info

592 37 20
                                    

Tässä on uusi kirjani! Kiva, että olet tässä, ja tervetuloa lukemaan.

Varoitukset niille, jotka eivät kestä kaikkea

❧ Vahva kielenkäyttö

Onko yksikään mun kirja kiroilusta vapaa? En usko. Okei, v-sanaa ei esiinny ollenkaan Epäihmiset-sarjassa, eli siinä on vähän "lapsiystävällisempää" kiroilua, kuten "hitto" tai "hemmetti", mutta tässä kirjassa tulee olemaan varmaan joka ikinen suomen kielen kirosana, koska no hitto miks ei. Mä itse kiroilen vähän liikaakin, ja niin tekee muutkin nuoret. Vahva kielenkäyttö lisää kirjan realistisuutta, enkä usko, että pystyisin välttämään sitä muutenkaan.

❧ Väkivalta

Tarina tulee sisältämään väkivaltaa.

❧ Erilaisten seksuaalisuuksien ja sukupuolten edustus

Vaikka kirjan päähenkilö onkin heteroseksuaali, tulee kirjaan sisältymään myös muita seksuaalisuuksia kuin heteroseksuaalisuus sekä muita sukupuolia kuin kauiten tunnetut kaksi. Tai siis, jos et kestä erilaisten sukupuolten ja seksuaalisuuksien esillä oloa, älä mene ulos ollenkaan. Ja häpeä itseäsi.

... No niin, ja minä eksyin taas aiheesta. Jatketaanpas.

❧ Sosiaalisen ahdistuksen laukaisu

Jos kärsit sosiaalisesta ahdistuksesta (social anxiety), tämä kirja ei ehkä ole sinua varten. Kirja sisältää ahdistavia ja järkyttäviä kohtauksia, jotka voivat pahentaa oireitasi.

❧ Itsetuhoisuus

Kirja sisältää itsensä vahingoittamista ja itsemurhaviittauksia.

❧ Päihteiden käyttö alaikäisenä

Eipä tästäkään sen kummemmin. Pelkkää realismia.

❧ Seksuaalinen sisältö

Kirja tulee sisältämään seksuaalista sisältöä. ;)

... Okei, tuo hymiö sai tämän tarinan kuulostamaan juuri todella pervolta. Joka tapauksessa, vielä yksi varoitus.

❧ Naisten valta

Jos et hyväksy naisten valtaa ja ajattelet, että miesten tulisi päättää asioista, älä lue tätä kirjaa. Ja itse asiassa, voit saman tien painua vittuun kaikkialta muualtakin.

Ai niin, ja vielä:

❧ Hidas juonenkulku

Tarina etenee hitaasti, ole pitkäjänteinen. Ja päivitykset tarinaan voivat tulla hyvin hitaasti, mutta yritän julkaista ainakin kerran kuussa.

Seuraavaksi esittelyssä ovat kirjan tärkeimmät hahmot.

❧ Julia Pauliina Ellen Manner

Kirjan päähenkilö, uudelle paikkakunnalle muuttava tyttö. Hyvin kaunis kullankeltaisine hiuksineen. 166 senttiä pitkä. Lempivärit punainen ja vaaleanpunainen.

❧ Kasper Henrik Lähde

Lukion kuningas. Pahimman luokan naistenmies, vaikka osaakin olla myös hyvä poikaystävä. Suosittu ja komea. Tummatukkainen ja ruskeasilmäinen. 188 senttiä pitkä. Lempivärit sininen ja musta.

❧ Sara-Maria Elisa Saarinen

Kasperin tyttöystävä. Muodikas, kaunis ja arvonsa vähän liiankin hyvin tunteva nuori nainen. Laineikkaat ruskeat hiukset. 163 senttiä pitkä.

❧ Frans Anton Lahtinen

Kasperin oikea käsi. Toiseksi komein, toiseksi suosituin, toisena arvojärjestyksessä. Huomionhakuinen ja vaativa, varsinkin tyttöjen suhteen. Siniset silmät ja kiharat vaaleanruskeat hiukset. 181 senttiä pitkä.

❧ Kaisa Siiri Sanelma Vihervuo

Tyttö, joka ei ehkä kuulu koulun suosituimpiin tai kauneimpiin, mutta on hyvin älykäs ja taitava monella alalla. Pitää japanilaisesta kulttuurista ja onkin täysiverinen otaku. 169 senttiä pitkä.

❧ Aarni Jalmar Juhana Rantanen

Omiin unelmiinsa uppoutunut taiteilijapoika. Poikiin päin, julkisesti ulkona ja saa valitettavan usein myös kuulla siitä. 179 senttiä pitkä. Vaaleat hiukset.

❧ Essi Viivi Tuulia Manner

Julian neljätoistavuotias pikkusisko. Rakastaa videopelaamista yli kaiken. Sisäänpäinkääntynyt ja hiljainen kaikille, keitä ei tunne. 163 senttiä pitkä.

❧ Henri Teemu Tapani Aaltonen

Kaikin puolin tavallinen poika, joka pitää jalkapallosta, videopeleistä, ja uimisesta. On ollut lapsuudesta asti Aarnin kaveri ja on saanut Aarnin kaapista tulon jälkeen kuulla siitä. 173 senttiä pitkä.

Kirjan oletuskertojana toimii Julia. Kaikki luvut tapahtuvat hänen kertomanaan. Muutaman luvun välein ilmestyy tavallista lukua lyhyempiä interlogeja (ettei tarvitse kysyä: lat. inter ~ välissä, kreik. lógos ~ puhe), joissa kertojana toimii joku muu. Interlogit erottaa selkeästi ja kertoja on merkitty niiden alkuun.

Okei. Tässäpä kaikki tärkeimmät. Päästän teidät lukemaan, jos vain jaksatte kaiken jaarittelun jälkeen.

PoisWhere stories live. Discover now