'Hazel! Hazel word wakker!' Zwemmend in het zweet schoot ik overeind. 'Wat, wat is er?' Mevrouw Wemel zat op het matras waar ik net op lag. Daarnaast stonden meneer Wemel en de tweeling. 'Je was nogal hard aan het schreeuwen en gillen, dus we dachten, laten we even kijken of ze niet toevallig dood gaat.' Zei Fred sarcastisch. 'George!' Riep mevrouw Wemel boos, terwijl ze Fred een klap gaf. 'Huh?' Zei ik verward. 'Mam, ik ben Fred.' Mevrouw Wemel schudde geïrriteerd haar hoofd. 'Gaat het een beetje meisje?' Mijn hoofd bonkte van de nachtmerrie die ik net had. 'I-Ik denk het, beetje hoofdpijn.' Meneer Wemel voelde voorzichtig mijn voorhoofd. 'Je hebt geen koorts, had je een nare droom ofzo?'
'J-Ja, ik denk het wel.' Het was weer dezelfde droom geweest als op Zweinstein, en ik begon me zorgen te maken. 'Waar ging hij ov-' Begon George, tot hij blijkbaar besefte dat hij het al wist, en het een best onbeleefde vraag is. 'Wil je wat water?' Ik schudde mijn hoofd. 'Hoeft niet, ga maar weer slapen.' Meneer Wemel schudde lachend zijn hoofd. 'Ik dacht eerder aan ontbijt?' Ik glimlachte terwijl ik voorzichtig opstond. 'Is goed.' Fred nam me op zijn rug mee naar beneden, waarna ik gapend aan de keukentafel ging zitten. 'Vrolijk kerstfeest trouwens.' Zei ik toen mevrouw Wemel een bord met pannenkoeken voor me op tafel zette. 'Jij ook lieverd.' Ik nam, na goed te hebben geblazen, een hapje van de pannenkoek. 'Moet je geen cadeautjes uitpakken?' Vroeg Ron toen hij me samen met meneer en mevrouw Wemel aan tafel zag zitten. Ik verslikte me in mijn ontbijt. 'Heb ik cadeaus dan?' Mevrouw Wemel keek schuldbewust naar de grond. 'Ik vind dat iedereen die zich in ons huis bevind met kerst recht heeft op cadeautjes.'
Deze vrouw is oprecht veel te lief
'Heel erg bedankt mevrouw Wemel.' Zei ik terwijl ik opstond om haar te omhelzen. 'Het was geen moeite lieverd, echt niet.' 'Nou kom je nog of niet?' Hoorde ik George zeggen. Hij had een blauwe trui aan met de letter G erop 'Jaja, ongeduld.' We liepen naar de woonkamer, onder de kerstboom lag een grote stapel cadeaus. 'Wel handig, die letters op jullie truien.' Zei ik toen ik Freds groene trui zag, met de letter F erop. 'Ja, vooral als ze ze de hele tijd omwisselen.' Zei Ginny lachend, terwijl ze me een mooi ingepakt pakje gaf. 'Dankje Ginny!' Het was een niet zo heel groot pakje, met een briefje op de voorkant.
Hey Hazel!
Dit is alvast het eerste deel van je verjaardagscadeautje, overmorgen komt de rest, als we langskomen, ik hoop dat je het leuk vind!
Groetjes, Anne en River. X
Ik begon aan het openmaken van het pakketje, er zat een super lekker ruikend parfum in. op de voorkant van de fles stond een tekst gegrafeerd: Selfmade. Gelijk wist ik wie dit had gemaakt; Anne had me verteld dat haar moeder haar had geleerd de lekkerste parfums en geurtjes te maken. Ik spoot een beetje op mijn pols en rook eraan. 'heerlijk!' Fluisterde ik zacht. 'Waar ruikt het naar?' Vroeg Ginny nieuwsgierig. 'Ik ruik iets bos- achtig, chocola en-' Het laatste kon ik niet helemaal thuisbrengen, 'het ruikt een beetje als bezemsteel wax.' Ik vond de geur gelukkig niet onaangenaam. 'Laat eens ruiken?' Vroeg Ginny. Ze pakte mijn hand en bracht hem naar haar neus. 'Huh, ik ruik iets compleet anders, het lijkt er wel op, maar ik ruik absoluut geen chocola.' Ik rook nog eens goed, en een duidelijke chocolade geur drong door mijn neusgaten. 'Hm' Zei Ginny schouderophalend, 'ik zal wel gewoon een slecht ruikzintuig hebben.'
'Nog een!' Riep Fred terwijl hij een zacht pakje recht in mijn gezicht gooide. 'Van mijn ouders.' Zei ik twijfelend. Ik voelde Harry's ogen in mijn rug branden terwijl ik het pakje openmaakte.
In het cadeau zat een donkerblauwe galajurk. 'Hij is echt heel mooi!' Zei Hermelien terwijl ze de zachte stof door haar vingers liet glijden. 'En een maat te groot.' Zei ik terwijl ik naar het labeltje in de kraag keek. 'Weet je moeder je maat niet ofzo?' Ik schudde mijn hoofd. 'Dat boeit ze niet zo veel om eerlijk te zijn.'
Ik ben oprecht echt heel blij nu, zoals jullie misschien wel weten had ik nogal problemen met dit verhaal, alle hoofdstukken stonden door elkaar en ik kon het niet veranderen, volgens mij is dit weer voorbij. Dat betekend dus dat ik weer actief ga schrijven en uploaden! Ik ben al een tijdje afwezig op Wattpad door de struggles die ik had, maar die zijn nu dus over! ook ben ik begonnen op een nieuwe school, ik zit nu in de tweede klas van de middelbare school. ik heb hier veel leukere vriendinnen dan op mijn oude school, die ik al sinds vorig schooljaar niet heb gesproken, dus daar ben ik ook heel blij mee! :)
Xxx MH
JE LEEST
"Sparklin' Weasley"- Wemel Tweeling
FanfictionAls je ouders tegen alles zijn wat met dreuzels te maken is het best moeilijk om vrienden te worden met bloedveraders. Daarom is het voor Hazel Louis Spark moeilijk om vrienden te worden met Fred en George Wemel. Ze haatte hen eerst, om verschillend...