~17~

226 4 3
                                    

Jag trodde aldrig att jag skulle skratta åt Kim Seok-jins skämt. Lustigt nog har en sån slags humor som en gammal gubbe har med sina barnbarn. "Men kom igen Min Yoon-gi! Det var ju skit kul!" Jag försökte uppmuntra honom.

"Nej Rose, det var den mest torraste skämtet jag hört", han gjorde en grimas och lutade huvudet på hans hand. "Vänta" Han stod rätt upp. "Rose du vet väl att vi är kända?". "Ja, Chim sa det till mig".

"Då borde du väl veta våra artist namn" Hans blick borrade sig i min. Artistnamn? Har dem verkligen det?

"Nej tyvärr så vet jag inte."

Min Yoon-gi suckade,"Okej men jag kan berätta det för dig" han lutade sitt huvud på handen igen och fortsatte "Kim Nam-joon kallas för Rapmonster, Jung Ho-seok kallas för j-Hope, Kim Seok-jin kallas för Jin, Jeon Jung-kook kallas för Jungkook, Kim Tae-huyng kallas för V, Park Ji-min kallas för Jimin och slutligen kallas jag för Suga "

"Coolt". Vad det ända jag kunde komma på att säga, "Coolt?" Jin blandade sin maträtt med ett par svarta ätpinnar, "Ja Jin, det är inga namn som är direkt fascinerande".

"Sant." kommenterade Jungkook bredvid mig. "Nog om namn" Jin la den stora kastrullen framför oss, "Maten är klar" han hällde upp nudlar åt mig, Suga, V och Jungkook. "Förresten Rose", V slurpade på sina nudlar. "Du kan kalla mig för Tae, jag blir inte så förtjust när folk kallar mig V".

"Visst" sa jag med munnen full med mat. "Det här är ju supergott!" Man hörde hur jag smaskade. "Är det alltid du som lagar mat?" Jin nickade, "Ja det är alltid jag, de andra vägrar lära sig. Speciellt Rapmon" han andades djupt och tog en skål för sig själv. 

Efter maten tjatade Jungkook om att spela monopol. Ni vet, de där spelet om att köpa hus, hotell och gator. Rapmonster, Chim och J-hope kom också. Vi blev alla till en enda stor familj.

"Jag kommer att vinna Jungkook" Jag köpte en till gata och han gav mig tvåhundra kronor. Han skrattade, "Du? Vinna? Kanske i dina drömmar". "Kom igen Rose! Jag är på din sida!" Rapmon ropade bredvid mig. "Jag kommer inte att förlora!" Jag lät väldigt självsäker när min gubbe gick sex steg på spelbrädan.

"Fan!" Ropade Jungkook "Jag hamnade i fängelset igen" han plutade med läpparna. "Hur mycket pengar har du kvar?" Jag pekade på hans två femtio lappar och på min hela hög med pengar. "Okej! Du vinner" han lade armarna i kors och gav mig en sur min. Jag kollade på Jungkook med en varm blick, det var något med honom som var så attraherande.

Hur hans svarta och mjuk formade ögon matchade ihop med hans maskulina ansikts form.

Hur hans silkeslena hud glänste under spotlights ljusen.

Hur hans mörka hår lockade sig ner på pannan.

Och hans leende som passade perfekt med dem röd pigmenterade läpparna.

Jungkook märkte hur jag stirrade på honom med mina varma ögon och hur ett leende formades på mina läppar. "Rose, är det något?" Jungkook frågade mig.

Jag skakade lite lätt på huvudet, "Nej ingenting alls".

Jag ljuger Jungkook, för att egentligen börjar att få känslor för dig.

"Just another player"Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin