Gister was zo leuk op het zwembad, dat we besloten hebben om vandaag naar het strand te gaan. Ik sta al helemaal klaar samen met Tobias, alleen Lisa moest zo nodig make-up op doen en even later er achter komen dat het helemaal geen nut had.
Als ze na een half uur klaar is sprinten we naar buiten en gaan we met de taxi naar het strand. 'Ik heb er zo veel zin in.' Roept Lisa hyper. 'Ik ook!' gil ik blij. Het strand is echt het leukste wat er op de wereld is, na chocola dan.
'Yes we zijn er.' Lisa stapt gelijk uit en sprint naar het strand. Mac betaalt netjes en ik stap nu ook samen met Tobias uit. Ik ren achter Lisa aan en samen bespringen we het water.
'Aaah!' Lisa gilt het uit. 'Wat is er?' Vraag ik bezorgt. 'Het water is zoo koud.' Ik grinnik en spetter haar extra harder nat. 'Saar! Stop!' Gilt ze uit. Ik lach en stop met spetteren. 'Ik krijg je nog wel!' Ze bespringt mij uit het niets en duwt mij kopje onder. Snel zwem ik naar boven en kom happend boven. 'Kuch! Kuch! Die Kuch zag ik niet aan komen.' En ik hoest even uit. 'sorry schat.' Ze lacht en klopt mij op mijn rug. 'Stik voorzichtig meid!' Lacht ze. Ik steek een duim op en doe net alsof ik dood ga. 'Haha, wat ben je toch een gekke vriendin!' Giert ze het uit. Ik lach en daarna zwemmen we nog wat door de heldere zee.
Als we er uit willen komen de jongens op ons af rennen en spetteren ons helemaal nat. 'Mac!!!' Gilt lis. Snel rennen we het water uit. We ploffen neer op onze handdoeken en genieten van de zon. 'Ik wil echt bruiner worden.' Klaagt Lisa naast mij. 'Ga dan langer in de zon liggen.' Geef ik als tip. 'Hmm' Ik hoor haar nog mompelen. 'Saartje?' Zegt ze met een lieve stem. Ik zucht 'Wat wil je van mij?' Zucht ik diep. 'Zou je een ijsje willen halen voor mij.' Ik denk even diep na. 'Alsjeblieft!' Ze komt smekend voor mij staan met haar handen ook smekend. 'Oké, maar dan ga jij nu wel vragen of de jongens ook willen.' Zeg ik op een voorwaarde. 'Oké.' Ze sprint naar het water en begint ze roepen.
Even later komt ze terug rennen. 'De jongens willen allebei een waterijsje.' hijgt ze. 'Oké, en wat wil jij?' Doe mij maar een bolletje met chocola en een met aardbei.' Ik knik en pak mijn portemonnee uit mijn tas. 'Ben dan zo terug!' En ik loop richting het strand tentje.
Ik kijk op de ijs kaart wat er allemaal is. hmm alles ziet wel lekker. Ik kies uit eindelijk voor de Cornetto. Ik ga netjes achteraan de rij staan en wachten tot ik aan de beurt ben.
.'Hello madam, what can it be?' '2 rockets, a scoop of strawberry and a scoop of chocolate on a cone, and a Cornetto.' Bestel ik. 'Okay, even more?' 'No.' De kassasier begint te scheppen en de ijsjes te pakken. 'Here are it.' En hij geeft mij de 4 ijsjes. 'Thank you!' Ik geef hem zijn geld en loop terug. Nu zitten de jongens er wel en volgens mij komen ze net uit het water wat de druppels druipen nog van ze af. 'Hier!' Ik geef ze hun raketje en Lisa haar hoorntje. 'Dankje!' Komt er van alle kanten. 'Alsjeblieft.' Ik maak mijn Cornetto open en begin er snel aan.
