Taguna.
Aku dahlah tengah sedih. Boleh pulak tersungkur kat tengah KLIA ni. Dahlah ramai yang tengah tengok aku. Entah pe benda yang hempuk badan aku yang lembik ni.
Ini memang mendatangkan marah.
"Waduh waduh. Maaf sih. Gue nggak sengaja."
Macam kenal je suara tu.
Aku bangun dan toleh.
"Kau?" Aku tanya dengan excited. Minah endon tu kelihatan tengah ingat siapa aku.
"Qis eh?"
"Haah. Pehh. Lama siak tak jumpa kau."
"Tu lah duhh."
"Kau daripada mana?" Tanyaku. Aku rasa dia baru balik. Sebab dia menghala ke pintu keluar.
"Aku daripada Indonesia. Tu yang terbawak-bawak bahasa endon. Tapi kau paham en?"
"Mestilah faham. Kau cuma cakap waduh waduh. Maaf sih. Gue nggak sengaja. Takkan tu pon aku tak paham en?" Aku ulang balik apa yang dia cakap tadi.
Dia sengih.
Aku call mama untuk bagitau aku dengan Hidayah.
Yup. Nama dia Hidayah. Tapi aku panggil dia Dayah.
Dia kawan aku daripada darjah 2. Lama dah kitorang kawan.
"Kau nak balik rumah naik apa ni?"
"Naik tren kot." Jawabnya.
"Haaa. Cantekk. Jom lepak sementara kita dekat KL ni."
"Habis? Kau balik naik apa?"
"Trenlah. Aku ada bawak duit banyak. Tiba-tiba je tergerak hati nak bawak banyak."
Kami mula bercerita tentang life memasing.
Dalam teksi...
"Eh hoodie tu sape punya?" Dia tunjuk hoodie yang ada di tanganku. Nilah yang buat aku bersyukur.
Hoodie tu tak kotor berdebu walaupun terseret ke lantai masa aku tersungkur.
"Future husband aku punya." Jawab soalan dia buat aku rindukan Vernon.
"Wahh. Tahniah. Tapi asal sedih je bunyi?"
"Tadi dia flight. Sedih woo. Nasib baik tak nangis depan dia."
"Pergi mana?" Dia ni memang jenis yang banyak tanya. So aku kena bersabar dan jawab je.
"Korea."
"Wow! Asal tak ikut? Bukan ke kau nak sangat pergi sana? Dia pergi sana untuk urusan apa?"
See? Banyak tanya.
"Tu tempat lahir dialah. Dia bercuti je kat sini. At last kitorang berjumpa. Then aku suka dia. Dia pon suka aku. Kitorang pon plan nak kawin."
"Lahir kat sana? Orang Korea ke?"
"Iyelah. Takkan bangla pulak."
"Adik manis... Bangla-bangla jangan dibuat main. Saiya pon bangla juga."
Aku tekup mulut. "Sorry sorry." Ucapku. Dan pada masa yang samalah otak aku keluarkan lagu Sorry Sorry by Super Junior.
Jarang driver teksi bangla.
"Sudah sampai, adik manis." Katanya. Aku menahan rasa geli. Dan pada masa yang sama jugalah Nabil muncul dalam kepala otak aku. Dia kan suka panggil aku adik manis.
Aku bayar dan keluar. Aku masuk ke dalam mall tu.
Aku seret Hidayah masuk ke kedai yang jual banyak patung. Rasa macam kejam pon ada bila heret Hidayah untuk shopping.
Dahlah baru balik. Tapi tengok macam dia pon happy dapat shopping.
Aku ambik patung teddy bear yang besar macam aku warna kelabu. Patung tu aku bawa terus ke kaunter. Aku membuat pembayaran.
Lantaklah kalau mahal. Aku suka teddy bear lagi-lagi yang bear. Alang-alang bawak duit banyak en?
Hidayah pulak beli teddy bear kecik je.
Kalau nak cerita pasal semua barang yang aku beli, boleh kering mulut aku.
At least aku dah tak sedih pasal Vernon lagi.
Tu pon dah cukup.
YOU ARE READING
Vernon Jatuh Dari Langit [√]
Fanfiction♣mengisahkan Qis yang asyik berangan nak kahwin dengan Vernon.♣ dlm cerita ni, mari kita bongkar siapa Qis yg sebenarnya. 50% memang fakta kehidupan Qis 50% direka supaya x terlalu tunjuk siapa Qis sebenarnya.(ayat keling) start: 18/1/18 finish: 25...