Terug?

10 1 2
                                    

Ik word gapend wakker. Ik rek mij uit en hoor gekraak naast mij. Oeps ben op een zak chips in slaap gevallen. Naast mij zie ik Lisa nog omdraaien en wat mompelen. Snel pak ik mijn mobiel om te kijken Hoe laat het is '10 uur.' Zuchtend kruip ik uit bed. Nog half slapend loop ik de keuken in om alvast ontbijt te maken. Ik zet wat dingen op tafel tot ik mij dood schrik van iemand die mij van achteren vast pakt. Ik geef een gil en draai mij om. 'Tobias.' Zucht ik opluchtend. 'Goeiemorgen.' Grinnikt hij. 'Ben je al wakker?' Vraagt hij  grijzend. Ik schud slaperig nee. 'Ik zie het, je zet namelijk de ketchup en mayonaise op tafel.' Lacht hij. Ik kijk naar de tafel en zie daar de twee flessen saus staan. 'Oeps.' Gauw pak ik ze van tafel en zet er jam en boter voor in de plaats.

Daarna pak ik nog een paar borden en zet deze ook op tafel neer. 'Ik ga Lisa wakker maken.' Gaap ik. Half slapend loop ik terug naar de slaapkamer, en zie daar weer de enorme hoop rotzooi. Slapend begin ik met alle plastic zakken op te ruimen, en alle kruimels uit bed te halen. Zuchtend laat ik mij op bed vallen, en zonder dat ik het door heb val ik weer in een diepe slaap.

'Saar!' Schuddend word ik wakker. 'Eh?' Ik kijk om mij heen wie mij wakker gemaakt heeft. 'Tobias?' Ik kijk hem vragend aan. 'Je moeder is aan de telefoon.' Hij duwt de telefoon richting mij en ik pak het van hem over. 'Hey mam.' 'Hey schat.' Snikt ze. 'Wat is er?' 'Dat vertel ik je liever als je thuis bent. 'Nee, zeg nu maar even.' Zeg ik bezorgt. 'Het gaat over je vader.' Snikt mam. 'Wat is er met pap? Heeft hij een ongeluk gehad? Is hij dood?' Roep ik in paniek. Ik kijk een vragende en bezorgde blik van Tobias, en ondertussen wordt Lisa ook geschrokken wakker. 'Wie is er dood?' Roept ze geschrokken. 'Nee schat pap is niet dood. Geniet jij maar van je vakantie. Ik belde hoe het daar was.' Probeert mam van onderwerp te veranderen. 'Leuk, heb jou thuis ook wat te vertellen.' Zeg ik terwijl ik een blik werp naar Tobias, die gelijk een big smile op zijn gezicht krijgt. 'Is het leuk nieuws?' Vraagt mam. 'Vertel ik nog niet.' Ja ik speel hard to get. Als zij boos zegt dan doe ik dat ook niet. 'Oké schat.' Ze klinkt verdrietig. 'Schat, ik ga weer ik moet namelijk nog wat regelen.' Zegt ze met een treurige toon. 'Oké mam, pas goed op je zelf.' Ik hoor nog wat gemompel en dan stopt het gesprek. 'Wie is er dood?' Vraagt lis gelijk. 'Nee niks.' Zeg ik afwezig. Het zit mij toch niet lekker met mam.

De hele dag ben ik al afwezig en denk ik alleen maar aan mam. Wat is er met pap? Ik wil het zo graag weten. Zonder er bij na te denken ga ik op bed liggen en kruip ik onder de dekens. 'Saar?' 'Hmm.' 'Gaat het wel?' Tobias komt naast mij liggen. 'Het zit mij gewoon niet lekker met mam.' Snik ik. Huilend kruip ik in zijn armen en al mijn tranen van dat telefoon gesprek komen maar buiten.

'Weetje Saar.' Ik kijk hem aan met mijn betraande ogen. 'Ik denk dat je morgen gewoon het vliegtuig naar huis moet nemen en naar huis gaan. Je zit er namelijk zo erg mee.' Ik kijk hem aan en knik dan. 'Ja dat ga ik doen.'

Super sorry dat ik zo lang niks heb gepost!!💕💕 maar ik had het zo druk met sport en school dat ik daarna gewoon tijd voor mij zelf wou en even niet schrijven. Maar hier is weer een deel!🎉 ik moet nog een paar toetsen volhouden en dan heb ik vakantie!!🎉🎉 dan ga ik weer normaal updaten!❤

En sorry trouwens als dit hoofdstuk saai is en dat er spellingsfouten inzitten. Maar ik wou snel voor jullie updaten😊❤

Een nieuw begin {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu