Vart är jag? Kanske i en dröm, men varför kan jag inte vakna?
"Brandon?" Mitt ansikte lyste upp och jag började småspringa till killen, "Brandon, vad gör du här?" Brandon skannade av varenda liten detalj av mitt ansikte. "Rose, gråter du efter mig fortfarande? Jagar du mig fortfarande?" Orden kom in i mina öron men hjärnan kopplade inte, och till slut kom tårarna som ett vattenfall. Jag kunde inte sluta. "Hejdå min finaste Rose" Brandon pussade mig på pannan. Jag kände hur ett par mörka händer började dra mig ner. Jag visste inte vart och jag ville inte veta heller. "Nej snälla! Lämna mig inte!" Jag försökte dra emot, kämpa med all min kraft och till slut-
Ett högt och irriterat ljud kom från min mobil. Mitt alarm. Jag suckade djupt och stängde av det. Jag reste mig upp från min säng och gick direkt till badrummet. "Oh, helvete" jag kollade på mig själv i spegeln, synen var inte trevlig. Mitt hår stod åt alla håll, jag hade röda svullna ögon och jag var helt svullen i ansiktet. Grät jag när jag drömde om honom? Varför ska jag drömma om Brandon igen?
Brandon var min pojkvän i Sverige, och vi var tillsammans i två hela år. Brandon var den pojkvännen som alla kunde ha önskat sig. Han var smart, fick mig att skratta varje gång jag var med honom, romantisk och så vidare.
Men tiden gick och jag hörde massa rykten i skolan, om att Brandon sov med en annan tjej bakom min rygg.
Flera gånger.
Och att den tjejen var min bästa vän. Therese. Jag trodde inte på det, jag ville inte tro på det. Jag var så otroligt rädd, rädd att Brandon var inte lojal mot mig längre. Men när jag ifrågasatte honom om dessa rykten så sa han att det var sant. Att allting var sant. Då gjorde vi slut och jag kom ihåg hur besviken jag blev på honom. Mitt hjärta sprack i tusentals bitar och spjut sköt ner på min rygg. Jag ville aldrig mer se honom igen. Aldrig.
Min telefon lät igen efter att jag kom ut ur duschen med en handduk runt mitt hår och en till handduk runt min kropp. Det var Hyun Sung som skickade ett meddelande till mig.
'Hejsan bästavän! Vill du komma till mig och fika kanske?'
Jag blev glad när jag såg vad hon skrev till mig. Jag skrev tillbaka att jag skulle gärna komma och spendera tid med henne. Och med det meddelandet började jag att fixa mig. Jag ville inte röra mitt hår, utan jag lät det vara blött och hängande ner till slutet av min mage. Jag sminkade mig lite lätt och täckte mest svullnaderna som jag hade på ansiktet. Jag hade på mig en svart- off- the- shoulder jumpsuit och ett par vita ballerina skor. Enkel outfit för idag.
Jag låste dörren efter mig och gick ut, redo att gå till Hyun Sung.
VOCÊ ESTÁ LENDO
"Just another player"
Fanfic{Svenska} En 17-årig tjej ska börja på en ny skola, allting är nytt och helt fantastiskt. Men vad hon inte vet är att det finns ett gäng killar som spelar med tjejer och sedan krossar deras hjärtan i miljontals bitar. Alla i skolan kallar dem för "p...