Zorgen

50 6 1
                                    

Ik keek hoe laat het was. 3 uur, balen ik moet nog even maar ik durf niet meer te slapen, straks krijg ik weer die ene droom. Ik liep naar de badkamer en dronk daar een glas water. Ik loop naar beneden en zet de tv aan. Hier dood ik de tijd wel even mee.

---2 uur later---

'Saar! Saar! Hé, hé slaapkop.' Waarom lig je hier?' 'Mac, wat doe jij hier om *kijkt op telefoon* 5 uur s'ochtends?' Zeg ik. 'Kan ik beter aan jou vragen'. Ik sla mijn ogen neer, 'ik had die droom weer, en ik durfde niet meer te slapen dus ben ik hier maar gaan zitten' Zeg ik zacht. Mac kijkt bezorgt. 'Had mij wakker gemaakt zussie dan kon je veilig bij mij liggen!' 'Ach ik lag hier ook wel goed.' 'Volgende keer kom je wel, anders krijg je de kieteldood!' Zei Mac. 'ja, ja je doet maar zeg ik' onder tussen loop ik naar de keuken.'Ik ga maar alvast brood smeren voor op school zeg ik. 'Oké' hoor ik vanuit de woonkamer. Ik lach, ik heb echt de liefste broer ooit. Tewrijl ik naar mijn brood kijk en zit te bedenken wat ik er op doe denk ik na over hoeveel calorieën er in alles zit. In kaas zitten zo veel vetten, net als in: boter, vlees en hagelslag. Ik besloot maar niks mee te nemen. Alles wat ik wil zitten calorieën in, en daar word ik dik van, en val ik nooit af! Ondertussen hoor ik mijn broer schreeuwen dat er een doelpunt voor zijn favorieten club is gemaakt. Ik loop naar boven, en in de badkamer kijk ik hoeveel ik weeg. 50 kilo! Ik schrik. Ik ben 1 kilo aangekomen, dat wordt naar school rennen zucht ik. 'Wat is er te zuchten schat?' Ik stap snel van de weegschaal af. 'Ooh hoi mam, ik zuchte omdat ik vandaag tot 5e naar school moet.' 'Ach meisje toch, wees blij dat jij naar school kan. Veel kunnen dat niet en dromen ervan om naar school te mogen.' *zucht* 'Ja mam ik weet het.' ' Nou dan, niet zuchten en maak er een leuke dag van.' Ik krijg nog een kus en dan loopt ze naar beneden. Ik hou wel van mama hoor, maar soms moet ze ook even als mij denken.

Ik kam mijn haren en doe ze in een hoge staart. Make-up hou ik niet echt van, maar ik doe toch een beetje mascara op. Ik poets mijn tanden met de gedachte dat ik eigenlijk nog niet heb ontbeten. Ach ja, kom ik daar tenminste niet van aan. Ik loop naar mijn kamer en pak mijn spullen bij elkaar. 'Goedemorgen meisje.' 'Hey pap, lekker geslapen?' 'Ja hoor meisje, jij ook?' ' Ja hoor!' Ik ga papa echt niet vertellen over die droom, hij voelde zich al schuldig dat hij mij niet ging ophalen na dat feest. Ik geef pap we  kus. 'Ik ga nog heel even aan dat verslag werken voor geschiedenis, en ga dan naar school.' 'Oké meisje.' Terwijl ik nog een kwartier bezig met met mijn verslag word er beneden druk over mij gepraat.

Gesprek:

Mama: 'Sander vind je ook niet daar saar wat te dun wordt.'
Papa: 'ja, en heeft ze vanochtend wel ontbeten? Ik had brood uitgelegd voor der maar die heeft ze niet op'
Mama: 'ze zat zich net ook al te wegen, ze schrok zo erg dat ze 50 kilo woog. Terwijl je voor een 16 jarige dan veel te licht bent!'
Papa: 'we gaan voortaan samen eten, dan zien we haar tenminste eten.'
Mama: 'ik denk dat haar verleden haar nog achtervolgd... '
Papa: ' ja ik denk het ook.'
Mama: 'we kijken het nog even aan en anders sturen we haar naar een psycholoog.'

Mac komt binnen. 'Wie gaat er naar een psycholoog?' 'Saar, want die laat zichzelf verhongeren tot ze broodmager is.'

Zo ik ben klaar nu snel naar de trein rennen anders kom ik nog te laat op school! Doei mam, doei pap, dag broertje, ik ga naar school! 'Doei lieverd' hoor ik vanuit de keuken. 'Ik ben ouder dan jou dus ik en je broer' hoor ik Mac schreeuwen. 'Doei broertje' Zeg ik plagend. Ik loop het huis uit en een naar de trein.

Dit is haar moeder Marleen:

Dit is haar moeder Marleen:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Dit is haar vader Sander:

En dit is haar broer Mac:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

En dit is haar broer Mac:

En dit is haar broer Mac:

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Een nieuw begin {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu