!"

"Asal aku lak?"

"Kau gelakkan aku pehal?"

"Eleh. Dahlah habiskan coklat dalam peti ais mini dalam bilik game aku."

"Kau yang bagi."

"Aku bagi makan. Tapi aku tak pernah bagi kau habiskan."

"Kau tau tak semua coklat dalam tu coklat yang mahal?" Sambungnya lagi.

"Then?"

"Kau dah habiskan. Membazir duit aku je beli kalau at last habis kat kau."

"Eleh. Berapa sangat semua tu? Aku boleh bayarlah. Puihh." Aku pura-pura meludah.

"Bak sini 50 ringgit."

"Amboih kau. Mahal bebenornya. Kau nak beli coklat ke kilang coklat?"

"Ada ke kilang coklat 50 ringgit?"

"Mestilah. Kau apa tau?" Aku jeling dia. Aku termati kata sebenarnya. Opkoslah tak ada kilang coklat 50 ringgit. Kalau ada aku nak beli banyak-banyak kilangnya.

"Buduhnya kamu. Mana ada kilang coklat semurah tu." Nabil senyum mengejek.

"Aku taulah!"

"Ye ke?'

"Yelah."

"Anda pasti?"

"Aku taulah apa yang aku buat. Tak payah bising."

"Nak bising jugak."

"Tak boleh!"

"I don't care."

"Boleh tak jangan cari pasal?"

"Tak boleh."

"Kau ni pehal terlampau bod—."

CUP!

Bibirku dicium.

Vernon Jatuh Dari Langit [√]Where stories live. Discover now