Osa 6
"Mä en aio olla sellainen tyttö."
❧
"Mitä helvettiä te täällä teette?" mä tiuskaisin niille ehkä vähän liiankin kovaan ääneen, sillä siivooja mulkaisi mua äkäisen näköisesti. Mä yritin hymyillä sille anteeksipyytävän näköisesti, mutta se oli jo häipynyt paikalta.
"Iisisti nyt", Frans sanoi laiskalla äänellään. "Onhan meilläkin yhtä iso oikeus olla täällä kuin sullakin."
Mä meinasin tosissani menettää malttini noiden poikien suhteen. "No ei vittu ole, jos te tulette mun eteen ulisemaan jostain vielä sen jälkeen, miten rumasti te käyttäydyitte mua kohtaan matikantunnilla!"
"Me mistään olla ulistu, oltiin ottamas kamoja naulakolta", Kasper sanoi ja tuhahti. "Tuu röökille."
"Mäkö?" mä kysyin ihmettyneenä äkillisestä ilmapiirinvaihdoksesta ja kirosin sitten hiljaa mielessäni, sillä mä olin unohtanut kuulostaa kiukustuneelta.
"Kuka muukaan", Kasper vastasi. Kasper kurotti mun ohitse, ja mä näin, että sen ja Fransin capit oli tosiaankin mun takana naulakossa, eli mä olin huutanut niille turhaan. Hups.
"Onko tää taas jotain näitä sun ylitsepääsemättömiä tarjouksia, joista mä en voi kieltäytyä? Niitä, joista sä päätät aina?" mä heitin aika pahasti.
"Haista vittu", Kasper heitti vastaukseksi. "Tuutko sä sinne röökille vai et?"
Mä en polttanut kuin bileissä, mutta kai se piti laskea juhlan aiheeksi, jos tuokin ylimielinen miehenalku puhui mulle kuin vertaiselleen edes joskus. "Mikspä ei."
Me käveltiin ulos eri ovesta kuin mistä mä olin aamulla tullut sisälle, ja päädyttiin keltaiseen roskakatokseen, jossa Kasper veti taskustaan sinistä Malluu ja Frans jotain merkkiä, josta mä en ehtinyt saada selvää. Kasper ojensi röökin mulle ja sytytti mun ennen omaansa. Sentään jotain tapoja.
Mä olin unohtanut viime kerran jälkeen, miten pahaa tupakka oli. Sitä paitsi humalassa se maistui paremmalta. Mä kuitenkin tukahdutin ysköksen, sillä mä en todellakaan näyttäisi mitään heikkouksia.
"No, kertokaa mulle, mitä tollaiset koulun wannabe-pahikset päällepäsmärit oikein tekee vapaa-ajallaan?" mä nakkasin.
Servaamista oli turha kuitenkaan toivoa, sillä Kasper oli yllättävän sanavalmis ja otti kopin piikistä. "Koulun pahimmat päällepäsmärit tykkää pelata säbää, ja käydä välil kuntosalilla. Välillä bilettää ja sillee. Eipä mitenkään peruslukiolaispahisten elämästä eroa."
"No eipä oikeestaan", Frans tyytyi sanomaan ja jatkoi röyhyn kiskomista kuin mikäkin savupiippu. "Tavallista elämää joo."
Mä en kuitenkaan luovuttanut. Kyllä mä vielä jossain vaiheessa jättäisin ne sanattomaksi. "Tykkäiskö teidän tyttöystävät siitä, että te viette random tyttöjä röökille teidän kanssa ja kuiskailette niiden korviin matikantunnilla?"
"Mul ei oo tyttöystävää", ehti Frans ensin.
"Ai Sara?" Kasper kysyi kiskottuaan röökinsä loppuun ja tumpattuaan roskakatoksen kuivaan betonilattiaan. "Eipä sitä kauheesti kiinnosta niin kauan ku mä en petä sitä. Sä saat sitä paitsi ton matikantunnin jutun kuulostamaan tosi seksuaaliselta."
Ekaa kertaa mä kuulin Kasperin hörähtävän. Hauskankuuloinen nauru.
"Se nyt on ihan miten likaisella mielellä ajattelee", mä sanoin ja tumppasin myös. Frans poltti ketjussa eikä voinut siksi puhua, joten hetkeksi mulla ja Kasperilla oli kiusallisen hiljainen tilanne.
YOU ARE READING
Pois
Romance17-vuotias Julia on kaunis, varakas ja saa kenet haluaa. Vai saako? Ja mitä tapahtuu, kun Julia joutuu jättämään lukion tanssilinjan, ystävänsä ja poikaystävänsä taa, kun äiti muuttaa Lappiin? Vaikka kirja ei olekaan Mature, niin se voi sisältää jon...