Tillräckligt för att säga ja

3.8K 69 15
                                    

"Victoria! Kan du bli klar eller?" 

Med mascaran i högsta hugg suckade jag lätt åt Li som stod och knackade på dörren.

"Kan du stressa mer eller? Lugna dig." 

Svarade jag lätt innan jag återigen förde mascaran mot ögat. När jag var nöjd rätade jag på mig och granskade mig själv i spegeln. Jag smackade med läpparna ett par gånger innan jag blev nöjd. Innan jag öppnade dörren gav jag mig själv ett litet leende. Utanför dörren stod Li och såg irriterad ut men jag skrattade bara.

"Så, nu är jag klar." 

"Herregud, du måste ju vara världens segaste person." 

Li himlade med ögongen innan hon passerade mig och tog sig in till badrummet för att själv sminka sig. Jag gick istället tillbaka till mitt rum där halva gaderoben redan var utslängd på sängen, beslutsångest var bara förnamnet. Idag var det fest, inte vilken fest som helst utan den festen. Vet inte riktigt hur det ska förklaras men på vår skola har det gått och blivit tradition att första lördagen när trean börjat har någon fest, för alla treor och idag var det den lördagen men också vår tur att gå på den. Jag har inte riktigt fattat grejen med den än men är det något vår skola är bra på är det att ha fester för minsta lilla grej som har med skolan att göra men men det här är bara ännu en påminnelse om att studenten faktiskt bara är runt hörnet. En bra sak med den här underbara festen är att man träffar så många man aldrig sett. Låter lite sjukt, att man ska börja trean men fortfarande inte träffat alla, antar att det är så när man går på en stor skola. Jag rotade bland kläderna som tagit plats i min säng och blev till sist nöjd med något. Jag synade mig upp och ner i spegeln när Li kikade in.

"Har du pratat med Elle? När skulle vi möta henne?" 

"Pratade med henne imorse men då var det fortfarande oklart." 

"Okej, ska du eller jag ringa henne?" 

"Gör du det, tror ej hon vill prata med mig." 

"Tönt." 

Li skrattade innan hon fortsatte bort i lägenheten. Jag knäppte på mig ett par klackar innan jag gick åt samma håll som Li. 

Gillas av likuo, ellevbecker och 421 andra 

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gillas av likuo, ellevbecker och 421 andra 

v.carlen Kommer ångra skovalet men en sån här chans får man bara en gång i livet mina vänner 

Visa alla 89 kommentarer

likuo Har världens finaste vän 

anvandare gudinna

anvandare2 Herre, sjukt hur fin du är! Vi ses ikväll 

ellevbecker mjarå 

Jag följde Li in i köket där hon stod lutad mot bänken och pratade i telefonen. Jag tog upp ett äpple och satte mig vid bordet medan hon pratade klart.

Zinkensdamm | N.FWhere stories live. Discover now