Vandaag zie ik Sem. Ik lig nog in bed en Tobias staat nu onder de douche. Ik ga na hem, maar ik lig nu nog lekker in bed.
'Hai slaapkop. Ik ben klaar jij mag.' Tobias komt binnen in zijn onderbroek met t-shirt. Ik kijk snel de andere kant op en stap uit bed. Ik pak schone kleren en onderbroek en ga dan de badkamer in met de deur op slot.
Ik smeer mijn lichaam in met bodylotion en was mijn haar met shampoo en conditioner. Douche is zo rustgevend. Ik blijf nog een tijdje staan tot dat er iemand op de deur bonkt. 'Saar schiet eens op! Ik moet pissen, en nodig ook.' Roept Tobias aan de andere kant van de deur. 'Jaha!' Ik stap snel uit de douche en wikkel een handdoek om mijn lichaam. Snel haal ik de deur van het slot en Tobias stormt naar binnen. Ik ga op het bed zitten en wachten tot hij klaar is. 'Saar hoe lan- oh je had je nog niet omgekleed.' Ik zit hier tegen over Tobias met alleen een handdoek om mij lichaam. 'Ja, jij moest perse zo nodig naar de wc.' Zeg ik snel en ren de badkamer weer in. Snel kleed ik mij om en laat de handdoek drogen.
Ik loop de keuken in en ik zie Tobias daar zitten. 'Oh wat lief!' Tobias heeft alvast de tafel gedekt. Ik schuif snel aan en begin met het smeren van mijn brood. 'Staat er vandaag wat op de planning?' Vraagt Tobias ineens. 'Eeh niet dat ik weet. Ik moet nog wel wat doen maar dan kunnen jullie wat gaan doen.' Zeg ik en ik prop weer een stuk brood in mijn mond. 'Oké, ik vraag het zo wel aan die andere 2.' En we eten door.
Ik ruim de tafel af en stop de borden in de vaat. *bonk!* *bonk!* ik schrik en kijk naar Tobias. Hij snapt de hint van doe jij maar open. Hij loopt naar de deur en haalt hem langza van het slot. *bonk!* *bonk!* Ik kijk bang naar de deur en loop voor de zekerheid wat naar achter. Tobias haalt de klink naar beneden en opent de deur voorzichtig. Ik probeer mee te kijken wie daar is,en als Tobias de deur helemaal geopend heeft zie ik geen persoon staan. 'Hé?' Roept hij verbaasd. Ik loop richting de deur en kijk de gang door. Geen spoor van iemand. 'Kijk!' Tobias wijst naar een brief de voor mijn neus ligt. Saar staat er in sierlijke letters op. Ik pak hem van de grond en maak hem open. 'En? Wat staat er?' Tobias komt achter mij staan. 'Hier is de route beschrijving. Xx.' Lees ik hard op voor. 'Oké, die gast is niet veranderd met zijn grappen in de jaren heen.' Zucht ik grinnikend. 'Welke gast?' Vraagt Tobias nieuwsgierig. 'Kom ik zeg het je binnen wel.' En ik loop naar de bank en plof neer. 'Vertel.' Zegt hij nu met een ongeduldige toon. 'Ik had gister mijn oude vakantie liefde weer gezien en toen vroeg hij of we morgen dus vandaag konden afspreken om te praten. Ik zeg oké, als ik de weg kan vinden. Alleen hij vind het grappig om mensen te laten schrikken om een leuke manier.' Tobias kijkt mij met een rare blik aan. 'En op dat soort mensen val jij?' Vraagt hij met nog steeds een rare blik. Ik schiet in de lach. 'Ik was 12 oké.' Lach ik. Ik sta op en pak wat te drinken. 'Wil jij ook?' 'Ja lekker.'en ik schenk ook wat voor Tobias in. 'Hier!' Ik geef hem zijn glas en drink die van mij op. 'Waar blijven Mac en Lisa?' Vraag ik als ik mijn drinken op heb. 'Weet ik niet. Ik ga straks wel kijken als jij naar die vakantie liefde gaat. Ik knik en kijk op de klok. Half 2, 'Ik denk dat ik trouwens nu ga.' Ik sta op en pak mijn jas. 'Doei!' 'Doei!' En ik sluit de deur achter mij dicht. 'Oké nu nog de weg gaan vinden.' Ik loop het gebouw uit en ik loop richting de supermarkt.
Na een kwartiertje krijg ik een appje van Lisa: En waar moest jij zo gauw naar toe? Ik lach. Vertel ik nog wel... typ ik terug. Ik berg mijn telefoon weer op en kijk naar het kaartje. Ik moet deze weg uitlopen en dan links af.
Ik ben 10 minuten te vroeg dus ik ga maar aan de rand zitten van het meertje met mijn voeten in het water. Heerlijk koel. Ik zit nog een tijdje met mijn voeten in het water te spelen als ik een harde boe achter mij haar en iemand mijn schouders vast pakt. Ik schrik en sla in het rond. Ik ben zo druk aan het slaan dat ik niet voel dat ik niemand raak. Op een gegeven moment sla ik zo hard dat ik een harde zwiep maak en in het water val.
JE LEEST
Een nieuw begin {VOLTOOID}
AcciónDit boek gaat over een meisje Saar. Zij laat je zien dat je door allemaal dingen heen moet in het leven. En dat niet alles zo makkelijk is dan dat het lijkt. Ranglijst:❤ 19 in actie! 22 in spannend