63

3.2K 221 52
                                    

63.

Tarik- Geen 9 tot 5

-

Ouiam perspectief:

Meteen als ik de deur heb geopend loopt Zina langs mijn voeten naar binnen, zonder te groeten oké. Mijn blik gaat alweer omhoog waarna ik Naoufal te zien krijg. Één glimlach siert mijn mond, en meteen voel ik alles in mij lachen. (A/N wollah wie heeft dit ook? Niet persee 'hij' maar gewoon dat je zo blij bent en jezelf niet in kan houden😂)

"Salaam" groet hij mij. Voordat ik kan antwoorden voel ik zijn lippen op mijn wang waarna hij er een kus op drukt "Alles goed?" Ik knik enkel, terwijl het nog tot me moet doordringen. Naoufal kust mij op de wang, zeker als begroeting, maar wow?

Ik open de deur verder waarna hij maar binnenstapt. "Chams is de parkeer gaan betalen, hij komt zo naar boven" Ik knik weer en loop dan voor hem de woonkamer in, waar ik de tafel al heb gedekt. We nemen beiden plaats, waarna Zina mijn kant alweer opkijkt. Het lijkt haar nu pas door te dringen waar ze is, en niet eens één seconde later staat ze naast mij op de bank. Één van haar poten plaats ze op mijn schouder, en ik kan zien dat ze blij is. Precies op dat moment gaat de bel. "Ik ga wel" hoor ik Naoufal. Met mijn hand ga ik over haar kop. Ze sluit kort haar ogen en lijkt het nog leuk te vinden ook.  
Als Chams de woonkamer in is verwijder ik mijn hand. Zina gaat van de bank af, en ik sta op om Chams te groeten. Bij hem is het een korte knuffel.

"Ga alvast zitten, en schenk maar thee in. Ik kom" zeg ik dan. Chams knikt, en Naoufal loopt langs hem heen. Op het aanrecht zie ik twee zakken, zeker gebracht door de jongens. Ik was eerst mijn handen, omdat ik Zina heb aangeraakt -niet omdat ze vies is, maar gewoon- en kijk dan naar mijn pastila en soep. Mijn loempia's zijn al klaar, net als de gevulde broodjes. Ja, ik heb echt mijn best gedaan.

Als ik dat alles heb gedaan loop ik de woonkamer in waar ik zie dat er al thee is ingeschonken. Naoufal zit op zijn telefoon, maar kijkt meteen op als hij mij ziet. Chams stopt wat nootjes in zijn mond. "Is het gelukt met het terug krijgen van je spullen?" vraagt Naoufal mij als ik zit. Ik knik "ik heb alleen wel een ander afspraak gemaakt, omdat ik laat was" "Moet ik mee? Ik kan mee als je wilt. Hebben ze al gezegd wie erachter zit?"

Ik schud mijn hoofd "Ik zou het pas te horen krijgen als ik weer samen met mijn advocaat langs zou komen, en je hoeft ook niet mee. Dankjewel" Hij knikt en neemt dan een slokje van zijn thee "Als je wilt dat ik toch meega kan je het mij vertellen he, dat weet je" "Hoe ga je het trouwens doen met school. Je hebt te veel gemist toch?" vraagt Chams mij. Ik knik en vertel mijn verhaal dan. Onze gesprek leid helemaal naar een serie die ik niet ken. Volgens beide jongen mis ik veel, en daarom besluiten we om na het eten één aflevering te kijken. Als Naoufal zegt dat het een ghataar serie is, is tie het zeker. Ik denk namelijk niet dat Naoufal veel series of films kijkt. Chams wel.

"Heb je trouwens FIFA ofzo?" vraagt Chams mij als ik de tafel aan het dekken ben. "Tuurlijk niet neef, wat denk jij?" antwoord Naoufal. Ik vang zijn blik en glimlach. "Ja, je moet kijken in één van die laatjes" Ik wijs naar de kast waar de TV op staat. Chams staat meteen op, en ik loop alweer de keuken in.