Ik lig hier samen met Tobias te genieten in de zon terwijl Mac en Lisa een water gevecht houden. 'Saar?' 'Ja?' 'Nog even over die date hé, zullen we dat straks doen?' 'Oké, is goed.' Ik kijk hem wat verbaasd aan, ik dacht dat het een grapje was maar blijkbaar dus niet. 'Wat gaan we dan doen?' 'Dat is een verrassing. Nouhou hij weet dat ik altijd super nieuwsgierig ben. 'Laat je verrassen meid.' Ik kijk naar Lisa en Mac, wat zien ze er gelukkig uit. 'Ze zijn wel cute samen hé.' 'Ja, ze passen echt precies bij elkaar.' Ik ben blij dat mijn broer gelukkig is en dat mijn beste vriendin gelukkig is.
BIJ DE ZONSONDERGANG
We zitten nu gezellig bij een strand tentje te eten en we hebben een mooi uitzicht op de zee. 'Ooh, ik wil elke dat zo'n uitzicht als ik aan het eten ben' Zucht Lisa. 'Ja.' Zwijmel ik. 'Dan eten we hier toch elke dag tot we weer naar huis gaan.' Stelt Mac voor. Iedereen stemt in.
Als iedereen het op heeft kom opeens Tobias naar mij toe lopen. 'Kom je?' 'Oké.' Antwoord ik twijfelig. Hij pakt mijn hand vast en neemt mij mee naar de kader.
'Lieve Saar, je bent nu al bijna mijn hele leven mijn buurmeisje en mijn beste vriendin. Ik heb in mijn hele leven nong nooit zo'n goede vriendschap en lol gehad met een meisje, allen voelde ik de laatste jaren meer dan alleen vriendschap. Ik werd verliefd op je.' Ik begin te blozen, dat had ik helemaal niet merkt. 'Ik heb het een hele tijd voor mij gehouden omdat ik onze vriendschap niet wilde verpesten, maar ik wou wel dat je het wist. Dus ik koos dit moment uit om het je te vertellen.' Nu is hij stil en is hij ook rood geworden. Ben ik ook op hem? Ik voel mij al mijn hele leven veilig bij hem, hij weet mijn diepste geheimen en is mijn beste vriend. 'Tobias.' 'Ja.' 'Ik denk dat ik ook verliefd ben op jou.' Zeg ik wat onzeker. 'Echt!' Ik knik voorzichtig en Tobias geeft mij een knuffel. Als ik hem los laat. Ik kijk hem diep in zijn ogen aan, ja dit is hem, de jongen van mijn dromen. Waar ik al heel lang bevriend mee ben en nog nooit is opgemerkt hoe leuk, lief en knap hij is. En dan, dan zoent hij mij, mijn eerste zoen en mijn eerste zoen met hem. Wat ben ik verliefd op hem.
(foto's van Saar en Tobias😍)
'Woehoe!!' Ik hoor geschreeuw en gegil. 'Jaa!!' Ik kijk op en ik zie Mac en Lisa daar staan. Tobias en ik worden allebei rood en Lisa komt naar mij toe rennen. 'Jaa! Mijn beste vriendinnetje is eindelijk verliefd!' En ze knuffelt mij dood. Als ze mij eindelijk los heeft gelaten hoor ik mijn broer tegen Tobias praten. 'hé bro, je zorgt wel goed voor der hé.' 'Tuurlijk gast.'
'Kom we gaan naar huis.' Stelt Mac voor als we een uur verder zijn. We pakken onze spullen en ik neem de strandtas mee. Tobias slaat zijn arm om mij heen en Mac doet het zelfde bij Lisa. Tobias en ik zijn niet weg van elkaar te slaan en als we dan eindelijk klaar zijn met spullen opruimen ga ik snel mijn tandenpoetsen en omkleden. Na mij poets Tobias zijn tanden en komt naast mij liggen. Hij slaat zijn armen om mij heen en ik kruip tegen hem aan. 'Slaap lekker schoonheid.' 'Slaap lekker dikzak.'
Jaaa, ze zijn samen! Of is het leuker om Saar met Sem verkering te laten hebben? Laat het even weten!
JE LEEST
Een nieuw begin {VOLTOOID}
AcciónDit boek gaat over een meisje Saar. Zij laat je zien dat je door allemaal dingen heen moet in het leven. En dat niet alles zo makkelijk is dan dat het lijkt. Ranglijst:❤ 19 in actie! 22 in spannend