7. Dream or Memory

1.8K 61 30
                                    

Ik loop mijn lokaal binnen en ga naast Amber zitten. "Is het nog leuk met je buren?" "Ja hoor." We praten tot de les echt begint.

Samen met Amber loop ik het lokaal uit en ga naar de kantine. Ik zie Ilse alleen bij een tafel zitten. "Ik ga even met Ilse praten ik zie je later wel." Zeg ik tegen Amber. Ze knikt en loopt weg. Ik loop naar Ilse toe vraag: "Kunnen we even praten?" Ze staat op en loopt achter me aan. We lopen naar een gang waar niemand is.

"Ilse, het spijt me heel erg!" Begin ik. Tranen lopen langzaam over mijn wangen. "Het spijt mij ook heel erg!" En Ilse begint ook te huilen. Ik twijfel, maar sla toch mijn armen om haar heen om haar te knuffelen. "Ik weet dat je Jimin heel leuk vind, ik wist niet wat er gebeurde!" Ze laat me los en kijkt me aan. "Daar ging het eigenlijk niet om." Zegt Ilse. "Huh?" "Nou het ging er meer om dat jij zo dicht bij BTS bent en ik..ik..heb ze nog niet eens hallo gezegd." Ik kijk haar en zeg: "Oh, maar hoe zit het dan met Jimin?" "Ja...ik vind hem al een tijdje niet meer leuk." Zegt Ilse voorzichtig. "WATTT!" "Sinds wanneer en dat vertel je me niet eerder!" "Ja sorry." Zegt Ilse. "Maar wie vind je dan leuk?" "Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar als ik het echt weet ben jij de eerste die het hoort." "Oké is goed." "Betekent dat, dat we weer besties zijn?" Vraag ik voorzichtig. Ilse knikt en ik knuffel haar.

Samen lopen we naar ons volgende lesuur en zien Amber voor de deur staan. "Alles weer goedgemaakt?" We knikken en lopen het lokaal binnen.

Later op de dag besluit Amber naar huis te gaan, omdat ze zich niet lekker voelt.

Na ons laatste uur lopen Ilse en ik het schoolplein op. "Hoe ben jij naar school gekomen?" Vraagt Ilse aan me. En dan herinner ik me dat ik geen tijd met Jin heb afgesproken. "Kuttt!"zeg ik. Ilse kijkt me geschrokken aan. "Wat is er?" Vraagt ze. "Jin heeft me naar school gebracht, maar ik heb geen tijd met hem afgesproken!" "Dan app je hem toch?" "Ja, dat is een g...g..goed, neeeeee!" "Wat?" "Ik hem zijn nummer niet!" "Tessa je bent soms echt zo dom." "Je kan met mij meerijden." Zegt Ilse. Ik knik dankbaar, maar wanneer Ilse haar vader wil appen horen we ineens iets. "Tessa!I'm here!" Ik draai me om en zijn Jin vanuit zijn auto zwaaien. "Jin!" Ik zwaai terug en kijk dan naar Ilse. "Wil je meerijden?" Ze hoeft niet eens na te denken en zegt gelijk ja.

We lopen samen naar de auto en stappen in. "Jin, this is Ilse my friend." "Hello Ilse!" Zegt Jin. "It's really nice to meet you Jin!" Zegt Ilse opgewonden. Jin lacht en zegt: "It's really nice to meet you too." Ik hoor Ilse naast me giechelen. "How did you knew you needed to be here on 4 o'clock?" "I didn't." Zegt Jin. "Huh, but your here on time." "Well, I was here a hour ago too." "WHATT!" Zeg ik. "Don't mind, I didn't have to do something." "I'm really sorry Jin." Vanuit de spiegel zie ik hem lief lachen. "So were do you guys want to listen to?" Ik kijk Ilse aan en we zeggen tegelijk: "Mic Drop!" Jin zet het nummer op en we zingen/rappen allemaal mee.

Jin zet Ilse af en als Ilse de deur open doet schreeuwt ze: "Thank you for the ride! Love you!" Jin lacht naar haar en geeft haar een luchtkus. Ilse schreeuwt van blijdschap, zwaait naar ons en loopt dan naar binnen. Terwijl Jin zijn playlist weer aanzet rijden we naar huis.

Thuis aangekomen stap ik uit en loop naar Jin toen. Ik knuffel hem en zeg: "Thank you for the ride." "No problem, tommorow again?" Vraagt Jin. "You sure?" "Yes ofcourse." "O and before I forget could I have your numbers? Just in case?" "Ofcourse." Zegt Jin. Ik geef mijn telefoon een Jin zet alle nummers erin.

