H8. Party Time

310 12 4
                                    

'Wat ga je aandoen?' Ik keek weifelend rond in mijn hutkoffer. Her en der lag er wat kleur, maar voor de rest lagen er vooral grijze schoolgewaden. 'Ligt eraan, is het een formeel feestje of is het echt een feestje feestje?' Anne dacht heel even na, ze kreeg een kleine denkrimpel op haar voorhoofd en ze haalde een hand door haar blonde haren. 'in het begin is het vooral dansen en wat eten, maar als de iets kleinere Griffoendors weg zijn, het feestje is vanaf jaar drie, word het pas echt leuk, dan gaan we spellen doen, drinken en word er meestal wel wat gezoend en gedaan.' Ik schudde lachend mijn hoofd. 'Ik ga wel gewoon voor een simpele jurk.' Ik pakte een simpele blauwe jurk en trok hem aan. Anne draaide rondjes met haar vinnger als teken dat ik een rondje moest draaien.

'Hij staat je heel leuk!' Zei ze toen ik uitgedraaid was. Met mijn toverstok krulde ik mijn haar. Mijn lange bruine lokken vielen over mijn schouders heen. Ik stapte voorzichtig in mijn schoenen met kleine hakken. Anne had een rood-paars jurkje aangetrokken met een riempje om haar middel. ze had haar blonde haren opgestoken en haar lippen waren dezelfde kleur als haar jurk. 'Ik ben er ook klaar voor!' Zei ze terwijl ze naar de deur van de meisjesslaapzaal liep. 'Ik ook!' voorzichtig liepen we samen de trap af naar de leerlingenkamer van Griffoendor.

het was er best druk, allemaal meisjes in jurken en mannen in gewaden stonden verzameld in de toren. De stellen gingen de hele tijd in groepjes van 4 of vijf naar buiten, om niet te veel aandacht te trekken van de leraren. Katja Bell stond bij het haardvuur ongeduldig op iemand te wachten. haar donkerblonde, bijna bruine, haren had ze in een elegant knotje boven haar hoofd, en ze had een roze jurk aan. George liep naar haar toe en pakte haar hand. Toen George mij zag stak hij even zijn hand op, als begroeting, maar ik wende mijn blik zo snel mogelijk af. Opeens schreeuwe Leo Jordaan door de leerlingenkamer. 'Niet vergeten! De zevende verdieping tegenover het tapijt van Barnabas de Onbenullige! Denk aan 'De beste feestgelegenheid!''

Het was onze beurt om naar de Kamer te lopen. Achter ons liepen Harry, Ron en Hermelien. 'Hey Anne, wie heb je bij je?' Vroeg Hermelien beleefd. 'Dit is Hazel Spark, een vriendin, Hazel, dit zijn Hermelien, Ron en Harry.' Ik glimlachte naar ze. Harry stak zijn hand uit. 'Jij bent nieuw toch?' Vroeg hij. 'Ja, ik zat eerst op Beauxbatons, Maar ik ben verhuisd naar Engeland dit jaar.' We kwamen bij een kruising, en we keken even goed om ons heen. 'Niemand, kom maar.' Zei Ron, die vooraan stond en keek of de kust veilig was. 'Moeten we dit wel doen? Straks betrapt een leraar ons nog!' Zei Hermelien twijfelend. 'Maak je geen zorgen, het is maar een klein stukje lopen.' Zei Harry sussend. Toch holden we een stukje naar de volgende trap. uit een klein gangetje kwam professor Anderling gelopen. 'Shit, snel daarheen!' Fluisterde Anne. We snelden een bezemkast in.

'Is de kust veilig denk je?' Vroeg ik. 'Dat merken we snel genoeg.' Ron opende de deur van de kast tot op een kier. 'Ja, alles veilig, kom maar!' we kropen de bezemkast uit, niet geheel soepeltjes, want Anne stootte een fles afwasmiddel om, die zich langzaam verspreidde over de kleine kamer. We holden snel naar de gang op de zevende verdieping. Ik dacht met mijn hele brein over een feestlocatie na, en er verscheen een grote bruine deur. We keken elkaar even aan en we stapten naar binnen.

