eng

24 3 2
                                    

Sander

'Wa...wat is er?' Stottert ze. 'Ze heeft erge ontsteking op haar wond in haar schouder maar op nog van haar nier. Ze ligt nu in coma, ze gaan pas weer proberen wakker te maken als de wonden genoeg hersteld is. De energie gaat daar nu allemaal naar toe en dat is belangrijker, omdat ze door die ontstekingen ook dood kan gaan.' Marleen huilt en ik troost haar. Dan begint ze te schreeuwen uit het niets.

Mac

We kijken samen een horror film die Lisa nog al eng vind doordat ze opeens kei hard begint te gillen om een horror clown. Ik lig in een deuk terwijl ze zich achter een kussen verstopt. Lisa nestelt zich tegen mij aan als er een geest aankomst vliegen in de film. Best schattig van haar. Ik hoor beneden de huistelefoon gaan, en ik hoor papa zeggen dat hij met hem spreekt, en ik richt mij weer op de film.

De film wordt steeds enger en Lisa heeft onder tussen ook al mijn ene hand fijngeknepen van angst en zit mijn andere hand nu pijn te laten lijden. Als er net iemand uit de donkere tunnel zien springen horen we beneden iemand gillen. 'Aaaaaaahhhhhhhhhh!!!!!!' Wordt er in mijn oor schreeuwt met een gil erachter aan. Ik grijp naar mijn oor, want ik hoef geen gehoor beschadeging. 'Rustig maar ik loop wel even naar beneden.' Zeg ik rustig. Heel stiekem vond ik het ook wel een beetje eng. Ik wil van de bank weglopen als ik voel dat Lisa nog steeds mijn hand heeft. 'Ga je mee, of laat je mijn hand los?' Vraag ik met een grijns. 'Haal die grijns van je smoel sukkel.' Krijg ik terug. Ik barst ik lachen uit maar ik krijg er een boze blik voor terug. 'Nou ga je nog? Of ben je bang?' Zegt ze nu grijnzend. 'Word een beetje lastig als jij hier op je luie kont blijft zitten en mijn hand niet los wilt laten.' 'Best ik ga mee, MAAR jij loopt voor!' 'Jaha.' Zucht ik. Als we de trap aflopen roep ik opeens uit het niet boe! Ze gilt en bespringt mij. 'Oh hai schat, als je een knuffel wou had het dan gezegd.' Grinnik ik. Ik krijg een meen je dit serieus nou van haar terug. 'Haha, wat ben je toch weer grapig.' Ze geeft mij een kus en laat mij dan los.

We lopen verder naar de woonkamer. Ik zie mama van de woonkamer naar de keuken dan weer naar de woonkamer en weer naar de keuken lopen. 'Wat is er met mam aan de hand?' 'We hebben net nieuws gekregen over Saar.' Zegt pap en slaat zijn ogen neer. 'Wat is er gebeurt?' Vragen Lisa en ik gelijk. 'Op de hechting van haar wond zit een ontsteking en ook op de wond van haar nier. Ze ligt nu in coma en als ze genoeg aangesterkt is dan gaan ze haar uit haar coma proberen te halen.' Ik kijk naar Lisa die naast mij staat met tranen in haar ogen, ik sla een arm om haar heen en ze begint luidruchtig te snikken. Ik moet ook een paar keer snikken. Lisa staat nog steeds huilend tegen mij aan.

Lisa

We lopen de trap af en opeens hoor Mac boe roepen. Ik gil en spring tegen hem op als reflex. 'Oh hai schat, als je een knuffel wou had het dan gezegd.' Grinnikt hij. Ik werp hem een blik van meen je dit serieus, en zeg dan: 'Haha, wat ben je toch weer grapig' Zeg ik. Ik geef hem een kus en laat hem dan los.

