Het was de dag voor we terug gingen naar Zweinstein. Alle hutkoffers waren al ingepakt en stonden klaar in de woonkamer.Ik zat een potje knalpoker te spelen met Fred, George, Anne en River. 'Ik win!' Riep ik vrolijk uit terwijl er een grote knal klonk in het midden van de tafel. We schrokken van het harde geluid. Mevrouw Wemel kwam geïrriteerd de woonkamer binnen. 'Wat had ik nou gezegd over knalpoker spelen in de woonkamer!?' Zei ze streng, 'ik had beter van jullie verwacht Fred en-' Ze maakte haar zin niet af, omdat er een jonge vrouw met roze haar binnenkwam. 'Tops!' Riep de tweeling gelijk vrolijk uit. 'Hey jongens!' Antwoorde de vrouw, die waarschijnlijk Tops heette, nog vrolijker. 'Hey River!' Ik zag River nog witter wegtrekken dan ze al was. Plots ging er een lampje aan in mijn bovenkamer. De achternaam van River was Tops. 'Hey Tops.' Zei River een beetje beschaamd. Iedereen leek het niet te snappen, behalve ik. 'Dit is mijn nichtje, River Tops, had ze dat jullie nog niet verteld?' Iedereen schudde haar hoofd. Mijn hoofd ratelde als een bezetene.
'Ik dacht ik kom even kijken hoe het met je gaat, ma maakte zich al zorgen dat je je spullen zou vergeten.' River lachte een beetje geforceerd. 'Ik heb alles ingepakt, Hazel en Anne hebben me geholpen.' Ik glimlachte vriendelijk naar Tops.
'Konden Andromeda en Ted niet ook even langskomen?' Vroeg mevrouw Wemel terwijl ze een kop thee voor Tops' neerzette. 'Nee, ze zijn nogal druk, ik probeerde ze nog over te halen.' Ondertussen neigde het gezicht van River bijna naar groen, en ik wenkte dat ze even mee moest komen. Ook maakte ik even snel een wenkgebaar naar Anne. We stonden gedrieën op. 'Wij gaan nog even kijken of we alles hebben ingepakt.' Bedacht ik snel terwijl we naar boven liepen. We besloten om maar even de kamer van Fred en George in te gaan. Het rook er naar buskruit en vuur.
'Wat is er Hazel?' Vroeg Anne een beetje verbaasd. Ik knikte naar River. 'Je lijkt een beetje van slag, heeft het iets te maken met je nicht?' River knikte. 'Ik dacht al dat jij het als eerste door zou hebben,' ik keek verbaasd op. 'O, wat dan?' Ze haalde haar ouders op. 'Vanwege je ouders, die zijn toch zo gesteld op hun kennis van puurbloed tovenaars?' Ik knikte. 'Heb je nooit van die boeken gelezen met de hele reutemeteut over alle toverfamilies?' Ik dacht even na. 'Jawel, ik heb ze wel eens door gebladerd.' River keek me verwachtingsvol aan.
'Denk even goed na, de familie Tops stamt af van-' Eindelijk begreep ik het. 'De familie Malfidus en van Detta!' Zei ik geschrokken. River knikte.
'Dat laatste.'
'Geen wonder dat je ouders er nooit zijn, ze zitten in Azkaban!' River knikte. Ik liep naar haar toe en omhelsde haar. 'Het maakt niet uit, je bent nog steeds de zelfde aardige heks die we gewend zijn.' Anne leek het nu pas echt te snappen. 'Azkaban is de tovergevangenis toch?' Ik knikte. 'En waren de van Detta's geen aanhangers van Voldemort?' 'sstt!' Sisten River en ik tegelijk. We dachten waarschijnlijk allebei hetzelfde, alleen wisten mijn vrienden nog niet dat mijn ouders voor De Heer Van Het Duister werkten.
'Moeten we dit Fred en George niet vertellen?' Vroeg Anne terwijl ze naar de deur wees. 'Ik weet niet of ik het nog langer voor me kan houden.' Antwoorde River.
Fred en George waren niet heel verbaasd toen te het hoorden. 'Als je er over na denkt kun je het ook wel zien.' Hadden ze gezegd, ik kon zien dat River dat geen leuke opmerking vond en gaf Fred een klap. 'Maar dat maakt helemaal niet uit natuurlijk, je bent nogsteeds dezelfde River voor ons.'
'Zie je wel River,' zei ik toen we 's avonds in onze slaapzakken op de grond lagen, 'het maakt niemand uit dat je familie bent van dooddoeners.' Terwijl ik dat zei voelde ik dat ik wit wegtrok. Ik wist zeker dat mijn familie de familie van Detta kende, het waren immers beide Dooddoener families. 'Dankje Hazel, dat is echt heel aardig.'
Met een knoop in mijn maag viel ik die avond in slaap, wetend dat we er morgen weer vroeg uit moesten om terug te gaan naar Zweinstein.Plottwist! Haha, ik had dit hoofdstuk al zo lang in mijn hoofd, en ik ben blij dat hij eindelijk gepubliceerd is :) wie vinden jullie eigenlijk leuker? Anne of River? ♡
Xxx MH
JE LEEST
"Sparklin' Weasley"- Wemel Tweeling
FanfictionAls je ouders tegen alles zijn wat met dreuzels te maken is het best moeilijk om vrienden te worden met bloedveraders. Daarom is het voor Hazel Louis Spark moeilijk om vrienden te worden met Fred en George Wemel. Ze haatte hen eerst, om verschillend...