Pov George
Ik slikte, wat had ze allemaal gehoord?!
'Ehh, welk stuk bedoel je?' Ze keek me aan met een glinster in haar ogen. 'Fred en Anne.' Ik haalde opgelucht adem.
'Hij vind haar dus leuk hè.' Ik knikte.'Hazel het spijt me.' Flapte ik er opeens uit.
'Wat spijt je?' Ik sloot mijn ogen even.
'Dat ik zo'n lastpak was de afgelopen tijd.' Ze wuifde mijn exuses meteen weg. 'Het zou mij juist moeten spijten, je bedoelde het alleen maar goed en ik zat je de hele tijd af te zeiken.'
'Dus, vrede?' Hazel knikte en stak haar hand uit, die nog een beetje bleek was van dat lange stilliggen. 'Vrede.'____
Pov Hazel
De volgende ochtend werd ik ontslagen uit de ziekenzaal, en kon ik weer lessen volgen.
'George en ik hebben een wapenstilstand ingevoerd, omdat we allebei vrienden zijn met jou.' Zei Anne.
George knikte, soms, als jongens iets heel liefs hebben gedaan, kun je ze niet blijven haten. Zo is het ook bij George, Fred en mij gegaan. 'Ik heb nog wat Mestbommen en vilder is niet in zijn kantoor, heb je zin om hem boos te maken?' Fred knikte gelijk, 'We hebben nu toch een uur geen les.' Ik schudde mijn hoofd. 'Ik moet nog leren voor onze S.L.I.J.M.B.A.L.L.E.N., en ik moet nog heel veel huiswerk inhalen.' Anne knikte begrijpelijk. 'Als jij niet gaat ga ik ook niet,' De jongens knikte instemmend. 'Wij helpen je wel met je huiswerk, toch George?' hij knikte opnieuw.'Euhhg, ik haat huiswerk.' Zei ik terwijl ik mijn Waarzeggerij opstel voor me had. 'Volgens mij heb je op woensdag en donderdag hetzelfde gedroomd.' Zei Fred terwijl hij wees naar het schema dat ik had gemaakt over mijn dromen. 'O, nou ja, dan heb ik gewoon vaak dezelfde droom.' Anne hielp me met mijn Geschiedenis van de toverkunst huiswerk, als ik haar zou helpen met toverdranken. 'Zometeen alleen nog Kruidenkunde en dan zijn we klaar.' River kwam er gelijk bij staan. 'Kruidenkunde? Moet ik helpen?' River was ook langsgekomen toen ik in de Ziekenzaal lag, en zij en Anne hebben sorry tegen elkaar gezegd en ze zijn nu best goede vrienden. 'Ja graag, ik snap niks van die zelf bevruchtende struiken, kun je me daar mee helpen?' We keken allemaal tegelijk om, Marcel Lubbermans, een kleine derdejaars keek River hoopvol aan. 'Dat is lesstof voor vijfdejaars.' Zei ze terwijl ze in haar boek bladerde. 'Weet ik, maar ik wil er graag wat meer over weten.'
Die middag waren we alleen maar bezig met huiswerk, tot Fred en George naar me toe kamen met een stuk perkament in hun handen. 'Hazel, we vinden dat je hiervan moet weten, ook al geven we het binnenkort weg.' 'Het is een blanco stuk perkament, echt super cool man!' Lachte ik sarcastisch. 'Neehee! let op,' George wees met het puntje van zijn toverstok op het perkament. 'Ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb.' vanaf de punt van de stok verspreidde kleine beetjes inkt over het perkament. Ik keek er eerst met opgetrokken wenkbrauwen naar, niet wetend wat er gebeurde. opeens zag ik dat het een map was, een map van Zweinstein. Ik keek er vol ontzag naar en zocht naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Toen ik die had gevonden zag ik daar opeens 3 kleine stipjes, waarvan er één mijn naam had. 'Wow...' Fluisterde ik zacht. 'Tof hè?!' ik knikte. 'We kunnen er tot het volgende uitstapje naar Zweinsveld nog van genieten, dan geven we hem aan Harry,' George keek me verwachtingsvol aan, 'Dus, wil je vannacht mee?' Ik twijfelde. 'Wat gaan we doen dan?' Fred grinnikte. 'We gaan vannacht naar Zweinsveld, even ronddollen en zo.' Ik keek naar de kaart. 'Hoe wil je daar komen zonder langs de dementors te moeten dan?' George schudde verontwaardigd zijn hoofd. 'Het antwoord ligt voor je princess.' Ik keek aandachtig naar de kaart, Fred wees met zijn wijsvinger naar een standbeeld op de derde verdieping. 'De eenogige heks?' Vroeg ik verward. 'Daarachter is de weg naar Zweinsveld.' Ik schudde langzaam mijn hoofd.
'Het is gewoonweg te riskant nu, er zijn daar allemaal dementors, vanwege Sirius Zwarts, onze S.L.I.J.M.B.A.L.L.E.N. zijn binnenkort, dus als we vannacht van school gestuurd worden, hebben we ons hele leven verprutst.' Ik zag Fred en George elkaar even aankijken. ' Kill joy! Maar, het is toch lachen? Een beetje ronddolen in Zweinsveld?' Ik zuchtte geïrriteerd. 'En levensgevaarlijk, ja. Zijn jullie vergeten dat Sirius Zwarts op dit moment op vrije voeten is? En dat hij twaalf dreuzels in een keer vermoord heeft nadat hij de Potters heeft verraden?!' Ik begon nu echt geïrriteerd te worden. 'Daar heb je wel een beetje gelijk in ja, kom dan in ieder geval mee om Vilder te pesten!' Ik rolde lachend met mijn ogen. 'Oke dan, dan ga ik wel mee.' George en Fred keken me allebei met stralende onschuldige lachjes aan. 'Jullie zijn echt kleuters.'
Sorry dat ik (alweer) zo lang niet heb geupload, ik vergeet het gewoon iedere keer... Maar, we zijn bijna bij de 400 reads, dus als je lief bent deel je dit boek met al je vrienden en familie :) En als je nog liever bent geef je ook gelijk even een sterretje <3
Xxx MH
JE LEEST
"Sparklin' Weasley"- Wemel Tweeling
FanfictionAls je ouders tegen alles zijn wat met dreuzels te maken is het best moeilijk om vrienden te worden met bloedveraders. Daarom is het voor Hazel Louis Spark moeilijk om vrienden te worden met Fred en George Wemel. Ze haatte hen eerst, om verschillend...