Jag var fastfrusen i marken och bara stirrade på Jimin. "Rose?" Jimin lade handen på min axel och skakade mig lite lätt. Varför säger han det här nu? Varför ska han förstöra det här momentet?
"Ja Jin jag kommer!" Jag ropade och sprang till Jin. Jimin stod kvar där med ett öppet hjärta som just blev krossat. "Vad gjorde ni två där nere?" Frågade Jin "ingenting, vi bara... njöt av utsikten" jag ljög. "Äsch det finns inget finare än the world wide handsome som man kan njuta av att se." Han flinade, jag himlade med ögonen. När vi kom fram till stranden så letade Rapmon efter krabbor, Suga sov vid sidan, Jungkook, J-hope och Tae lekte i vattnet. "Typiskt våra medlemmar" mumlade Jin för sig själv. Just då fick jag en idé, "Jin jag såg en liten affär på vägen hit, vad sägs som att vi går dit och köper glass till dom andra?" Jins ögon sken upp han nickade.
"Hörni! Vi har köpt glassar till er!" Ropade Jin när vi kom tillbaka från affären. Alla medlemmarna började springa till oss som små barn. I mitt ögonvrån ser jag Jimin komma upp från stället vi va förut, och han ser inte glad ut. Snarare motsatsen till glad, arg. Jag svalde hårt och klistrade fast ett leende på mitt ansikte.
Är han arg på mig?
"Chim!" Ropade Jin och vinkade att han skulle komma hit. "Jiminie vi har fått glass av Rose och Jin!" Ropade J-hope också. Jimin mumlade någonting tyst så att ingen annan skulle höra och tog en glass ur påsen. Han vägrade göra ögonkontakt med mig, fan. "Rose jag måste prata med dig sen" sa Jin och log. "Privat?" Jag frågade och Jin nickade. Ska han också berätta sina känslor? Det känns som att jag kommer explodera själv. När alla killarna inklusive Jimin var nere vid stranden igen gick jag och Jin uppe vid ett berg. Ni kan ju förstå att jag var jätte nervös. Jin är ju så jävla stilig. "Jo Rose," började han "Du förstår att vi har känt varandra länge och att du och jag är nära." Jag nickade, och han höll i mina händer precis som Jimin gjorde. "Du vet att vi lagar mat tillsammans åt dom andra, hänger på kvällarna vid affärer och köper mat." Jag fnissade lite, det var roliga kvällar. "Och till sist så märker jag att du är en så speciell person för mig. Jag ser lite fundersam ut," vad vill du komma fram till?"
"Rose, jag är så himla kär i dig. Kan du inte bli min?"
"Bli din?" Jag upprepade vad Jin sa. Herregud det här händer, Jin berättar sina känslor. "Jin.." jag stod tyst en stund. Jag visste inte vad jag skulle säga. "Behöver du tid för att tänka?" Man kunde höra att han blev sårad, och allt var mitt fel. "Ja, jag tror det". "Inga problem! World wide handsome kan vänta" han log, men det var ett falsk leende.
Har jag krossat två hjärtan på en dag? Vilken hemskt person jag är.
YOU ARE READING
"Just another player"
Fanfiction{Svenska} En 17-årig tjej ska börja på en ny skola, allting är nytt och helt fantastiskt. Men vad hon inte vet är att det finns ett gäng killar som spelar med tjejer och sedan krossar deras hjärtan i miljontals bitar. Alla i skolan kallar dem för "p...