James volgt mij naar boven en gaat dan naast mij zitten terwijl ik onder de dekens kruip. 'Saar?' ' ja' antwoord ik slaperig. 'Zou jij een keer met mij op date willen? Dus een keer samen naar de bios ofzo.' ratelt James door. 'Ja, lijkt mij leuk, wanneer? 'Wanneer jij je sterk genoeg voelt.' antwoord hij lief. 'Maar hoe voelt het nou om iemand anders zijn nier te hebben?' vraagt hij voor de 2e keer. 'Nou de nier die ik nu heb is van een meisje die een ongeluk heeft gehad. Na snel onderzoek bleek dus dat haar nier geschrikt was voor mij, dus de doktoren hadden aan haar ouders gevraagd of ze de nier mochten transporteren naar mijn lichaam, en dat mocht. Dus ze hebben mij zo snel mogelijk gehaald en de nier overgeplaatst. Ik voel mij nog wel schuldig dat ik nu gewoon de nier heb van een meisje die nog niet eens volwassen was.' zucht ik verdrietig. 'Je kon er zelf niet echt wat aan doen hé.' 'Maar alsnog voelt het raar, een meisje van 15 heeft mijn leven gered waardoor ze zelf dood ging.' 'geluk bij een ongeluk, noem je dat' zegt hij lief terwijl hij mijn hand vast pakt. 'James, ik ga slapen. Ik ben echt moe' zucht ik vermoeid. 'slaap lekker schoonheid.' en na die woorden van ik diep in slaap.
------2 weken later------
Ik ben uiteindelijk 2 weken thuis gebleven omdat ik mij toch niet helemaal sterk genoeg voelde, maar vandaag ga ik eindelijk weer naar school. *bleep, bleep* ik druk mijn wekker uit en sta op. Ik doe vandaag een simpele skinny jeans aan met een sweather.
Ik doe mijn haar in een losse staart en loop snel naar de badkamer om mascara op te doen. Eenmaal beneden komt Sunny blij om mij af gerend. 'heey, gekke hond' lach ik, en ik krijg een lik van Sunny over mijn gezicht. Ik lach, 'goedemorgen schat!' hoor ik vanuit de keuken. 'Heey pap, sinds wanneer ben jij nog niet op het werk om 7 uur?' 'Sinds dat je moeder er vandaag eerder uit moet, en iemand er op dochterlief moet passen.' grinnikt hij. Ik grijns terug en begin met het smeren van mijn brood.
Om 8 uur sta ik klaar op het perron, wachtend op de trein. Ik vind het best spannend om weer naar school te gaan, want ik heb zo veel gemist. Zouden ze blij zijn? Herkennen ze mij nog wel? Als de trein er is stap ik in, onderweg naar school...
Ik sta op het schoolplein. Alles ziet nog zo vertrouwd, die groepjes die op het schoolplein hangen, de voetballende jongens en de giechelende meiden die voor de school zitten. Ik kijk rond zoekend naar Lisa, als ik met haar oogcontact heb rent ze gelijk naar mij toe. 'OMG, SAAR JE BENT ER WEER, EN JE LEEFT NOG.' Huilt ze. Iedereen kijkt ons raar aan. Lisa springt in mijn armen en knuffelt mij dood. 'Ik moest zo hard huilen toen ik afscheid van je moest gaan nemen. Ik was zo bang dat ik mijn beste vriendin ging missen' huilt ze. 'Ik ben er nu toch!' zeg ik lief. Ze mompelt nog wat in mijn haar, en laat mij dan eindelijk los. 'Ik denk dat de leraren jou ook wel gemist hebben, wat is school saai zonder jou!' zegt ze nu lachend terwijl ze haar tranen weghaalt. 'Toen ik op het punt stond te sterven dacht ik zelfs: ik ga die leraren zelfs missen.' zeg ik lachend. 'Kom laten we alvast naar binnen gaan.' en Lisa huppelt als een klein meisje naar binnen. Ik lach, wat heb ik toch een geweldige vriendin.
'Liesje?' 'ja, Saartje' 'Ik hoorde van James dat je met mijn broer hebt gezoend.' Lisa begint te blozen. 'Heb je met James gepraat?' 'ja, anders wist ik dit toch niet' zeg ik met zo'n blik van denk even logisch na. 'Ja, maar dat deed ik omdat het niet lekker tussen mij en James liep, en ik moet mijn verhaal aan iemand kwijt. Naar jou kon ik niet want jij lag zo wat dood, en mijn andere vertrouwers persoon was James, maar daar ga ik niet heen als ik boos op hem ben natuurlijk. Dus ik ben maar naar je broer gegaan, en we hadden zo'n goed gesprek en op gegeven moment zoende ik hem. Ik weet ook niet waarom, maar ik deed het. En nu heb ik dus met hem.' zegt Lisa nonchalant. *tring* de eerste bel gaat, 'kom' en Lisa trekt mij mee naar het goede lokaal.
In de pauze kijk ik op mijn telefoon of ik nog appjes heb. Ik heb er een van James, ik open hem: heey hoe voel je je nu? en zullen we vanavond naar de bios? XX. Wat lief die 'XX' denk ik in mijzelf. Ik app hem terug. Het gaat wel beter, lief dat je het vraagt😊. En vanavond is goed! Om 19:00 uur bij mij? XX. Ik twijfelde nog over die 'XX' ach boeie. Ik verstuur het bericht, en ga verder mijn brood eten. De leraren waren trouwens blij om mij weer te zien, en iedere leerkracht wou mijn verhaal horen. Mijn telefoon trilt en ik heb weer antwoord van James: 19:00 uur is goed!
Rond 7 uur ben ik klaar met mijn huiswerk, en ga ik nog even rustig op de bank zitten. Als ik net zit gaat de deurbel. 'Ik ga mam!' roep ik nog snel voordat ik de deur sluit. 'hey' 'hey, je ziet er mooi uit.' zegt James. Ik had net nog snel even mijn mascara bijgewerkt en een klein beetje oogschaduw opgedaan. 'Dankje' zeg ik blozend. 'Kom laten we gaan' zegt hij. Hij stapt op zijn fiets en ik spring achterop. We zijn ongeveer 10 min. aan het fietsen, 'James?' 'Ja.' 'Welke film gaan we eigenlijk kijken?' vraag ik. 'Dat mag jij kiezen.'
Ik bedenk welke film er allemaal draaien: De spooky girl, Red dragon, Colourful en Blood wolf. Als we bij de bioscoop aankomen zet James zijn fiets neer. 'Is dat die chick James?' hoor ik opeens een jongen zeggen. James sist wat en schreeuwt dan: 'Flikker toch op!', en na dat sleurt mij dan mee naar binnen. 'James, wie was dat?' vraag ik verbaasd. 'Iemand.' zegt hij bot. En de botte James is weer terug hoor. 'Sorry' mompel ik. James kijkt nors voor zich uit.. 'Weet je al welke film je wilt kijken?' vraagt James na een tijdje. 'Ja, Blood wolf.' zeg ik kort af, als hij kort doet doe ik dat ook.. Dit wordt nog een lange avond. James haalt nog een grote bak popcorn en 2 flesjes cola, terwijl ik de kaartjes haal. Als we alles hebben lopen we de zaal binnen en nemen plaats op onze plekken.
Als de film is afgelopen gooien we ons afval op en gaan we naar de fiets. James is og steeds in een norse bui, dus daar praat ik maar niet tegen. 'Saar, zullen we nog even naar dat cafeetje 3 straten verder gaan?' vraagt James opeens. 'j....j...ja... is goed' stammel ik. We lopen richting het cafeetje als ik opeens een steegje word ik getrokken. 'AAAH, JAMES!' Gil ik.
James
Als we bij de bioscoop aan zijn gekomen hoor ik een jongen schreeuwen : 'is dat die chick James?' Ik draai mij om om te kijken wie riep, ik had al wel zo'n vermoeden. 'Thomas' sis Ik zacht. 'Flinker toch op!' Schreeuw ik boos, en daarna pak Ik Saar bij haar pols en sleur Ik haar de bioscoop in. Eenmaal binnen kijkt ze mij geschrokken aan 'James, wie was dat?' Vraagt ze verbaasd. 'Iemand' zeg ik nors. Waarom kan die gast niet stoppen met stalken denk ik in mijzelf. Saar zegt nog iets en daarna houd ze haar mond. Thomas moet gewoon een keer uit mijn beurt blijven en van mijn meisje afblijven denk ik boos, en ik maak een vuist van mijn hand. Shit, ik was hier samen met Saar bedenk ik mij nu. 'Weet je al welke film je wilt kijken?' Vraag ik na een tijdje. 'Ja, blood wolf' zegt ze kort. 'Na een tijdje zeg ik 'zou ik snacks halen voor mij de film?' En het enige wat zij doet is knikken. Oke die is dus boos. Ik loop naar het deel waar alles staat en haal een grote bak met popcorn, en 2 flesjes cola. Saar haalt de kaartjes,en dan lopen we naar de zaal, we nemen plaats en de film begint.
Als de film afgelopen is gooien we het afval weg en lopen we naar buiten. 'Zullen we nog wat gaan drinken bij het cafeetje 3 straten verder?' Vraag ik Saar. Ik zie haar verbaasd kijken, zeker omdat ik zo nors was. 'J...j...ja...is goed.' Stammelt ze. We lopen richtig het café en ik zit mij te bedenken wat Thomas van plan is, opeens zie ik Saar in een steegje wordt getrokken en mijn naam gilt. Ik ren zo snel mogelijk het steegje in. Ik schrik als ik zie wie Saar vast heeft, met pistool op haar slaap gericht.Wie denk je dat Saar in een steegje heeft getrokken?
JE LEEST
Een nieuw begin {VOLTOOID}
AksiDit boek gaat over een meisje Saar. Zij laat je zien dat je door allemaal dingen heen moet in het leven. En dat niet alles zo makkelijk is dan dat het lijkt. Ranglijst:❤ 19 in actie! 22 in spannend