~21~

110 1 1
                                    

Hejsan alla! Tack så mycket för 4k läsningar! Trodde aldrig att det skulle komma såhär långt!!<33 Det kommer att bli svårt med att uppdatera min berättelse för att jag har börjat mitt första år i gymnasiet! Det är mycket som händer och så vidare. Hoppas att ni förstår finisar!!<33

-----------------------------------------------------------------------------------------

Att hänga på stranden med medlemmarna blev inte så kul längre, vem tror jag att jag är? Krossar två av mina bästa vänners hjärtan. "Rose?" Rapmon kollade på mig. "Hm? Ja?" Jag log lite lätt, "jag har ropat ditt namn i typ fem minuter nu är allting okej?" Han såg bekymrad ut.

"Ja! Allting är perfekt" jag försökte skatta bort det. Rapmon rynkade pannan, "säkert?".

"Ja absolut! Allting är okej". Rose varför ljuger du? Du mår ju inte alls bra, varför försöker du dölja det?

"Iallafall vi är på väg hem nu, kom så går vi till bilen." Rapmon höll i min hand. Jag blev lite överraskad, "vadå? Får jag inte hålla i din hand?" Frågade han och flinade. Jag stod tyst en stund, "jo absolut." Det känns konstigt, Rapmon brukar aldrig hålla i min hand. Men det här blev för mycket, jag gillade inte det.

När vi kom fram till bilen så satte jag mig längst bak med Rapmon, J-hope och Suga i vår stora skåpbil. Jin satt längst fram och körde medans Teahyung, Jimin, Jungkook satt i mitten. Det blev en tyst bil resa, ingen sa ett enda ord. Jag visste att allt var mitt fel. Jag ville bryta den tysta spänningen så jag tryckte ut- "Så killar, vad tyckte ni om dagen?".

"Den blev bra tills du förstörde den." Jimin mumlade, "Jimin!" ropade Jin medans han svängde med ratten. "Vad hyung?! Det är ju sant!" Jimin såg jätte upprörd ut, jag ville bara krypa ihop till en liten boll. Jag ångrade att jag ställde den frågan. "Hörni ni behöver inte brå-" Jag försökte lunga ner situationen.

"Respektera Rose känslor! Bara för att alla andra tjejerna var ihop med dig betyder det inte att Rose kommer vara det." Jin kollade på bilens innerbackspegel, han såg också arg ut. Argare än Jimin. Jag svalde hårt och nervositeten började krypa fram. "Vad hände?" frågade Jungkoook oskyldigt, "Jag och Jin förklarade våra känslor för Rose, och vet du vad hon gjorde? Hon tackade nej! Den lilla horan!"

" Yah! Jimin det räcker nu." Suga sa till honom, jag blev helt stum. Jimin vände sig om och la armarna i kors, brydde inte sig alls att han kallade mig för hora. Mina ögon fylldes med tårar men inte ett enda snyft hördes från mig, jag lutade mig mot bilfönstret och försökte dölja mina tårar. Rapmon som att bredvid mig såg att tårar rann ner för mina kinder, "Rose bry dig inte vad Jimin sa, han menade inte det." Viskade han och höll i min hand igen. Han klämde lite försiktigt på den. Mina läppar darrade, jag ångrar allt jag gjorde idag. Det var ju inte meningen att såra Jimin. Jag grät hela bil resan, Rapmon höll i min hand hela bilresan.

När Jin stannade skåpbilen utanför mitt hus hoppade jag ut och sa inte hejdå till dom andra. Jag gick raka vägen hem med min ryggsäck hängandes från min rygg. Jag tog ett djupt andetag, jag hoppas att Jimin har ångrat sig.

&quot;Just another player&quot;Where stories live. Discover now