"Kom vi går till mitt rum" ett flin spreds över hela Kim Nam-joons ansikte. "Lycka till mannen" Park Ji-min blinkade med ena ögat. Jag grep tag i min ryggsäck och hävde upp den på ena axeln, "visa mig vägen" en suck undslapp från min mun.
När jag kom in i Kim Nam-joons rum blev jag lika förvånad som när jag första gången såg hans hus, rummet var stort och ganska rent. Sängen var bäddad, hans kläder var prydligt vikta och det luktade fräscht. "Sätt dig på skrivbordsstolen" han pekade på en vit stol. Jag satte mig ner och öppnade min ryggsäck, tog upp mina matte böcker och mitt pennskrin. Kim Nam-joon satte sig på sängkanten och tog fram hans matteböcker. Jag såg att matteboken var ganska sliten och ritad på. Han bryr sig verkligen inte om skolans böcker, jag skulle aldrig vågat att ta sönder en av skolans bö-, "Rose?" Han väckte mig ur mina tankar. Jag kollade upp och mötte hans ögon. "2x+ 2x?" Matte är inte mitt starkaste ämne så jag blev tvungen att gissa, "4x?" jag frågade försiktigt. "Skitbra!" hans ansikte lyste upp. Plötsligt såg jag hur hans ögon ändrades, bara under en sekund. en enda sekund, blev hans ögon ljusbruna och hade små gnistor av ljus i dem. Jag fnissade lite lätt och frågade han.
"2x gånger 4x?"
"8x" Han svarade på direkten, jag blev överraskad av hans direkta svar. "Jättebra Kim Nam-joon!" Jag lät ganska imponerad. Kim Nam-joon gjorde en grimas som fick mig att skratta. Inte visste jag att players kunde vara så roliga. Eller har jag fel?
"Tjena! Behöver ni något?" Någon av killarna sträckte ut sitt huvud från dörren. "Yah! Kim Tae-hyung! Kan du gå?" Kim Nam-joon kastade ett objekt för att träffa Kim Tae-hyung, men istället träffade han dörren. Jag fnissade lätt åt hans miss. "Jag vet att ni lyssnar från andra sidan dörren!" han ropade och vi båda hörde skratt från andra sidan dörren. "Är dem små barn eller?" Jag skrattade lätt. Kim Nam-joon log åt min fråga, "Ja, dem brukar kalla mig för pappan i gruppen". Grupp? Vilken grupp? Jag ville inte fråga Kim Nam-joon om gruppen som han går i, kanske en fotbollsgrupp? Eller en dansgrupp?
Jag hävde upp min mobil från fickan och kollade på displayen, 16:37. Har vi pluggat i tre timmar!? Gud jag lovade mamma att jag skulle vara hemma kvart i fem, "Shit! Jag måste dra hem nu!", Kim Nam-joon lyfte sin blick "Klockan är snart kvart i fem!" jag pratade igen och visade honom klockan på mobilen. Han nickade, "Okej jag förstår, jag kan visa dig vägen till dörren" han log och tog min handled. Min handled. Igen? Japp och igen började han att dra mig till ytterdörren, "Du kan bara gå rakt fram, grinden öppnas automatiskt" han pekade på grinden och log. "Okej tack!" Jag tog på mig mina skor och klev ut ur ytterdörren. Det var fortfarande varmt och ljust ute, jag tackar sommaren för det. Som tur kom jag ihåg vägen från skolan till Kim Nam-joon så jag vet exakt hur jag ska komma hem, nästan som Hans och Greta historien.
Hans slängde stenar på marken när deras pappa och styv mamma körde dem iväg på hästvagnen. Så att båda syskonen skulle kunna komma ihåg och följa vägen hem.
Jag gick på den tomma trottoaren. Några bilar passerade mig, men annars var det helt tomt. Ingen folkmassa alls.
"Jag är snart hemma mamma, oroa dig inte" jag viskade för mig själv och log.
CZYTASZ
"Just another player"
Fanfiction{Svenska} En 17-årig tjej ska börja på en ny skola, allting är nytt och helt fantastiskt. Men vad hon inte vet är att det finns ett gäng killar som spelar med tjejer och sedan krossar deras hjärtan i miljontals bitar. Alla i skolan kallar dem för "p...