Als ik de keuken alweer wil uitlopen bots ik bijna tegen Naoufal aan. "Heb je wat nodig?"vraag ik hem. Hij schud zijn hoofd "Ik ga toch helpen, je blijft maar heen een weer lopen" uit hij en lacht. Ik laat hem dit keer gewoon doen wat hij al eerder wou doen en loop alweer de woonkamer in, waar ook de eettafel staat.

Enkele minuten later staat alles gedekt, mede dank aan Naoufal. Ik heb aan iedereen gedacht, zelfs aan Zina. Ik heb een eigen voerbak en eten voor haar gekocht. "Mag zij nu wel eten?"vraag ik hem. Hij blikt kort op de klok en geeft dan aan dat zij nog wat kan wachten. "Chams, alles staat klaar. We kunnen eten"

Chams draait zicht niet eens om. "Hij gaat eerst dat potje spelen, en dan meteen nog één.Chams en FIFA zijn gewoon bijna niet te scheiden"

Als Naoufal zijn woorden heeft geuit zet Chams meteen zijn spel op pauze. "Jij kan niet eens spelen. Serieus Ouiam hoe gay is dat?" "Ik heb geen tijd voor FIFA, ik moet geld maken"

Ik moet lachen, en vertel ze dan dat ze aan tafel moeten gaan voordat onze eten kous word. "Wejo, kapot veel heb je gemaakt" Naoufal uit een zucht, en ik vul Zina' voerbak met haar eten. Tijdens het eten is het stil. Af en toe kijk ik naar de jongens, maar die lijken het -net als ik, wel goed te vinden. Alles is trouwens ook goed gelukt.

20:45;

Met popcorn, chips en drinken zitten voor het tv. Als ik merk dat het koud is, sta ik alweer meteen op. Ik overhandig de afstandbediening naar Naoufal, die meteen opkijkt waarna ik de kamer verlaat. In mijn kamer vind ik enkel twee dekens. Ik pak die allebei, en loop dan alweer de woonkamer in. Gezien ik alleen twee dekens heb geef ik er één aan Chams en de ander aan Naoufal. Ze begrijpen het niet, en vinden het niet koud. Één deken zet ik dus aan de kant en de andere hou ik zelf. Naoufal heeft ondertussen de eerste aflevering gezet.

Halverwege de film weet ik pas waar het echt over gaat. Drugs, geld en vrouwen, bij de mannen dan. Bij sommigen stukken voel ik schaamte omhoog komen, maar beiden jongens vinden het blijkbaar normaal. Zina komt bij mij zitten, en automatisch plaats ik mijn hand op haar kop. Gezien Zina tussen mij en Naoufal zit, kan hij ook bij haar. Zijn hand raakt kort de mijne. Onze blikken kruizen elkaar, en op het moment dat ik wil afwenden valt er een kussen op Zina' rug. Ze schrikt miskina en staat meteen op. "Wat doe je vriend?!"

Het lijkt wel alsof de lach op Chams de gezicht niet weg te slaan is. "De TV is daar hoor" "Neeman echt?" uit Naoufal vol sarcasme en irritatie "Waarom moest je haar dan laten schrikken" doelend op Zina.

Chams zegt niks meer en draait zicht dan alweer om naar het scherm, met nog steeds een lach op zijn gezicht. Het waren enkele secondes, die Chams heeft onderbroken. Gelukkig, want ik weet echt niet wat er met mij is.

-

Eigenlijk zou deze deel gister online komen, maar ik was het helemaal vergeten.

Bij 40/50 reacties op de vorige deel (keuze nieuwe boek) plaats ik mijn nieuwe boek.

Ik vond het trouwens ook wel tijd om hun samen te brengen, alleen weet ik niet of ze wel bij elkaar horen. Ik zit echt serieus te denken om nog iemand in deze verhaal te brengen.

Pistolen & Rozen |||Voltooid|||Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu