Klyschigt

1.6K 55 13
                                    

Måndag

Jag log igenom kyssen och kände att Noel gjorde detsamma. Hans närhet fick mig att känna mig trygg och jag var så glad att jag fick spendera tid med honom. Vi avbröts dock när dörren plötsligt öppnades och en chockad Li kom in i mitt rum.

"Oj, förlåt." 

Hon vände på sig lika fort och jag kollade på Noel. Han skrattade och jag släppte honom för att gå efter Li. Hon hade satt sig ner i soffan och såg illröd ut i ansiktet.

"Hej på dig med." 

Jag skrattade åt henne och satte mig ner i fåtöljen och såg på hur Noel kom in i vardagsrummet och lutade sig mot väggen.

"Jag kanske borde ha knackat." 

"Kanske." 

Noel harklade sig och gick ut mot hallen och jag bytte en blick med Li innan jag gick efter honom. Jag mötte han ute i hallen och såg att han höll på att ta på sig skorna.

"Måste du redan gå?" 

Jag gjorde en ledsam min mot honom och han log mot mig.

"Vi ses imorgon." 

Han gick mot mig och gav mig en kram innan han försvann ut ur dörren och jag gick tillbaka till vardagsrummet med ett leende. Li kollade på mig när jag kom tillbaka och flinade som aldrig förr.

"Jag är så bra på att förutse framtiden." 

Jag himlade med ögonen samtidigt som jag satte mig bredvid henne i soffan och lutade mig tillbaka. 

"Vad hände i skolan? Med Pontus?" 

"Jag vet inte riktigt, han blev skit sur men jag vill inte vara med honom. Han måste bara inse det själv." 

Jag ryckte lätt på axlarna och pillade lätt med kudden jag hade i knät. Li la sin ena hand på mitt lår vilket fick mig att kolla upp på henne.

"Detta är hella messy men det kommer bli bättre." 

Hon log mot mig och jag besvarade hennes leende. Resten av måndagen spenderades med plugg och en massa prat. 

Tisdag 

"Victoria, det regnar som fan och alla bussar är inställda. Jag går inte till skolan i det här vädret." 

Jag och Li stod på balkongen och det dånade av det hårda regnet som smattrade mot balkongräcket. Det haglade, åskade och enstaka blixtrat kom också. 

"Hur ska vi ta oss dit då?" 

"Ehm, Noel har väl bil?" 

Jag kollade på henne och skakade lätt på huvudet.

"Inte ett alternativ." 

"Varför inte?" 

"Ett, nej och två, jag har inte ens hans nummer." 

"Vänta lita... Hold up. Ni har legat, han har vart här och umgåtts med dig men du har inte hans nummer?" 

"Inte lätt när det är svårt. Vi får gå." 

Jag vände på mig och gick in i lägenheten igen. Mitt rum var extremt stökigt så jag drog fram något enkelt att ta på mig och något som skulle klara sig genom det här vädret. Li stod redo i hallen med ett paraply tätt intill sig och tillsammans tog vi oss ut i regnet och kämpade oss igenom det till skolan. Väl inne i skolan kände man att alla var lite nere på grund av vädret och det var extremt tyst. Vi gick till skåpen som vanligt och slängde in våra blöta jackor och tog tag i böckerna vi behövde innan vi snabbt tog oss till klassrummet för att inte bli sena. När vi öppnade dörren och kollade in mötte jag Adrians ögon direkt men bredvid honom satt ingen Pontus. 

"Vart är Pontus?" 

"Vet inte, han sa bara att han inte kommer idag." 

Adrian ryckte på axlarna och vände sig fram igen. Jag kollade på Li men hon skakade bara på huvudet och vi vände oss framåt för att lyssna på läraren. När lektionen var slut tog jag mig ut till skåpet igen och slängde in mina böcker samt dator.

"Carlén." 

Jag hoppade lätt till och vände mig om och såg Noel stå precis bredvid mig.

"Flike." 

"När slutar du idag?" 

"14:30, hurså?" 

"Möt mig vid entrén då." 

"Varför?" 

"Det får du se." 

Noel kysste mig lätt på kinden innan han gick förbi mig och försvann runt hörnet. Jag stängde skåpet och ställde mig bredvid Li.

"Vad ville han?" 

"Ingen aning." 

Li kollade mot mig och jag log. Vi gick ifrån korridoren och tog oss mot den flockade matsalen för att få i oss lite mat. 

Tiden rullade iväg och klockan var nu 14:28. Jag satt mest och kollade på klockan och väntade på att den skulle slå halv så att jag kunde gå härifrån. När läraren äntligen sa orden vi ses imorgon var jag nog snabbast med att ställa sig upp och gå ut ur klassrummet. Jag nästan slet upp skåpet, la in böckerna, tog ut min jacka och slängde på mig den innan jag med stora steg gick till entrén där Noel, som väntat, stod. När han såg mig gick han mot mig och höll ut handen som jag snabbt tog tag i. Han öppnade entrédörren och tillsammans gick vi, hand i hand, till hans bil.

"Nu tycker jag faktiskt att du ska säga vart vi ska." 

Sa jag samtidigt som jag knäppte bältet och kollade på honom med en nyfiken blick.

"Jag säger ingenting." 

Han log mot mig och körde ut från parkeringen och bort från skolan. Jag spenderade den lilla resan med att kolla ut genom fönstret och synade alla dem husen vi körde förbi och försökte på något sätt klura ut vart vi skulle. Det tog en bra stund innan han till slut stannade bilen och klev ut. Jag kollade runt mig men såg inte så mycket, en grusparkering och en massa träd. Jag fastnade lite med blicken och hoppade lätt till när Noel knackade på rutan och öppnade dörren. Jag knäppte upp bältet och klev ut ur bilen.

"Är det nu du kidnappar mig?" 

"Nästan." 

Han skrattade innan han tog tag i min hand och vi gick mot en stig som gick genom den lilla skogen. Vi gick ett par minuter i tystnad innan vi kom fram till en utkiksplats. Den måste vara populär då det fanns bänkar, kikare och en grillplats. Man såg ut över hela staden här ifrån. Jag gick fram mot stängslet som stod mellan mig och stupet. Jag lutade mig lätt mot det och la mina armar på räcket. Noel ställde sig bredvid mig och la armarna om mig. 

"Klyschigt." 

Sa jag tyst och skrattade. Noel skrattade han med och kramade om mig hårdare.

"Men det är fint." 

Sa jag i en ännu lägre ton, om det ens var möjligt. Jag vände mig mot Noel och kollade in i hans fina ögon innan jag drog mig in mot honom och kysste honom. Han besvarade kyssen och höll om mig ett bra tag. Kanske gick vi lite fort fram men han är bra. 

Väldigt bra. 

-----------

Del 8: Check! Tack så mycket för 1k läsningar, det har gått fortare än vad jag trodde 😢 

Jag måste bara fråga en sak, nästa tisdag åker jag till Grekland i en vecka och har lite problem med hur jag ska lägga upp under den tiden. Ska jag skriva 4 delar och lägga upp varannan dag eller inte lägga upp alls under den veckan och istället lägga upp en del varje dag efter det?? Hmm... Vi ses i nästa del.

IG: exempel.66

MVH A

Zinkensdamm | N.FWhere stories live. Discover now