We lopen de woonkamer in. Mac vraagt waarom zijn moeder heen en weer loopt. Ik schrik als ik hoor wat er met Saar is. Ik sta hier nu met tranen in mijn ogen. Ik probeer ze in bedwang te houden maar als Mac lief zijn arm om mij een slaat doet ik in. Ik huil hard en ik voel hoe ik zijn shirt nat maak door mijn tranen. Ik vind het zo stom voor mijn bestie. Die arme schat, ze maakt veel te veel slechte dingen mee. Het is gewoon James zijn schuld, als hij nou gewoon niet aan drugs begon. Ik huil nog even uit en dan gaan we weer naar boven. 'Wil je hier blijven slapen?' Hoor ik. 'Ik vind het te eng om nu nog door het donker te fietsen en ik ben moe. Alleen ik heb geen spullen bij mij. 'Ik denk dat we nog wel wat hebben, en kleren kan je wel uit Saar haar kast pakken.' Krijg ik als antwoord.

Ik naar Saar haar kamer, Ooh het ruikt hier precies naar Saar, en het ziet ook nog zo levend. Haar bed on opgemaakt, bureau vol met mappen, boeken en schriften, allemaal vieze kleren op de grond, Allemaal foto's en haar tafeltje met allemaal dierbare dingen erop. Ik zie een foto van haar familie, een foto van ons samen. Ik pak de ketting die van haar oma heeft gekregen als erfstuk. Dit was de lievelings ketting van haar lievelings oma. Ik zie nog een foto van haar en Mac, en ik zie een standbeeldje staan met een hart erop. Maar ik zie ook een foto van haar en een vreemde jongen. Wie is die jongen? Ik kijk op de achterkant om te kijken of daar nog wat opstaat. 16-05-2006 ik hou van je en ik ga je nooit meer vergeten Sem♡  Wie is deze jongen en wat hewft hij te maken met Saar? Ik loop in gedachte naar haar kast en pak een pyjama uit, het is Saar haar lievelings pyjama. Ik kijk er naar, maar ik neem hem toch mee.

Ik loop terug naar de kamer van Mac en ik zie hem al staan in zijn pyjama. 'Hey, heb je een tandenborstel voor mij?' Hij draait zich om. 'Ja, ik heb er een voor je neer gelegd in de badkamer.' 'Thnx!' Roep ik en ik loop naar de badkamer. Ik kleed mij om en poets mijn handen. Ik snap waarom dit Saar haar lievelings pyjama is, hij is zo zacht, heeft een hele fijne stof en zit niet te straks of te los. Als ik mijn jaar in een knot heb gedaan loop ik terug naar Mac. 'Mac, waar slaap ik eigenlijk?' Vraag ik opeens. 'Hmm, mag je zelf weten. Je mag bij mij, of je mag in Saar haar bed slapen.' 'Ik slaap wel bij jou, bij Saar haar bed denk ik alleen maar aan haar en val ik nooit in slaap.' 'Of je wilt gewoon bij mij liggen.' Grinnikt hij. 'Dat is argument 2.' Grijns ik. Ik loop richting de deur ingang, neem een harde aanloop en laat mijzelf boven op Mac vallen, want die lag al in bed. 'Help! Help! Bel de dieren ambulance. Er is zojuist een zware olifant ontsnapt en op mij neergestort.' Gilt hij. 'Aansteller.' Lach ik. 'Help! Help ik ga dood door de zwarte.' En laat ontspant hij en doet hij net alsof hij dood is. 'Hahaha, wat ben je toch ook een dramaking.' Zucht ik sarcastisch. ' Ik weet het.' Zegt hij met een grijns. Ik ga van hem af en ga naast hem liggen. 'Slaap lekker.' Zeg ik vermoeid 'Slaap lekker zware olifant.' En daarna sluit ik mijn ogen.

Sorry mensen maar dit hoofdstuk was niet zo boeiend😊😝

De titel van mijn nieuwe boek heet:
Verstrengeld!!!!
Ik ga niet stoppen met dit boek maar ik plaats wel miss iets minder omdat ik ook nog aan het andere boek ga werken. En de kaft komt in het volgende deel! En dan ga daarna ga ik hem online zetten!

Een nieuw begin {VOLTOOID}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu