~4~

353 9 0
                                    

Klockan ringde för att matte lektionen nådde sitt slut, "Så vi möts efter skolan och så sticker vi hem till mig" sa Kim Nam-joon och gick ut ur klassrumet. Säkert till hans gäng, jag tog ett djupt andetag för att försöka lugna ner mig och begav mig ut ur klassrummet.

När jag kom upp till mitt skåp blev jag stoppad av en tjej med ett vänligt ansikte. Hon hade choklad bruna ögon och ett skinande vitt leende. "Hej, mitt namn är Hyun Sung du måste väl vara ny här?" Hon bugade. "Ja, jag kom hit igår" jag bugade också. Hon såg jätte snäll ut, nästan för snäll ut. Varför kom hon till mig? "Oj förlåt jag glömde presentera mig! Mitt namn är Rose" jag log och låste upp mitt skåp. "Jag såg att du var ensam på matten eftersom vi går i samma klass, vill du kanske hänga med mig och äta?" Jag blev ganska förvånad av hennes fråga, är hon också ny här? "Visst jag hänger med gärna!" Lyckan spreds ut i min mage. "Men är du också ny här?" Jag frågade medans vi gick ner för trapporna. Hon skrattade "Jag kom hit för sju veckor sedan, så jag är kanske inte längre är så ny". Jag log till hennes svar. "Men att se dig ensam gjorde ont här" hon pekade på sitt hjärta. Jag skrattade och vi båda kom in i matsalen, tog vår mat och satte oss ner på ett tomt bord som hade två platser. "Jag har hört mycket om dig från Kim Nam-joon" Hyun Sung tog en tugga av sin biff, mina ögon blev större och jag satte vatten i halsen. Om mig? På två dagar!? Hyun Sung såg upp och kollade på mig med oroliga ögon. "Gud" jag hostade igen, "på två dagar?" Hyun Sung slappnande av när hon såg att jag var okej. "Kim Nam-joon är ganska snabb när det kommer till tjejer" hon fortsatte "alla i skolan kallar han för en player" hon tog en till tugga av sin biff. "Men det är inte bara han, utan hela kill gänget här i skolan kallas för players". Players? "Du menar att dem spelar tjejer som kort?" Frågade jag, hon nickade till mitt svar.

"Exakt"

"Just another player"Where stories live. Discover now