Het was heel druk; uit de muren leek muziek te komen, bijna iedereen had lol. Mensen waren aan het dansen, kletsen, of ze aten wat aan de kleine tafeltjes die er stonden. We namen afscheid van Harry, Ron en Hermelien en liepen naar de tafel met allemaal kleine hapjes. Ik pakte een ketelkoek en nam er een grote hap. Er stond een grote schaal met Oude Klare's Jonge Borrel, flessen boterbier, en een bord met dropslakken, suikerveren, ballonbruisballen en knalbonbons. in totaal waren er 4 van die tafels; aan iedere zijde één. Een nummer van de Witte Wieven schalde door de kamer heen. 'ohh! Kom dit is een van mijn favoriete nummers!' Anne sleepte me mee naar de dansvloer. De hele avond dansten we wat af, dronken we wat, kletsten we met andere Griffoendors en pas toen de derde en vierde jaars weggingen werd het wat rustiger. na een tijdje waren we nog maar met z'n tienen of twaalfen. waaronder Katja, George, Fred en Leo. 'Wat gaan we doen!?' Vroeg Fred luid. Angelique antwoorde: 'Truth or dare!' Iedereen stemde in. We gingen in een kleine cirkel zitten, met de schaal Oude Klare's in het midden. 'We doen het zo, als je de beurt krijgt moet je zeggen of je een opdracht wilt doen of een vraag wil beantwoorden, wil je dat niet, dan neem je een shotglaasje Oude Klare's. doe je dat wel, dan mag je de volgende persoon aanwijzen om iets te doen of te beantwoorden, anders doet de persoon links van je dat.' Iedereen begreep het, en we begonnen. Leo moest als eerste, 'Anne, Zou je me voor 10 euro willen zoenen?' Ik maakte kotsgeluiden om te laten merken dat ik het absoluut nooit zou doen. Anne duwde me omver, zodat ik tegen River aanbotste. wacht, River? 'River!? sinds wanneer ben jij hier.' Vroeg ik lachend. 'SInds het hier niet meer druk is.' Ze haalde haar schouders op. 'Oke Anne, wat is je antwoord?' Ze schudde onmiddelijk haar hoofd. 'Nee! natuurlijk niet, voor geen goud zou ik jou zoenen!' Iedereen moest hard lachen, ook Fred en George. Er was al de hele avond een Gespannen sweer tussen ons. 'Anne, wie moet nu?' Anne vroeg aan George wat hij het irritandst vond aan Fred. 'Dat hij zo lelijk is, ik bedoel, ik ben toch echt de knapste.' Toen was Fred aan de beurt. 'Hazel, truth or dare?' Nog niemand had dare gezegd, dus ik wilde de eerste zijn. 'Dare.' Een paar mensen maakten oeee geluiden. Fred overlegde even met Leo, die rechts van hem zat. 'blijf gedurende 6 minuten met George in die,' Hij wees even naar een deur aan de rechterkant van de ruime kamer, 'kast, jullie mogen zelf kijken wat jullie daar doen.' Ik keek boos van Fred naar George. 'Je mag hem skippen! maar grote kans dat je dan alsnog met hem in bed beland!' Zei Angelique luid. Ik was nog steeds een beetje in shock, terwijl George zijn hand uitstak om me vervolgens te begeleiden naar de grote bruine deur, met gouden deurknop.

What's gonna happen now? Haha😂 mn broer is gister geslaagd en letterlijk de hele familie kwam even langs😂 hoop dat jullie genoten hebben van dit hoofdstuk😘

Xxx MH

"Sparklin' Weasley"- Wemel TweelingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu