För andra gången kom jag in i skolbyggnaden, och åter igen kände jag hur all uppmärksamhet vreds mot mig när jag passerade skolans långa korridorer.
Plötsligt känner jag hur någon krockar in i mig och vi båda faller ner på marken med en duns. Min bakre del värkte av smärta. "Aj", säger jag i en log ton och ställer mig på huk för att ta upp min ryggsäck. Jag kommer snabbt upp på fötter och bugade, "förlåt mig, jag ska kolla vart jag går nästa gång". Jag började rodna av pinsamhet och gick snabbt därifrån. Jag vägrade att få någon ögonkontakt med personen som jag krockade med. Gud va pinsamt, alla måste ha säkert skrattat åt mig.
Precis när jag skulle gå upp till tredje våningen och låsa upp mitt skåp kände jag en hand på min axel. Jag vände mig snabbt om och såg. Nej. En av killarna från gänget.
"Du glömde din telefon", sa han och log. Krockade jag in i honom? "Tack", svarade jag kyligt och tog min mobil från hans hand. "Glöm inte den nästa gång när du krockar in i någon" han log igen. Försöker han vara charmig? Nej gud varför skulle han göra det?
"Förresten mitt namn är Kim Nam-joon, trevligt att träffas" Han bugade. Jag nickade till svar, jag ville bort från honom. Han gav mig så dåliga vibbar plus så kunde jag inte glömma mardrömmen. "Jag har lektion om tio minuter, vi ses!" Jag skyndade mig till mitt skåp. Kim Nam-joon blev stående kvar i skolkorridoren och såg ut som ett frågetecken. Vi båda visste vad som hände igår, så varför ska han spela oskyldig? Jag gick in och satte mig vid fönsterplatsen igen, redo att börja min andra matte lektion.
Kim Nam-joon kom in i klassrummet fem minuter senare och gav mig en förvirrad blick med hans mörka och kalla ögon. Jag undvek hans blick och fokuserade på tavlan istället medans jag antecknade i min matte bok, "som ni alla vet har ni ett matte prov om två veckor i algebra" jag hörde alla stönade lätt irriterad. "Så för att kunna förbereda och träna på provet måste ni vara två och två", Jag är helt ny i skolan och läraren vill direkt sätta ett prov!? Hon måste skoja med mig!
Alla elever satte ihop sig med sin önskade partner, liksom visade för läraren vem dem ville vara med. Men såklart blev jag och han ensamma utan en partner. Läraren spände blicken på båda oss två och sa:
"Rose, du får bli med Kim Nam-joon" hon vände sig om tillbaka och fortsatte skriva.
Jättebra, precis vad jag behövde. Som om gud ville straffa mig. Jag vände blicken mot Kim Nam-joon, han satt där och flinade sitt äckliga flin. Jag log falskt tillbaka och tittade ner på min matte bok. Jag var alltid den tjejen som satt längst bak i klassrummet med tandställning, hår framför mitt ansikte och brydde mig inte alls om vad jag hade för kläder. Och såklart att den 'nörden' i klassen har aldrig får någon uppmärksamhet av killarna. Så hur ska detta gå!?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
"Just another player"
Hayran Kurgu{Svenska} En 17-årig tjej ska börja på en ny skola, allting är nytt och helt fantastiskt. Men vad hon inte vet är att det finns ett gäng killar som spelar med tjejer och sedan krossar deras hjärtan i miljontals bitar. Alla i skolan kallar dem för "p...