Na een tijdje geeft hij mijn telefoon weer terug. Ik bedank hem en loop naar mijn voordeur.
"I see you tommorow!" Schreeuw ik en doe dan de deur achter me dicht.

Ik loop naar mijn kamer en begin aan mijn huiswerk. Na een tijdje val ik in slaap.

Ik sta in de kamer van Jhope en zie hem met zijn ogen dicht op bed liggen. Langzaam draai ik me om, om de kamer uit te lopen. Ik loop de trap af en stop op de hoek vlak voor de woonkamer.
"Jin, do you know when Jimin is coming home?" Vraagt Jungkook.
"No I'm sorry." "I'm worried about him." "I know Jungkook my too."

TRINGG...

Jungkook staat op om open te doen. Ik loop zachtjes achter hem aan.
"Hey, your back!" Zegt Jungkook.
Dan zie ik mezelf binnen komen. Ze loopt achter Jungkook aan de woonkamer in. Jin lacht naar haar en spring dan de keuken in. Ik zie Taehyung naar die mij zwaaien. Die ik gaat naast gaat tegenover Taehyung zitten.
"So did you sleep last night? Vraagt Jungkook.
"A little bit." Zegt die ik lachend. "Where is everyone?" Vraagt ze. "Namjoon and Suga  are still at work, Jhope is upstairs and Jimin is on his way to Namjoon and Suga." Zegt Jungkook. "Jhope is upstairs?" Vraagt ze glimlachend. En met dat loopt ze naar boven. Ik besluit om beneden te blijven en ga op de legen plaats tegenover Taehyung zitten.
"So whats going on?" Zeg ik. Het is stil. "Hello?" Vraag ik. Weer antwoord er niemand. Dan komt Jin de kamer binnen, zet het eten en drinken op de tafel en gaat dan zitten.
"That wasn't good of you, lying to Tessa." Zegt Jin.
"What els did I have to say?" Vraagt Jungkook.
"I don't know." "The truth isn't much better either." Zegt Jungkook. "I know but lying to Tessa doesn't feel right. "I can hardly say that Jimin had run away since the fight." Zegt Jungkook. "That's true."
Dan ineens vliegt de voordeur open en horen we iemand die woonkamer in lopen. Jimin.
"Jimin! Where have you been?!" Zegt Jungkook. Hij zegt niets en loopt de kant op waar ik zit. Hij gaat zitten en gaat dwarst door me heen. Van schrik spring ik op en ga ergens anders zitten. "Jimin! Answer my!" Zegt Jungkook nu boos. Jungkook besluit het op te geven en begint het eten dat Jin had neergezet op te eten. "Jungkook, keep something for Tessa please." "WHAT! Is Tessa here?!" Zegt Jimin. Dan trekt Taehyung zijn mond ineens open: "Yeah, she upstairs with Jhope." "WHAT!" Zegt Jimin nog bozer. Jimin staat op en begint de woonkamer uit te lopen. Jin springt op om Jimin tegen te houden maar wanneer Jin dat probeert geeft Jimin een duw tegen Jin waardoor hij op de grond valt. Jimin draait zich nog één laatste keer om naar Jin en loopt dan boos naar boven.
Ik loop de woonkamer weer in en wacht tot Jimin terug komt. Ineens hoor ik een boze stem van Jimin en een harde dreun tegen de muur. Ik weet wat er boven gebeurt want ik heb het al eerder meegemaakt.

Na een tijdje loopt Jimin boos de trap af. Jungkook springt op en wil wat tegen hem zeggen maar hij is al weg. Jungkook laat zich teleurgesteld terug op de bank vallen en Taehyung slaat troostend een arm om hem heen.

Niet veel later komen ook Jhope en ik de trap af lopen en het scenario speelt zich opnieuw af.

"Tessa!" Hoor ik.
"Ja! Schreeuw ik.
"Kom je helpen met eten maken?!"
"Ja kom zo!"
Ik denk terug aan wat ik hem gedroomd.
Was daar een droom? Of was het echt gebeurt? Is Jimin nog steeds weggelopen?
Morgen brengt Jin me naar school en dan vraag ik het wel. Dan loop ik naar beneden om mijn moeder te helpen.

Zooo hier is hoofdstuk 7. Ik weet niet wanner nummer 8 komt maar ik schrijf het zo snel mogelijk!!!
Xxx Dayna

BTS as your neigbours.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu