~16~

220 4 1
                                    

Idag var det onsdag, första Juni. Mamma var inte hemma på grund av att hon jobbade. Mammas jävla jobb, det tar ju kål på henne. Jag undrar ens vad cheferna tänker när dem säger,

"Ms. Evelin, kan ni inte jobba extra denna helg?"  Eller "Ms. Evelin kan ni inte jobba nattid?" 

 Jag låg kvar i min säng. Idag var det ingen skola, jag tror att det är någon studiedag. Morgon solen lyste upp hela mitt rum. Ett svagt fågelkvitter hördes utanför, det lät så harmoniskt. Jag gick med trötta steg till mitt fönster och rullade upp gardinerna. Allting var grönt. Från buskar till träd. Med olika slags blommor i alla möjliga färger. Bin, humlor och getingar surrade runt och samlade på sig nektar, sommaren är verkligen här. Jag andades djupt, den varma luften hade en svag doft av lavendel. 

Vad ska man göra idag? Kom tanken. Men jag har verkligen ingen aning. Jag bäddade min säng och gick ner till köket, på köksbordet stod en tallrik. Glömde mamma disken igen? Jag gäspade och gick fram till köksbordet. På tallriken låg det en omelett med tre korvar.  Och på sidan av tallriken var det en sallad med olika slags grönsaker. 

Mamma hade inte glömt att ta undan disken, hon gjorde frukost åt mig. "Tack mamma" jag viskade och log för mig själv. Maten smakade gott som vanligt. Det är fortfarande väldigt tidigt på morgonen, klockan var runt halv åtta tror jag. Plötsligt plingade till min telefon som låg på bordet bredvid mig, jag tog upp den och såg att jag har fått ett sms. Men det var från en okänd person. 

Det stod: 'Hej Rose, vill du komma över till oss?/ K'. Hur visste personen mitt namn? Och vem är K? Jag tvekade en stund men skrev tillbaka: 'Vem är du? Och hur fick du mitt nummer?'. Det dröjde inte länge tills den mystiska personen skrev tillbaka. 'Det är Kim Tae-hyung från skolan, Hyun Sung gav mig ditt nummer.' Vilken lättnad. Jag skrev genast tillbaka, 'Jaha. Visst jag kan komma över'. Och med det sista smset gick jag in i duschen. 

Jag närmade mig och plingade på deras dörr. Vilken stor dörr dem har, tänkte jag. Den var gjord av mörkt trä med svarta handtag på va deras sida. "Hej Rose!" Kim Tae-hyung öppnade dörren och gav mig en stor kram. Kim Tae-hyung var alltid så skön att krama. Han började att lyfta upp mig från marken och snurrade några varv. "Jag har verkligen saknat dig" han viskade i mitt öra och satte ner mig. Hans ögon hade en varm ton i sig men också en lekfull blick, likt ett barn. Vi båda gick in i hallen och jag tog av mig skorna. Åt det vänstra hållet fanns det tusentals andra skor på en hylla, "hur många skor behöver ni?" Jag rynkade pannan och pekade på hyllan. 

Han flinade, "många". Jag ryckte på axlarna och vi båda gick in till köket där Kim Seok-jin, Min Yoon-gi och Jeon Jung-kook var. Kim Seok-jin såg mig och vinkade, "Nej men tjenare Rose!" Jag vinkade tillbaka och så småningom om vände Min Yoon-gis och Jeon Jung-kooks huvuden åt mitt håll. Dem båda kom fram till mig och gav mig massor av kramar. Jag blev jätte generös. "Rose jag ska koka lite nudlar och grönsaker, vill du kanske ha lite?" Kim Seok-jin frågade mig och la en stor kastrull på spisen. Jag nickade och satte mig på en av dem barstolarna. Min Yoon-gi och Jeon Jung-kook satte sig bredvid mig. Vi alla tre satt och svajade lätt med benen. "Rose", Kim Seok-jin skar grönsaker och hällde dem in i kastrullen. Jag hummade till svar.

"Vill du höra ett skämt?" Han tog fram ett par chopsticks och vände sig om. Trots att Min Yoon-gis mörka ögon skrek 'JAG KOMMER DÖDA DIG KIM SEOK-JIN' och Jeon Jung-kook som skakade på huvudet sa jag "Ja visst" 

"Vad händer när man kör över en älg?" Han höll sig för skratt. 

"Jag vet inte".

"Den blir MOOUUSEE" Han börja skratta högt. 

"Herregud", Min Yoon-gi rullade ögonen när han såg att jag och Jeon Jung-kook småskrattade.

"Just another player"Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang